Pages

Saturday, April 23, 2011

Antara 2 title..

Salam...
hurm...
sekarang aku masih lagi memikirkannya....
mana yang lebih baik??
mana yang boleh aku mampu buat??
mana yang terbaik untuk aku...
aku masih memikirkannya...
meminta pendapat...
dan yang paling penting,menunggu jawapan drpd-Nya..
pohon petunjuk yg terbaik untuk diri ni...

semalam aku n shai berjumpa ngn Dr Lau, Deputy Dean FIST...
bukan kami ada buat kesalahan atau bab2 subjek ataupun kena barred exam...
tp kami nk apply tajuk fyp bwh dia...untuk aku,mulanya aku pilih Flash card using Augmented Reality tech.....nanti aku tunjuk video nyer.....member aku ni nak apply tajuk counter using face recognition...mcm kira org brp kuar masuk....

bila kami jumpa,nmpk gaya tajuk shai tu dh ada org amek...so kami bincang je la terus setiap tajuk yg dia ada...dia terang kat kami pasal tajuk2 ni...1st pasal Directory System...ini mmg aku tau susah nk wat...tp kalu nk wat,dia ckp leh collabrate ngn bdk intern cdp...skang tgh buat menda ni...cuma tugas kita nk enhance kan lagi system tu...nama sys dia cam directory system...cth kalu bangunan tu, kita nk gi tandas ,system ni bleh tunjuk mane tpt tandas yg ada dibangunan...siap bila kita naik lif pun dia tunjuk,n bila kuar lift tu pun dia tunjuk jalan ke mana lepas tu....dan semua menda tu dalam bentuk 3D !! byk laluan nk kena buat kalu buat utk FIST....

so seterusnya Multitouch nyer projek....ni projek tahun lepas...tp ada yg drop...so bwk kan tajuk ni ke tahun ni....dan nampak gaya si shai dah tertarik ngn tajuk ni...Dr Lau siap tunjuk lagi sample 2 pelajar yg buat lebih kurg cam ni...cuma beza Colouring writing n Reading x silap....dan salah 1nya Alex nyer projek(member 1 praktikal aku)....bangga r tu projek dia jd cth...tp mmg hebat pn projek dia...kita wat system tuk bdk2 main kaler2 kat touchscreen board tu...mane x hebat....ni yg shai nyer reading guna multitouch lak...so platform lebih kurang cuma tukar2 sikit je part main features...so menda nyer dh jd senang....


ni la lebih kurang yang Alex buat...tp more to kindergarden nyer r...cam warnakan gambar2,lukis2...tp campur2 warna tu ya...susah kan??

and tajuk yg aku berkenan ni lak...Dr Lau kata susah ...dia tunjuk sikit2 video yg advance nyer la...Teknologi ni digunakan oleh Trainee BMW tuk baiki enjin keta...canggih x canggih??..huhu....dia takut aku xleh bawak,dia leh propose lg 1 tajuk yg lebih kurg sama ngn multitouch td tp in term login system.....cam ne kita nk wat system login utk multitouch ni sbb mcm kita selalu tgk board touchscreen ni besar,so bila kita nk login,kita nk tekan no password tu org depan akan nampk....macam mana kita nk wat,time kita login tu,kita je nampak,org lain xnmpk...hurm...cam susah kan?? ntah la...tp ni lebih sng pasal dah ada platform sikit...bleh refer ngn Alex nyer system...tp bila Augmented Reality...aku tyer,kat mane source yg aku leh b'jmpa tu tanya....Dr Lau laju je ckp "xde"....adoi la....1 lg tamparan tuk aku...



ni video yg dia tunjuk tu...skang BMW dh implement menda ni...dahsyat!!!

last2 lepas kami discuss tu dia bg kami masa tuk fikir masak-masak...sbb tajuk2 dia paling koman nak kena ada 3D tu...kalu rasa mampu untuk tanggung...boleh dtg lg sekali sain form....settle...tp kena fikir baik2....ni tuk 2 sem ni...kalu xleh bwk...kena extend 2 sem...hurmmmmmmmmmmmmm......mcm mane ni?????

ni r sample yg paling dekat ngn tajuk aku kena buat...cuma maybe aku nyer senang sikit je drpd ni....





so ape pendapat korang???mana 1 aku kena pilih,login touchscreen or imej 3D?? huhu

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...