Pages

Monday, March 21, 2011

Week 4 - Day 18

Salam...

hurm...dah masuk wwek 4 dh...
hurm...ape yg aku wat ari ni??
huhu...aku berjaya buat projek assignment yg dikasi oleh supervisor tpt keje aku...
hurm...alhamdulilah...
benda tu simple je sebenarnya...just kena buat formula matematik biasa je n letakkan dlm excel worksheet...
so bila kita key in je nilai dlm table tu,graph akan terbentuk ngn sendirinya...
dah pun ditunjukkan kat supervisor..n dia ok je...
pastu dia tunjuk kat boss aku...n boss aku tu luluskan benda tu...
so bleh guna r benda tu...cuma ada la certain2 isu yg perlu diperbaiki tadi...
susah gak aku nk cari cara penyelesaian dia...almaklum la guna MS Excel 2003 nyer...
xbyk benda leh buat...hurmmm...last2 balik umah terus ngadap menda ni...
ubah suai formula,simplify ckit table yg serabut tu...n selesaikan sume isu2 yg kat ofis td...
guna MS Excel 2007 mmg ternyata mudah...sekejap je siap...part tricky ckit formula je...nak satukan 2 3 step kira tu kpd 1 je step calculation...n wat masa ni...alhamdulilah settle...esok aku try tunjuk lagi...n sume tu bakal ditest tuk data bulan ni...kalu leh wat sempurna..leh la guna...

actually idea just guna MS Excel ni dtg bila aku terigt time aku key in data markah2 exam murid2 mak aku dulu....diorg guna MS Excel n kotak2 tertentu ada formula dlm nyer...just guna sheet tu berulang-ulang kali,n benda tu update sendiri mengikut formula yg kita tetapkan...so aku pun terpikir...buat mcm tu je la wat mase ni...xyah susah2 nak wat interface ke ape ke...simple dulu wat mase ni..kalu akan dtg dia request tuk buat lagi baik...aku try r wat....tak pun trainee yg lain pulak la... ni cara yg paling mudah r...even sume org bleh wat...tuk bdk2 MMU,time foundation subjek Computer Application dah wat dh menda ni...simple sgt...
kekdg menda simple mcm ni byk membantu kita...jgn pandang enteng pada menda2 kecil mcm ni...hurmmm...

Ok la,hurmmm tu je la...just nak wat catatan tuk report akan dtg...weekly report wat masa ni settle(wat time pejabat...haha)...ni last report tuk minggu ni n nnt kena wat report bulanan lak hurm...btw,supervisor MMU nak dtg tpt aku keje...hurmm...time shift pagi lak tu...time shift aku...hurmm...ape aku nk ckp ngn dia ek...hurmmmmmmmmm....(brp byk hurm daaa)...TILL THEN,SEE YAA

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...