Pages

Sunday, April 10, 2011

berjumpa Sedare2 koi...


Salam...

hurm...letih tak hilang lagi....
huhu....kali ni aku berpeluang cuti 2 hari...sabtu ahad...
sbb follow Level 2 nyer shif...diorg x keje sabtu ahad...so aku ni pun follow la diorg memandangkan minggu ni aku ditugaskan utk tu....

so ape aku wat sabtu ahad...
haha...sbnrnya aku dh lama nak wat ni...cuma x berkelapangan je...
xde transport lak tu...kali ni baru berpeluang...
aku pergi ke rumah mak sedare aku kat Alor Gajah nuh...
dapat la berjumpa dengan kazen2 aku....si Sirajuddin and Saifuddin..si kembar ganas ni....
adik mereka Puteri Syasya....dulu bdk ni kecik lg...skang...dah besar dh...5 tahun dh rupanya....
si abg2 pun dh masuk tadika ..si kembar ni antara yg paling tak makan saman r...
mmg free2 r kena marah selalu...
alhamdulilah dpt berkelapangan tido disana...lama dh mak sedare aku tunggu...baru la nmpk batang hidung aku kat umah dia....aku asyik kena fire je....ye r...dh 3 tahun duduk melaka tak penah2 jumpa sedara kat melaka...aku sengih2 je la...malam nyer tu diorg ajak la aku ke umah mak sedare aku lagi satu....kat Tanjung Minyak...aku xigt jln..so diorg tunjuk la aku jalan kat situ....amek ko...kena lagi fire kat situ....sbb tu lagi dekat drpd umah Mak sedara aku kat Alor Gajah tu...haha..layankan jer....

berjumpa la aku ngn sepupu2 aku yg membesar sama2 dulu time kecik2....skang masing2 dh smbg belajar...kebtulan sume ada kat umah...berjmpe la balik...K.Long,K.Ngah,Alang & Azrul...
dulu ni je la geng aku main time kecik2 kalu balik kg....sepupu lain belum ada lg wkt tu...kalu ada pun baby lg...ni je la yg sebaya ngn aku....lama kot dh tak jmpe...ni baru jmpe balik....happy gak r...borak pasal perihal2 bljr dh skang...pasal course masing2...huhuhu....
menarik....mlm ckit...balik la aku ke Alor Gajah....tido di sana...

pagi bangun...pergh...lama x rasa suasana kampung...situ mmg kwsan kg sikit...bez je rasa...tenang je...duk main2 ngn kazen2 kecik ni...adoi...layan je la karenah masing2...nak tu nak ni...ni hah gmbr2nya...

Sirajuddin,Saifuddin & Puteri Syasya....

Dalam Tengah hari,aku berangkat semula ke Tanjung Minyak...nak tolg hantarkan Alang ke tpt bljr dia kat PD...sesaje nk jalan2....hurm...ptg baru gi...berlaku tragedi yg tak penah2 aku alami....dapat jimat minyak keta smpi RM30 !! mmg lawak r kat stesen minyak wkt tu....cepat2 bla sblm org2 perasan...haha...berjalan la aku sampai ke PD....lalu ikut jalan kampung...fuih....bengkang bengkung jalan...tak igt aku...dulu gi ikut highway...xterasa r jauhnya...yg ni terasa sikit....duk pikir "bila la nak sampai"...huhu....berlaku gak tragedi sapa menyapa lembu time diorg ni melintas....sebelah aku je...haha...siap angkat tangan cam member lg...cuma dia je tak tegur balik kitaorg...haha...ape2pun best r hang out ngn diorg...hilang r boring aku cuti2 ni....Insya Allah,leh lagi gi jalan2 sekitar Melaka ni....

hurm...skang dh letih badan...kesana kemari aku.....ok r...esok start hari baru...kerja shif malam lak esok...hurmm...ape la rasa yek keje shif malam ni...esok akan aku merasa...heh heh heh~~

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...