Pages

Tuesday, May 12, 2009

Jamuan Biro Akademik

Selepas dinner silat tu....ada jamuan biro abg den kita ni...
asalnya kitaorg plan ari jumaat...
tp memandangkan abg den kita ada interview...
so alih kepada ari ahad...
aku rasa wkt tu sesuai gak tuk wat jamuaan...xde la rushing2 sgt...
pada hari ahad pg tu aku tergesa-gesa cari projekter dr direkter dinner silat aku...sbb lepas silat pinjam biro akademik lak pinjam...so aku tolg carikan orgnya..fain & wan hafiz x kenal...
dlm tgh hari tu baru dpt....so lega la ckit...sbb xde projekter abis la event ni..kitaorg dah wat smpi 3 montaj + aktiviti mengunakan komputer, kalu xde projekter..hancussss sumenya..
so tu aset terpenting tu bg menjayakan event tu...selain ayam bbq r..hahah...
so kami budget nk bertolak lepas zohor...tp lambt la pulak...tggu abg den lama sgt...
drag masa...lari timeline...hahhaha
last2 lepas asar baru gerak...mmg dah lmbt dah time tu...so kumpulan pertama berlepas terdiri drpd komander den,komander wan hafiz,komander faain,komander aleep & aku sendiri sbg leftenan....hahahhaha..semasa on the way...byk giler cabaran..antaranya "insiden" tu..."insiden" ape....haaa yg tu kitaorg xleh bgtau....rahsia tentera.....

So, bila smpi.....setup tpt dengan lajunya....hahahah...takut2 maghrib nnt....alhamdulilah sume beres...tinggal ayam je x masak lagi.....so disebabkan masalah itu...tentatif ditukar last2 minute...tabik spring kpd faain n wan hafiz sbb dpt berfikir dgn pantas utk susun plan B....aku kat situ dpt tolg dr segi teknikal jer....tolg ckit2 jer....dlm kul 8.30 mlm...bermula la majlis jamuan biro akademik...mula dengan bacaan doa....kemudian ucapan dr abg sham...
dan etc....cabutan bertuah pun turut diadakan..malang tul aku xdpt..waaaaaaaaa......
kami tunjuk montaj pertama dulu....montaj berkenaan Usrah Umum II yg di'handle' oleh Biro akademik....n then penyampai hadiah birthday tuk lima bulan terus...tp yg lepas la...yg akan dtg...tak tau la bila....n then bila mkanan dah terhidang...ayam pun dah byk masak...so mkn la sume.....sambil2 makan kami plan "surprise" di blkg tabir...hahaha..dah mmg plan awal2 dah....ye r sume nk berpisah la katakan....sambil2 makan diselitkan dgn aktiviti...

aktiviti meneka gmbr yg sudah diedit...benda ni aku wat last minute...wkt pg ahad tu....ni sume org xtau kecuali aku n faain jer....hahaha...gmbr2 tu aku settlekan...fain just mention nama2 yg terlibat dlm aktiviti teka gmbr tu....ada jgk gmbr yg fain kasi...hahahahha....
gambar sape? haaaa tu aku ngn fain je yg tau....hahahaha....malangnya x sempat aku nk wat gmbr bdk2 biro yg lain...x cukup masa...kalu x...sume org aku tibai.....sume tu just bertujuan tuk memeriahkan majlis je...jgn la marah yer...gurau2 je...lepas ni mane tau x jmpe dah...tak leh la nk kacau2 lg....hahahaha...n lepas tu tayangan MONTAJ KE-2 lak....
montaj ni berkenaan aktiviti Biro akademik sepanjang tahun...mmg tujuan aku nk sume ahli2 biro terkenangkan kenangan2 yg lepas yg kita xkan jumpe lg benda tu.....nk kasi sume sedih...tp x sedih pun kot....just biasa2 je...takpe r..asalkan msg tu smpi.....

aktiviti2 seterusnya juga turut dijalankan....antaranya exchange hadiah....aku dpt keychain...pd mula aku tak tau sape la yg beri hadiah tu...hahahah...last2 dpt jgk tau....terima kasih la ecah...dpt hadiah ko lak...nnt aku frame hadiah tu...hahahha...
bila sume selesai...tiba la wkt surprise tu....kami ada wat slot khas tuk abg den ngn kak su...sbb diorg lepas ni meninggalkan biro akademik...so wat la montaj tuk diorg...montaj tu pun last minute wat...wkt kat ctu jgk wat...so xde la perfect sgt...so mohon maaf yekk...kami cdg nk bersajak smbil montaj dijalankan...tp pikir2 nnt org xleh nk fokus,xtau mane nk tgk...so wat la dulu perkenalan diri/biodata yg secara kasar dulu ttg mereka..n tunjuk montaj tu...
pd masa yg sama ada masalah dibhgn blkg tabir wkt tu...tp alhamdulilah kami dpt settle perkara tu.....
lastly...sume pun dah selesai....ok r overall....masing2 penat...dlm majlis jamuan tu jgk kami dikejutkan oleh berita yg dialami oleh keluarga mong...takziah aku ucapkan...moga2 mong tabah menghadapi dugaan ni...kalu aku duduk dlm situasi dia...aku xtau la ape yg aku rasa...time balik tu pun ada jgk cabarannya...mmg kecut dah wkt tu...mengucap je r...aduh..kalu x...ngn aku,fain,wan hafiz,abg din & aleep kat hospital dah wkt tu,hahahah..tp mujur Allah lindungi kami lagi....

Skang sume dah selesai...aku boleh study dah skang nie...kalu x asyik busy je....start dr week 1 SEM 3 lg...smpai la ari ahad baru ni....bila dikenang-kenang balik....wau...aku dpt tempuhi sume benda ni...mcm x caya lak...tanpa aku sedari ALLAH telah kurniakan kekuatan jasmani n rohani tuk aku tempuhi sume masalah2 / task2 yg diberi spjg SEM 3 ni...mmg aku sendiri x sedar....tp ada 1 lg cabaran besar yg akan muncul FINAL EXAM..!!! alamak...aku xbrp study lg ni...abis r...gelabah jgk ni...aduiii...seminggu je lg...ape aku nk wat ni...assignment pun ada lg...waaaaaa....

Till then,SEE YAA..(^_^)...

5 celoteh:

Exo Des said...

study jgn xstudy...

suraya said...

sedih la montaj tu.T_T
good job.hehe
terima kasih.

all the best utk final ;)

Deen said...

to kak suraya :
thankz....
sedih yek...hebat montaj tu dpt mengubah perasaan seseorg...hahahha
sy just tolong ckit2 jer....

to exo :
yer2...aku study...
ko tu pun study r...ingt la masa depan...
masa depan kita akan cerah mcm lampu kat tandas hostel tingkat aku jika ko usaha...hahaha

fain said...

sedih btul r ...hope dapt r jumpa korg g d sem depan...

Deen said...

ala..
emo lak fain...
takpe2..insya allah...jmpue lg nyer...
dlm YM la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...