Pages

Monday, May 11, 2009

Malam Gayung Bersatu

Pada Hari sabtu lepas ...
aku dan ahli2 gayung yg lain telah mengadakan dinner silat Gayung yg berjudul 'Malam Gayung Bersatu' bertemakan tradisional...
kami sume mula berkumpul dihostel perempuan pd pukul 12.00...
menunggu pemandunya punya la lama....ntah kul brp kitaorg smpi ke tpt dinnernya...
kali ni tempat dinner silat di Hotel Avillion....tahun lepas dengar kata King Hotel....
smpi2 situ aku agak kejakunan sebentar....cuma cover je...hahhaha
almaklum la x penah2 aku gi hotel berbintang....biasanya resort n chalet jer....
xde la smpi hotel2 ni.....dimaklumkan tempat dinner kami di tingkat 7....
sepanjang hari tu aku asyik gelisah je...asyik pikirkan benda ni....lg2 dgn protokolnya,sape yg datangnye...dgn aktiviti yg aku sediakan dpt sambutan ke x....mcm2 persoalan duk dalam kepala aku....lgpun ni kali pertama aku handle aktiviti,sekalanya publisiti jer....
risau gak....protokol pun aku amek ckit...tolong sham....tp mlm tu sham jalankan tugas sbg event manager dengan baik r....

Bila sampai tu mula la pikir cam ne nk setup barang2 teknikal,hadiah....dan tak lupa juga 'complete'kan text emcee....hahahahah...barang2 seperti skrin n etc pihak hotel sediakan dalam kul 3....agak lmbt jgk r...lepak2 la dulu kitaorg...tp bila dah smpi sume baru la nk kelam kabut benda tu x siap lg...masalah ni pulak dtg.....mcm2.....overall aku tgk masalah misscommunication.....balik2 masalah sama je.....rehearsal lak dlm kul 6.30...ya allah mmg lmbt giler....hahahha..bajet la dlm kul 5..tp kul 5 br setup teknikal....tp wkt rehearsal...berjalan lancar je...alhamdulilah.....

wkt tepat kul 8.00....aku duduk bhgian pendaftaran lak....tunggu sape la yg datang...tunggu punya tunggu punya tunggu....alamak VIP dulu smpi..!!! ape kes??!!!....
kelam kabut kitaorg...org dtg,tp tak ramai...nk tunggu yg dtg lagi dr pihak urusetia dlm 20 org tu tak smpai2 lg nih.....aduh..sume gelabah...tp nk tak nk mulakan la dulu majlis tu.....dlm 10 minit or 15 minit...baru la tetamu smpi dlm 2+....mmg lega giler wkt tu...penuh la jgk tpt dinner tu....so aku masuk...uruskan ckit bhgn cabutan bertuah(no lucky draw)..n then duduk la ditempat makan....dengar ucapan drpd Cikgu Ismail....lepas ucapan tu ....kami mulakan jamuan makan dengan bacaan doa makan drpd saudara Nik Amin....
lepas amin...ape lg...gi kat tempat makanan la....sebat je ape yg ada....tu baru kat sebelah kanan belum sebelah kiri lagi ,sebelah depan lagi,kat blkg pun ada mknan jgk...byk giler makanan....last2...time tu pulak aku dah kenyang,aku rasa pasal makan ptg tu kot...elok2 berlapar ,prepare tuk mlm tu,tp mkn jgk la mknan yg disediakan oleh direkter kita yg baik tu....adui...tu pasal la time makan tu tetbe rasa kenyang...br cadang nk sebat sume...

time makan tu aku still pikir lagi berjalan lancarkah aktiviti nnt...kitaorg buat formal dulu baru la informal lepas tu..means buat formal dulu smpi la pemberian cenderamata kpd VIP..lepas tu baru ada aktiviti....mksdnya lepas pemberian cenderamata,ikut atas VIP la nk stay or xnk...tgk wkt tu VIP stay....so berjalan la aktiviti-aktiviti yg aku sediakan...simple je aktivitinya,Teka Gambar n Teka Lagu....sbb simple la aku risau,takut xdpt smbutan...tp mmg terkejut sbb start je gmbr satu...sume mula bagi respon...dah mula bising dah tpt tu...yg tak tahannya gmbr yg aku wat tu di zoom kan...so ada 1 gmbr ni gmbr artis,dizoomkan di hidung....hahaha...sume pakat teka hidung Najiah n Kak Ada....aku pikir "sama ker hidung diorg ngn hidung Fara Fauzana(gmbr game tu)??"..hahhahaha....jgn mara gurau je....mmg meriah time tu..cuma aku rasa ada jwpn bocor dah wkt tu..yg menjadikan benda tu kureng ckit...kalu x bgtau aku sure lebey bising...mmg tujuan buat aktiviti ni nk kasi sume org kecoh dlm tu...baru meriah...part teka lagu pulak...ok la...lain kali kena wat lebih mantop la yg...kena tau mcm2 lagu...jgn lagu baru je,lagu lama pun kena tau...tu la yg seorg insan tu ckp....

N then aku igtkan sume dah abis...lega la kan....tetbe sume tpt tu gelap....hai aku pelik...ada ape lg...aku dgn blurnya wkt tu..sbb xde la pulak inform aku pasal benda ni..."ada aktiviti lgi ke ni?"...tgk2 datang la KEK BIRTHDAY dengan alunan nyanyian SELAMAT HARI JADI...wkt tu aku blur lg..hari jadi sape ni? aku dgr performer nyanyi lagu tu sebut nama AIZAT...so dlm hati aku pikir "ooo hari jadi aizat(slh seorg komiti kitaorg"....rupa2nya diorg salah sebut nama..bkn nama Aizat...tp AIZUDDIN@MUADZAM...hahahah..la....utk aku rupanya....ni la surprise yg diorg wat kat aku....terharu ....rasa mcm penat yg aku alami sepjg SEM 3 ni hilang sumenya atas sebab surprise yg dibuat oleh mereka ni......

TErIma Kasih Kpd Sume Komiti2 Dinner Gayung yg buat surprise ni....terima kasih la KAK ADA,ABG NIK ZARIZI,NAJIAH,AZLEEN,ABG NAJMI,ABG ZACK,AMIR,SHAM N SUME KOMITI YG DATANG(xdpt nk igt sume nama)...

aku dah rasa mcm aku ada adik-beradik baru kat sini...hahahahaha

terima kasih juga kepada senior2 lain yg membantu aku dr segi briefing ttg tugas2....ape yg kena buat ape yg kena perbetulkan....jasa anda sume amat aku hargai....

Ahli2 Gayung yg datang...

Kejutan yg aku dpt.....bizzzzzzzzzzzzzz
potong kek bersama En.Sulihuddin & YDP Dato' Ismail
...VIP...
makan..
"tiket !,tiket !..xde tiket xleh masuk...anda hanya boleh masuk jamban je"
kak ada ngn event manager kita...
terima kasih tuk Kek ini...

kredit tuk sume (^_^)



0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...