Thursday, May 07, 2009

Selingan....

Aaaaaaaahhhhhhhhhh....
kepala tgh serabut ngn macam2....
lagi2 dgn final exam ni..."oi..aizuddin...buku dah tgk ke belum?"
"belum lg"..."dah tu bila lg?nk tunggu buku berkarat ke?"..."ha'ah ye..nk tggu smpi ketas jd kuning,pastu buat rebus n hadam terus dlm perut"...."oooo...menjawab...org ckp, menjawab..nk kena ni"

****dialog rekaan semata-mata berdasarkan pengalaman....heheheh

ntah la ape aku nk tulis aku pun xtau...serabut smcm je...
.....
haaa...
baca je la cerita2 kat bwh ni...

utk release ckit keserabutan tu...

Ayam & lembu
Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada.Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernahpanggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

***********************************************************************************************

Sam & Dol
SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?
DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.

------------------------------------------------------

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?
DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

------------------------------------------------------

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?
DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!

------------------------------------------------------

SAM: Semalam aku nampak hantu!
DOL: Uih! kau terkejut tak?
SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.
DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

------------------------------------------------------

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?
DOL: Gula dah habis!
SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?
DOL:Kan aku kata, sebab gula dah habislah

------------------------------------------------------

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.
DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong!

------------------------------------------------------

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...
DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

------------------------------------------------------

SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!
DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.

------------------------------------------------------

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.
DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau,jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI"

***************************************************************************************

Semasa pemerintahan Jepun

Wan:Ibu!!Wan nak kencing!!!
Ibu:SSHHHHHHH....jgn cakap nak kencing,nanti orang jepun datang skodeng kita nak!!....cakap nak 'nyanyi' ya...
Wan:Baik ibu......

Suatu malam di rumah nenek Wan.......
Wan:nenek!!!!Wan nak 'nyanyi'.....
Nenek:Mari cu...nyanyi kat telinga nenek ya....nyanyi pelan2...
Wan:baik nek..hehehehehehe

****************************************************************************************

Kisahnya bermula begini, adalah seorang budak tu nama dia zul...satu ari tu dia ikut bapak dia pegi kedai, pastu time bapak dia nak bayar dah, dia amek aiskrim(teringin) pastu bapak dia berdehem ngan jeling dia...dia takut so dia letak la balik..coz dia faham bapak dia tak bagi..Nak di jadikan citer satu ari tu dia gi solat zohor ngan ayah dia kat masjid..kebetulan dpat tempat belakang imam..pastu time tengah rukuk tu dia nampak kain tok imam tersepit kat celah punggung..so, zul ni ngan baik hati tarik la kain tu..pastu tetibe ayah dia berdehem. Apalagi kerana takut dia pon trus masukkan balik kain tuk imam ke tempat asal..Tuk imam terkejut lantas menjerit lalu batal la solat zohor pada hari tu..bertuah punya zul..huhu

*****************************************************************************************

tu la selingan yg aku rasa boleh la mereleasekan tension ckit.....till then see yaa....

5 celoteh:

~si penguin~ said...

oit..ayhnya berdehem mse zul tarik kain tu?hahaha..ayh dia solat x kusyuk,duk perhatikn ank dia je..muahahaha
bapak borek ank rintik!
p/s: din esok2 jgn jd mcm tu tau~ nk berdehem kt ank pon tgk tmpt la jgk ek? :P

Aizuddin said...

to penguin :
haii...tu mestiiii...
khusyuk, tawadduq,tunduk..sume duq ada lah...
hahhaha
berdehem kat depan awek agak2 boleh x?

~si penguin~ said...

hohohoho..ntah la..ari tu din ckp pe?usha awek tp niat krn allah..haa..mcm tu blh ke adik udin oi?~~ :P

Aizuddin said...

sambil menyelam minum r air...
ada penah ckp ke??
xigt la pulok...hihihi
ajaran sesat tu..yg betunya kalu dpt tgk awek tu...pandang terus jgn toleh kiri kanan dah...haaa ni baru betul...hahahaa

Fadh said...

haha kelako la entry ko ni..mmg kreatif. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...