Pages

Monday, August 03, 2009

kami disyak H1N1???!!

Salam.....
hari ini berlaku kes yg agak mencuakkan aku...
benda ni berlaku bila aku solat subuh ngn Hazri....
sekarang ni aku ngn dia je kat umah Melawis 6 ni....
bila abis Solat Jemaah tu aku salam dia aku rasa tangan dia panas...
n sejak 2 3 hari ni dia asyik batuk je....haiii aku dah rasa pelik dah ni....
dia dah ada 2 tanda drpd Influenza A.....aku syak dia kemungkinan besar akan kena H1N1...
so aku rekemen dia gi hospital...teruk nnt....
so pagi tu cuba cari kenderaaan sewa tuk antar dia...tp sume x dpt call....
adui....last2 kali mintak jasa baik Abg Aizam tuk antar kami....
dlm 10.30 pagi bertolak la kami ke Klinik Kesihatan Melaka.....
sampai2 perggghhh ramai giler org demam....lagi la kecut ala ala kembang perut aku tgk kat situ.....sume demam,batuk & muka layu2 je....kesian aku tgk....
so ape lg Hazri jalankan tugas dia utk diperiksa...mula2 ada rawatan saringan dulu iaitu check suhu....bila nurse tu check tgk suhu 39.1 darjah celcius......haaaa mmg kena r ni ...aku ckp...(dlm hati r) hahaha.....takpe2 cool je n suruh dia gi ke tpt seterusnya....kat situ gak dapat facial mask....aku main rembat je sbb kalu kat kedai kena beli...ctu free je kot...(walaupun asalnya utk pesakit je)....last2 setelah 2 jam aku tunggu akhirnya Hazri pun siap di check...puas aku menunggu sbb ramai sgt org.....ni ada gambar2...(asalnya x boleh amek gmbr tnpa kebenaran....sbb ada org cina mcm pelancong amek gmbr kena marah ngn nurse kat situ....tp aku? banzai je...senyap2 la..hahaha)


bagi2 pembaca blog aku sila alert ngn benda2 ni.....TAKE NOTE sume..hahah

kaunter saringan

check suhu pesakit dulu..atas 38 *C baru masuk dalam rekod..huhu

tgk betapa ramai org....tp bkn sume kena H1N1..sume tgh dlm langkah berjaga-jaga..

ni time aku menunggu Hazri sempat aku tgkp gmbr Pegawai ni saman motor org..
ape yg ditulis kat saman tu?? haaa ni haa
AMARAN

ni dia org yg aku syak H1N1...tp alhamdulilah tidak rupanya..

haaa ni lak..bila kena syak lak?? harap x la....ada gaya Optimus Prime x? hahah
"I'm Optimus Prime send this message tu all survival among the star,we are here disyaki H1N1....so jgn la robot kat planet lain datang dulu...tunggu reda dulu yek"hahahah

p/s: pasal pegawai saman motor org td...hahah last2 dia letak saman kat motor polis peronda kat situ..polis tu dtg meronda je rasanya tp pakai motor biasa2...polis tu tgk kena saman...pegawai tu tersipu-sipu malu lak...lawak aku tgk..nasib baik aku pakai topeng..dia tak nmpk aku gelak...hoho~~

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...