Pages

Saturday, February 27, 2010

Rehat sekejap bersama blog


Salam...

hurmmm...
tgh rehat2 jap selepas buat soklan Math Technique..
isnin ni ada test..kena wat latihan sikit...
maklum la....aku bkn hebat sgt bab2 ni...xde latihan alamatnyer dpt telur je la nnt...
sambil2 tunggu makanan yg dikirim smpi ke umah...tekan2 la jap keyboard..


hurmmm...
ape jd hari ni?
LAB TEST..!!! haha...adoi...nk ckp frust pun ada...nk cakap ok pun ada...
yang ok nyer sebab buat ngn gigih r...duk tgk skrin ape yg silapnyer...
yang pentingnyer kali ni tak rujuk buku..hahaha...
biasanya lab test dibenarkan bawak buku masuk tuk rujukan..
tp aku tak de buku yang sesuai..kalu ada pun mau kena saman nnt kalau bawak....
aku masuk2 td duduk di PC 18....bila duduk je...lec ckp bleh bawak masuk lecture note, tp jgn kasi ketua nmpk[sebab syarat betulnya hanya bleh bawak buku ke dlm lab,xbleh kertas]...adoi...muka aku redha je...kalu tau ,aku bwk masuk awal2 la...
terpaksa la berdikari dalam tu...tgk ada 4 soklan...
soklan pertama ...hurm boleh ...tau r sikit konsep...
soklan ke-2...hurm aaaa...oooo...eeee.....try je r..
soklan ke-3...haaaaa!! ada dlm tutorial !! igt ckit2...
soklan ke-4...punnnnnggggaaahhhh.....totally blank...

aku try jwb 3 drpdnya....ke 3-3 soklan dpt run...tp outputnya salah...hayooo..
lagi2 soklan 1 tu...apa yg buatkan outputnya tu salah...padahal benda ni dah belajar sem lepas..
basiclly soklan tu mintak kita switch kan nilai yg kita masukkan...kalu masuk 2 3 nnt akan tukar jd 3 2.....tp akunyer still 2 3 jer....haih...sambil2 menekan kepala otak ni....ada la mamat arab ni try tiru...aku x kisah..pasal aku nyer pun salah lagi....pastu di minta tolg kwn dia kat blkg...perghhh..siap kasi pendrive lagi passing jwpn...mmg berani mati la...
tapi bila dia buka n run boleh la jd 1 soklan yg lain still error lg....pastu dia punyer konfiden r kasi aku tiru...huhuhu..
aku pun tgk la code dia...haaiii....code dia ni kira mcm hardcode atau senang citer lari drpd konsep soklan tu nak ...aku pun buat2 copy dia nyer code pasal dia beria sgt kasi tiru..[padahal tak tukar benda2 pun..aku layan je]..hahaha...nak cerita kat dia yg code dia tu salah xleh,nnt dgr di pemeriksa....mcm tu la gelagat2 ketika lab test...hurm...macam2..

last2 masa abis...dapat jwb ckit je...alahai...soklan yg tukar nombor tu salah sikit je...pemeriksa tu padamkan 2 perkataan....terus boleh tukar dari 2 3 ke 3 2....adoi....frust menonggeng aku...kalu bleh nk menonggeng 180 drjh...punyer la frust....sikit je lagi...kalu tak bleh la dpt 2 mrkh lagi...lab test ni bukan leh main2...takde markah tengah2 walaupun jalan kira betul tp kalu output x betul kira salah jgk...hanya ada markah penuh atau 0 jer.....kalu markah tu 5....mmg xkan dpt 3 r...tu la cabaran dlm lab test ni....

hurmmm...
ape lagi nk bercerita ni....
ooooooooooopps.....makanan dah sampai....
chow lu.....lapor dong...!! haha..TILL THEN, SEE YAA

p/s: gud luck pada member2 ku utk test2 akan datang...

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...