Wednesday, July 01, 2009

Mari Menderma Darah...

Salam...
sekarang ni Di CLC concourse ada kempen menderma darah...
huhuhu...
so aku x pernah derma darah...nk try la jgk kan....pengalaman pertama....
lepas kelas td... gi la ctu....
isi borang n settle hal yg kecik2...siap check kadar degupan jantung lagi...
aku nye skor x silap 170 72....normal...mujur normal....mane la tau tetbe tinggi ke ape ke...sbb dulu pernah check n kadar degupan tinggi..sbbnya x cukup rehat...skang boleh kata cukup x cukup jgk la...kadar normal kata nurse td...160-180...n 40-80....tak silAp aku r....igt2 lupa..almaklum la shorterm memory....
time nk derma tu terigt la pulak aku kat kata2 seorg menteri dulu...dia tersalah ckp ...
"Mari la kita menderma DARA(darah)" & satu lagi " Jangan la kita menhisap DADA(dadah)"
nk ckp derma dara aku mane ada..hahaha..xnk derma teruna...pasal hisap dada tu aku no komen r..hahhaha

ni time cucuk bius....ada sape2 takut jarum..?

ni time dia masukkan jarum yg leh salurkan darah ....

haaaaa tgk...yea yea darah dah lalu...yea yea darah dh lalu...

bila la nk penuh ni...aku nk minum balik ni pastu derma balik..haha(xde krja tul)

itu dia..abg abu kita....turut serta menderma red blood cell yg mengandungi haemoglobin & oxygenated blood...platelet pun ada jgk kot...hahah...

so, mari la kita sama2 menderma darah ...satu kerja yg murni utk dilaksanakan....niat pun kerana Allah la...betulkan niat tu tau.....

p/s: kalu nk derma darah smpi kering pun boleh...tp jgn dtg umah aku la..tak pasal2 aku call tv3 krew Bersamamu....hahaha kang free2 je masuk tv...(just klidding)


3 celoteh:

| eXo | said...

hak3~
weh...
sape amik pix ko?
ak susah kot nk amik...
siot ar tiru...

Aizuddin said...

aku amek pic aku sendiri r..
takkan nk suruh nurse sebelAH LAK yg amek,
tak pasal2 aku kena cucuk jarum kat punggung kang...meraung aku kat CLC tu nnt....hahahha

| eXo | said...

haha~
weh...
nk gi amik xckp...
baru nk psan mnx email awek tuh...
hak3~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...