Pages

Monday, February 08, 2010

Explore Race(Checkpoint)


Salam...
kali ni nak update pasal aku jaga checkpoint lak...

dalam explore race ni ketua utk setiap tempat adalah...EKIN,NIK AMIN & WAN HAFIZ..
so EKIN bawah dia adalah warga rumah Bunga Raya...thankz to u all...sbb bantu kami utk aktiviti ni...bawah WAN HAFIZ adalah Aqib(artis,haha),JJ,Iszyani & Zawani....thankz to korang jugak...
& bawah NIK AMIN adalah..aku,Fain,Kak Iqa & Kak Aini....terima kasih jugak kepada korang sume....Terima Kasih jugak kepada Kak Zinnie yg tolong wat klu tuk setiap CP...walaupun pantun2nyer boleh kira susah...hehe...buktinya ada group yg salah teka ..patutnyer tpt mereka di Taman Tasik...tapi diorg pergi Taman Botanikal..terpaksa patah balik...mmg jauh giler...mcm mane la bleh salah teka padahal aku dah suruh Kak Zinnie letak code kat situ...terang2 jawapan dia kat dlm code tu...code pun bukan susah sgt....tak pelah...benda nak jadi....tu la cabaran explore race..apepun...thankz to all crew member n participants....!!(^_^)

ok kali ni nak citer pasal tempat yg aku n Fain jaga..iaitu CP Belut...
tugasnyer(refer kat post sebelum post ni)
so mula2 ada berlaku kesulitan sikit waktu peserta2 berlepas...iaitu kami kekurangan security kat Taman Botanikal(penunjuk arah)...so Fain uruskan sume tu...dia terpaksa lead tuk area tu jap..so aku jaga kat CP jer...tunggu punye tunggu...lama gak r..baru la bebdk ni sampai...

mcm2 gelagat bleh jumpa time buat task ni...mula2 kami tutup dulu besen tu..pastu bila peserta sampai...time buka...sume terkejut....lagi2 pak arab...tak berhenti2 sebut Masya Allah,Ya Allah....maybe diorg tak biasa kot tgk benda2 cam ni...nak sentuh pun takut2...bila turn pak Arab je...mesti air mercik kat baju nyer...mane taknyer bila msuk je tangan kat dalam baldi,belut tu gerak sikit je..dia kuar tangan laju2..habis basah org keliling....dalam 6 org pak arab...1 org je yg berani..tahniah2...huhu...pada yang peserta pompuan...jangan cakap la..sume takut....geli la...takut kena gigit r...dan soklan yang paling selalu dgr adalah "Belut ni ada letrik tak" jwpnnya..takde r..yang korg tgk ada letrik tu belut yang spesis kat dasar laut tu..yg tu mmg ada letrik(aku pernah tgk dlm discovery channel)....ada yang sampai ketar2 tangan nak ambil belut...
yang tak sampai hati nk tgk ialah bila diorg pegang n belut tu jatuh kat tanah..kesian tgk belut tu...ada yang gi baling pastu belut tu terkena kat baldi...adoi...mmg kesian r tgk...kalu belut yang lama sgt kat darat...kami ambil n letak dalam air...n kump tu kena penalti...dalam 8 kumpulan,hampir sume kena penalty...kad merah(kad penalty) kami sampai nak abis dah..haha...ada jugak yg time nak ambik tu tangan tak ketar, tapi badan dia yang ketar...ketawa aku bila tgk mcm tu...mcm2 gelagat r aku dpt tgk...kekadang aku psiko jgk diorg...time diorg nak ambil tu,aku sergah diorang..haha terkejut diorg....itulah bestnya jaga CP Belut ni...akan ku ingat sampai bila2 kenangan ni....

tuk tempat2 lain aku tak tau mcm mane keadaannya...tapi aku menanti gambar2 dari setiap tempat...ni antara gambar2 yg sempat aku snap...

testing pegang dulu...nak amek feel dulu..

dah garu kepala dah tu...hahaha...boleh ke tak boleh ke tak...

try jangan tak try....

opss....terlepas....aizat !!! amek cepat..!!! mati kang...

Anom...cuba nak sentuh...kami sengaja letak air dalam baldi byk..nak kasi belut tu bebas berenang dan peserta perlu selup tangan dalam sikit..

cuba jangan tak cuba

haaa...yg ni seorg lagi...dila...puas nak tangkap belut ni kat atas tanah...sampai keluar air mata ko yek...kesian tgk belut la katakan...

ni seorg lagi...belum pegang lagi dah kembang kecut hidung dah...hahaha...jgn mare...

lari2....

yang ni lak..tangan sampai ketar2...kesian aku tgk...last2 tak lepas nak pegang....

sehari sebelum Explore Race...bertungkus lumus tul....haha


p/s:kami jelez dgn CP taman Buaya..diorg dpt pegang buaya!! aku punya la teringin nak pegang buaya...takpe2 lain kali....satu hari nnt...

3 celoteh:

kak ika said...

salam..tahniah2.mmg besh explorace nih dh rse cam chipmorelands yg kat tv3 tuh..hehe pas nih leh wat grand punya..besh ooo..moga hasil penat lelah kalian diberkati ALLAH..ameen

Deen said...

wsalam....mcm chipmore land jer...
igtkan dah setanding amazing race dah..hahaha...

nak wat grand lagi?!
yg mcm chipsmore land ni pun dah nak pecah kepala...
nak wat mcm amazing race....mendidih kepala rasanya....

aisyahumaira said...

hahaha...ape2 pon tahniah atas kejayaan korang...x sia2 usaha korang semua...alhamdulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...