Sunday, August 30, 2009

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yg ke 52

Salam semua...

huh~ dalam beberapa minit lagi tepat pukul 12....
genap lah bumi Malaysia ni 52 tahun merdeka....
merdeka drpd penjajahan org luar yg ingin mengambil kesempatan dgn hasil2 bumi bertuah Tanah Melayu ni...
terigt aku sewkt di Mrsm dulu...
kami duduk ramai2 di dalam Dewan Budiman(nama dewan)...duduk dalam homeroom masing2...didepan kami ada satapan sementara tunggu detik 12....
ape yg dibagi oleh mereka...hanyalah ubi kayu & kopi sama dgn makan org dulu sebelum kita merdeka....tujuannya supaya kami rasa ape yg mereka dahulu kala rasa....walaupun rasanya x sesedap chicken chop,drum stick or tong drum.....tapi still menjadi kenangan manis dalam hidup aku....bkn senang nk rasa makanan yg 'sesedap' tu....tmbh dgn pelita buluh yg diberi oleh setiap homeroom...rasa mcm dunia ni xde letrik je...didepan kami ada tayangan tentang kemerdekaan...sambil2 menjamu selera kami cuba la mendalami ape yg telah parajurit2 perjuangkan.....tp aku tgk bebdk ni mendalami la sgt...lepas je detik 12....satu teriakan MERDEKA kedengaran di atas pentas....rupa-rupanya Guru Penolong kanan kami melaungkan takbir sebyk 7 kali.....seterusnya meluru masuk para2 kadet polis,kadet Bomba dan juga pengakap....mereka bergabung menjadi satu team kawad....berkawad didalam dewan....tahniah...kawad Bunga yg sangat lawa....tak sia2 training tiap2 malam utk sume tu....
sekarang sume tu tinggal kenangan......sekarang aku tak rasa dah sambutan semeriah mcm tu lagi...aku rindukan suasana di sekolah menengah....di dunia U penuh dgn cabaran...yg lebih mencabar drpd sekolah menengah dulu.....tp apekan daya masa yg lepas tak boleh di rewind mcm citer tape dulu2......

sekarang sudah pun pukul 12.00...

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN KE 52..!!!!

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...