Pages

Friday, April 02, 2010

Hari ni..

Salam...

hurmmm...
sudah hujung minggu...
leh la rehat2 sikit...
tp hakikatnya xleh!!

assignment tak siap lagi....!!
wat masa ni Data Struct la....masih terpinga-pinga nak wat codingnya...
tak tau macam mane nak mula...masih tak leh nak bayangkan apa yg lec nak sbnrnya....
haih....harap hujung minggu ni dimanfaatkan tuk assignment ni...

Isnin ni ada Test 2 utk subjek Math II...nak spend masa tuk wat latihan tuk ni lak...
kena skor tuk kali ni...
kena jugak....kalu tak aku xtau nk ckp ape...
3 midterm dah hancusss....dah tak mampu nk berdiri kalu diikutkan.....
time tgk machine nyer midterm td....tgk je kat luar bilik Lec..terus rasa xnk masuk dah...
sbb kita leh tgk tgk paper kita tuk double checking....tp bila tgk mrkh...kaki dah rasa ragu2 nak langkah masuk dlm bilik lec....last2...redah je r...check balik sume...hurm...tgk je la...bila dia tyer ada benda salah ke? terus aku geleng kepala...takde benda nak dipersoalkan...terima je r..
lepas ni kena mula langkah tuk final lak..!!(cakap je lebat,tp buat ntah bila la)...

Tadi gi ke kelas ganti tuk Math,tp tu tuk section lain ...just gi jer....lec pun kasi...
wah...puas hati gi...faham ape yg dia cuba sampaikan....dia terang balik satu per satu...
bila masuk kelas dia...rasa nak tukar section dia time tu gak...hahaha..
dah lama tak merasa cara Lec melayu mengajar....kali terakhir adalah time foundation dulu...
ni la lec pertama melayu tuk degree ni...ada la semangat sikit nak tyer dia...kalu lec lain..agak takut2..sebab ape? sebab takut speaking jer...haha...kekdg byk nk tyer tp benda ni la yg jadi barrier tuk tanya soklan...elok2 nk tyer soklan...last2 dlm kepala duk sibuk susun ayat BI tuk tyer lec...terus tak jadi tyer....hahaha...ni biasanya dilemma yg berlaku utk student yg tahap komunikasinya dlm Bi kureng...igtkan aku je mcm tu...rupanya ada lagi student lain yg mcm tu....
terfikir aku mcm mane nak buang mindset ni...ada je lec yg ok...tp tu la..nk buang mindset student tu mcm mane? aku terpikir gak..kena wat satu program tuk student n lecture bermesra...means smpi satu masa student tak rasa janggal bila duk sekali ngn lecture....
tp tu maybe tugas tiap2 fakulti....

lupakan sebentar sume benda tu...
hari ni 2 April...

Saya nak mengucapkan SELAMAT HARI LAHIR tuk mak aku.....sentiasa bagi nasihat time aku susah,tidak memaksa tuk jd terhebat,sgt memahami bila diri ni tak leh nk capai target utk sesuatu...baginya kalau dah usaha,tu pun dah bagus, kekdg tu senyap je tak bgtau ape2 pun apa yg berlaku kat sini...tp biasalah seorg ibu mempunyai naluri yg special... moga2 Allah permudahkan ape yg umi wat....doakan anak mu kat sini bleh hadapi sume masalah....


p/s : Happy Birthday to Abg Zack Silat.....!! tak sangka lak sama birthday ngn mak saya....ngeee (^_-)~~

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...