Pages

Sunday, March 20, 2011

Week 3 - Day 17

Salam...

hurm...kul 3.30 pg skang ni...
badan terasa penat...tp xmau tido lg...
hurmmm...dun know why....
tp ape pun...hari ni menjadi membuka mata aku..
utk aku prepare ape yg akan dtg....bersedia...
benda besar akan dtg di dunia pekerjaan nanti...
ok,kita mula drpd tgh hari td...

tetbe Si Alex call aku...tyer nak gi kenduri x??
tercenggang gak aku...bkn dia tgh keje ke??
dia ckp leh kuar kejap...rupa2nya...ari sabtu ni ada majlis perkahwinan staff kat IP Core...
Abg Safwan...aku xtau la pulak...sbb x sempat jmpe dia time shift tu...xbertembung lak ngn dia...tp Abg Safwan sempat 1 shift ngn Alex,so dia jemput kami sume...ape lg...aku on je la...makan free la katakan...Alex amek aku...n tup2 kuar la citer...adoi....ni aku x brp sedap dgr ni...member aku ni dah kena shoot dh...payah kalu main ngn mulut org ni...aku just ckp je ape pendapat aku...n aku cdgkan supaya just buat derkk je...biar la ape org nk ckp...kita ngn cara kita...biarkan diorg nk ckp ape..kita just behave je...Alex pn just anggukkan jer...kami smpi je tpt kenduri,aku lak kena lead...pasal Alex xtau cam ne adat2 melayu...kena jmpa sape...aku pn sama je..haha..ape2 pun kita jmpe Ayahnya dulu...makan2 n selesai..xsempat nk jmpe pengantin..dia pn sibuk ngn nk siap2 tuk bersanding...tp amaze gak aku..tgk Alex mkn guna tgn...sepjg aku duk kat MMU...2 3 org je yg aku nmpk..tu pn sgt2 la jarang org cina mkn pakai tgn...byk pakai sudu...dia ckp dia reti n selalu gak gi kenduri kat hometown dia...tp ngn parents r...ape2pun...berbangga aku dpt kwn ngn dia...jus simple...xpandang pd kaum,nice person...

SELAMAT PENGANTIN BARU ABG SAFWAN...MOGA2 KEKAL KE ANAK CUCU

hurm...abis mkn,Alex anta balik,rehat2 jap...n then baru la gi keje...huhu...rileks je...ada la 2 site down...tp ari cuti kan...nak report or call pun ofis tutup...tgh cuti...wat cam biasa je la...main game la aku smpi ke Malam(jmpe website yg leh main game tp x kena block ngn firewall ofis..hahhaha)
lagi 15 minit nak balik..tetbe supervisor aku dtg...terus aku tutup game tu..rasanya dia xnmpk kot...tp maybe dia nmpk tp wat bodo je...haha...dia dtg rupanya nak kasi tugas kat aku...waaa....so projek aku bermula la start ari ni...dia brief kat aku ape masalah yg dia hadapi dlm system tu...simple je...tp nampak gaya,aku kena create 1 formula math tuk kira statistik maklumat2 network melaka r...aduuuhhh...harap2 dpt r figure out solution nyer...tp drpd ape yg aku nmpk just guna MS Excel pun dh leh wat sistem documentation ni..hurmm....mcm xcaya...ilmu yg aku khatam time darjah 6 dulu guna balik time Intern ni !! huhu...xsia2 mak aku anta aku kursus komputer wkt darjah 4 dulu...Thank alot Muafakat I.T BASE...baru nmpk dia punyer hikmah...haha..dulu punyer r liat ckit nk gi kelas dia..aku sorg je bdk kecik,yg lain sume lepasan SPM..haha...tp ni actually project sampingan tuk aku...perghhh...projek2 lain akan menyusul kemudian...tp tu buat bersama-sama ngn bdk intern lain...still difikirkan lg...so biarkan...wat yg ni dulu...

abis keje,sv ajak lepak la pulak...hurm...nak tolak serba salah...padahal ada program ahad ni...hurmm...layan je aaa...sv n sorg lg staff 1 shift ngn aku...lepak sama2....macam2 diorg citer time dulu2...pompuan,karok,disko & arak....sume dlm tgn je...pasal member2 diorg wat menda2 tu...n ada yg tak serik lg...ada yg sanggup terjun tingkat 3 nk lari drpd pegawai agama,kes tangkap khalwat...cara2 nk tarik pompuan2 disko tu dtg dekat,bkn setakat duk sebelah,siap duk atas peha lagi !!....wau !! hahahaha....tu la bila duit byk dlm tgn ni..mcm2 leh wat...petik jari je...
mmg membuka mata aku la...mencabar sebenarnya hidup diluar sana...kalu xde guidance mati la kita...terpesong free2 je....so waspada drpd skang....

ok la...dh larut malam dh ni....chow dulu...TILL THEN,SEE YAA...

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...