Pages

Tuesday, July 21, 2009

AGM & Ice Breaking

Salam...
fuuuuhhh suda lama aku x menulis blog....oleh kerana terlalu byk benda nak kena buat....menyebabkan nak menjenguk komputer pun sekejap2 je....
balik pun kul 2 3 pagi utk wat kerja ckit...tido kul 4 or 5 pagi..bangun kul 6 pagi n then ke kampus.....ngape la SEM ni byk sgt kelas pagi...xleh nak qada' tido langsung.....pastu mula la bertafakur kat dlm kuliah...mcm tu la sepjg minggu lepas haizzz.....biasa r...pengorbanan kena dilakukan tuk siapkan setiap task yg diberikan....

dah tamat cerita tu...

skang nak cerita pasal AGM silat sesi 09/10.....
suda 2 3 tahun silat Gayong tidak buat AGM secara rasmi...so aku diberi amanah tuk hidupkan balik benda2 cam tu....sgt berat bagi aku tuk wat benda yg kita sendiri xleh nk refer kat sape sbb dah lama benda tu xde...nasib baik ada senior2 yg baik sanggup tolong kami bdk2 baru ni....so sepjg seminggu tu aku sbg direkter perlu kerja keras ckit tuk membiasakan diri dlm dunia kepimpinan ni(walaupun aku xbrp suka sbnrnya)....sgt ssh nk jadi pemimpin ni.....perlu ada sifat2 cam tegas, pandai wat keputusan,divide task & mengarah komiti...sume ni aku x berapa nak suka r...aku bkn jenis tegas, bkn jenis yg pandai wat keputusan dengan cepat..mengarahkan lagi lar...aku lg suka wat keje drpd mengarah....tp sume tu aku kena belajar....sbb ape?....haaaa ini kita akan tau bila dah abis baca blog ni....sambung balik....dalam masa seminggu lepas aku ngn komiti berkerja keras tuk siapkan task2 masing2....sbb dlm masa seminggu tu ada 2 event direct....ari jumaat tu AGM esoknya ICE BREAKING.....sgt byk keje kena wat...ditambah ngn training silat yg wajib kena wat...so berapa sgt la masa yg ada...mmg terpaksa korbankan masa ckit...sangat2 letih.....begitu jgk ngn komiti yg lain...aku jgk kena attend sume AGM tuk support sume kelab sambil2 tu wat la research ckit mcm mane kelab2 besar ni wat AGM...disitu aku belajar ckit...AGM PBMKM mmg best...nmpk grand je....ada r idea ckit tuk wat AGM akan dtg.....boleh dikatakan tiap2 hari wat meeting sbb nk update tugas,xnk miscommunication kat mane2....tu yg aku belajar dr program2 lepas...miscommunication merupakan masalah besar yg perlu di'minimize'kan...nk hilangkan terus masalah tu mmg xbleh punyer...pasti akan ada...cuma boleh 'minimize'kan je...

Pada Hari AGM tu...fuhh aku dengan selambanya pakai baju melayu n seluar jean..sedangkan aku org penting wkt tu..mampos r...kalu dpt ke aku mmg sempoi je r...tp bila pikir2 balik betul gak nk wat formal ckit kan..ye la pakai r baju melayu complete set...mane aku kebas?? hahaha aku kebas dr persatuan punyer..hohoho..rasanya xpenah org wat kot...program agak bergerak lambat ckit nk tunggu sume hadir...biasa r tu....so mula la majlis....hhaha... sempoi2 je....part yg aku kena berucap tu yg nervous giler....!! x penah2 aku berucap kat depan..aku cuba sedaya upaya nk elak...last2 kena gak...xpe r ...redha je r...pasrah..spontan je r aku berucap..xde rangka ape2...mmg gagap + gugup r kat dpn tu...mcm budus pun ada gak rasanya....so di AGM tu diumumkan siapa komiti2 baru tu sesi 09/10....:

Mohamad Aizuddin b Kamaludin ----->Presiden
Nurul Ain bt Adam---------------------->Naib Presiden
Najiah Bt Ismail------------------------->Setiausaha
Rabiatul Adawiyah---------------------->Bendahari
Noor Azleen Sazale---------------------->Biro Informasi
Zulhisyam a.k.a Broke------------------>Biro Latihan

Abg Zack a.k.a Sandok ----------------->Biro Perhubungan Luar
Najmi ----------------------------------->Biro Tugas-tugas Khas
Shahrul Nizam a.k.a Shy--------------->Biro Teknikal

tu la penyudahnya....harap2 kita dapat jalankan kerja dengan smooth.....


AGM PSSGM MMU 09-10


Penasihat kami Cikgu Azlysham
Ucapan dari Presiden 08-09,Nik Zarizi
Penyerahan Keris Adat simbolik kepada peralihan kuasa tampuk pimpinan

haaaa yg ni aku x kenal...sape ni tetbe je interframe majlis ni...hahaha
Barisan Pendekar & Srikandi yg akan berjuang tuk Tahun ni


Haaaa...Skang citer pasal ice Breaking lak....
kali ni ice breaking kat Telok Kemang Port Dickson.....kalu dulu ice breaking silat di Pengkalan Balak.. so kali ni kita wat jauh ckit...insya allah tahun depan aku target laut selat Inggeris lak...2 tahun depan lak kita wat ice breaking kat lautan Pasifik lak..Tahun lagi depan kita wat kat antartika lak...hahhaha....tp mmg ape2 event pun silat akan wat kat Pengkalan Balak sbb situ ada pejabat Gayong cawangan Melaka....senang berurusan...maaf yek kali ni kita wat jauh ckit...ni idea daripada saya....pada hari tu kami bertolak lambat sebab lambat ckit ada masalah teknikal kot...
tp dpt sarapan bagi kuih baik punyerrrr...best r karipap dia...sekejap je abis...mane taknya yg tibainya sume jenis tong(perut) depan besar...mmg abis r...
seramai 25 or peserta yg join....ni kira ok r....ramai gak r....so aku, amir ,kak Ada & Abg Nik, 1 kereta....gi ke PD....kami boleh ikut jalan jauh lak....smpi lmbt...dah r aku incharge dalam aktiviti....lmbt smpi pyh r kan...nasib baik ada back up person yg smpi dulu...sruh r abg hamdan handle jap...suruh wat ta'aruf style dlm bulatan tu...amek masa ckit kat ctu...so sempat r aku smpi....smpi2 dah mula..aku setup sikit tuk aktiviti ke-2 smbil2 tu join diorg jgk...enjoy gak tgk diorg....oleh kerana kami smpi lmbt....so aktiviti utk sesi pertama ni agak terhad masanya...aku dah prepare 10 aktiviti khas tuk sual kenal..tp masal x cukup 2 je sempat..salah satunya adalah DISEBALIK TABIR...task dia kena teka org disebalik tabir....so nak xnk diorg kena igt nama sume org...disitu leh igt nama kwn2..mmg aktiviti ni sgt berkesan dan sgt menyeronokkan....tujuan pun nak create bond antara budak2 ni...

so abis aktiviti tu,kita berehat jap,makan tgh hari n sambung lepas solat.....
Lepas solat kami adakan PSSGM Race..!!!
race ni x mcm explore race or treasure hunt...kami nk wat lain ckit...asyik mcm tu je borink r kan.....terima kasih kepada abg akmal kerana kasi idea ni...race dia simple je...kena completekan task2 pada setiap checkpoint ikut suka hati...mksdnya x pyah nk kena ikut klu2 tu...pilih mane checkpoint dia rasa task dia sng kump diaorg gi....ikut strategi masing2 r...
ada lima checkpoint...
checkpoint aku jaga - kena wat istana pasir setinggi lutut aku n then bergambar ngn istana pasir tu sbg bukti ko dah wat task tu....[kat sini nk tgk cam ne ahli2 kump berkerjasama]

Checkpoint kak Ada jaga - peserta perlu amek gambar dgn ahli kumpulan yang lain.Tapi kumpulan yg bergmbr ngn kumpulan pertama td xleh amek gmbr ngn kumpulan pertama dah...diorg kena bergambar kump lain lak... [di sini nk tgk mcm mane setiap kump selesaikan konflik mcm ni dr situ leh kenal antara satu dgn lain]

Checkpoint Abg Nik jaga - mengunakan daun terup,bina menara setinggi 5 layer n tangkap gmbr ahli2 kump bersama menara yg dibina....[tgk kreativiti setiap ahli]

Checkpoint Kak Ain jaga - setiap kump akan diberi RM 1.00 n then kena beli ais krim kat situ n belanja salah seorg budak kat pantai tu n bergambar ngn bdk tersebut[nk tgk mcm mane ahli2 bersosial ngn dunia luar]

Checkpoint Azim jaga - kena susun puzzle.....kat azim tu ada 1 keping je sume sekali ada 5 keping..lagi 4 keping ada pada setiap penjaga checkpoint...so diorg kena gi balik ke semua checkpoint...selesai kumpul semua puzzle..bergmbr la ngn puzzle tu...[uji stamina peserta]

setiap checkpoint setelah selesai ada soklan tersendiri....soklan dia x ssh...simple sgt...tujuan soklan tu just nk peserta alert tentang persekitaran...cth soklan siapakan presiden utk sesi ni..?,siapakan nama cikgu yang mengajar silat di MMU..?....

sgt simple kan...kami xnk kasi peserta tension pun jalani program ni...just happy2 je...cuma mmg kami target nk meletihkan budak2 ni...
so mmg budak2 ni letih giler...sbb checkpointnya bukannya dekat....jauh beb....hahahhah
rileks yek sume....

Petang tu aktiviti Bebas....sume pakat2 mandi pantai r ape lagi...naik banana boat pun ada...hahah sambil2 mandi tu kami ada ajar pergerakan asas silat disitu....sume org awam tgk je kitaorg...buat bodo je...
Malam tu kami buat BBQ....dpt la makan seorg 3 4 ketul ayam...tu pun dah tak larat dah...
overall sume berjalan lancar...peserta pun sporting...

ni bergambar ngn bdk yg di belanja ais krim
ni 2 kump bergmbr sekali
tgh wat istana pasir...hoho
dah siap yek??
yg ni bersungguh wat....siap wat pagar r ape r...

tgh susun puzzle....lambang ape tu? lambang GAYONG
sesi ta'aruf
disebalik Tabir
mandi Pantai[aktiviti bebas]
naik banana boat..aku depan sekali...hoooo belakang tu muatan lebih had tu.

sambil2 mandi ajar r silat sikit
yeaaahhh!!!
peaaaacceeezzzz....!!!
happy2 pun pengisian agama tetap ada..dr abg hamdan & juga penasihat silat kami...


overall kedua-dua program berturut-turut ni mmg penat...tp best...sakit2 badan tu konpem r...setakat ni saje..TILL THEN..SEE YAA

2 celoteh:

muhammad_msa said...

menarik2. cite yg best. gambr yg menerangkan segala2nya.

p/s: jgn lupa pesan en azli. semoga berusaha dan berjaya.

Aizuddin said...

hohoho..
terima kasih...
ok sy cuba la yg terbaik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...