Pages

Saturday, February 19, 2011

Selamat Bercuti

Salam...

akhirnya...
update jgk blog ni tuk minggu ni

sengaja je tunggu akhir minggu...
nak update ape yg jadi dr awal minggu smpi la ari ni...
just tuk kenang2an...haha

seperti tajuk yg korg tgk kat atas...
tuk bdk MMU,berakhir la Final Exam tuk sem 2 ni ari ni...
so merdeka la kami wat masa sekarang...
for me,huhu...takut la nak tau result...
sbb result akan affect aku nyer praktikal nnt...
kalu fail,tak cukup la 60 kredit hours....
xpenuhi kriteria tuk amek praktikal...
nanti dia leh panggil balik ke MMU...huhuhu...

hurmm....

so berharap sangat ok....aku setuju ngn status budin kat fb dulu...
"masuk exam hall target A,kuar je exam hall lulus pun jadi r"

huhu...lebey kurg mcm tu r statementnya...aku rasa aku pun macam tu...

tuk first paper minggu ni

CLIENT/SERVER COMPUTING - subjek yang interesting,theory sepenuhnya....subjek ni terangkan macam mane komputer yg korg guna tu,berinteraksi ngn server...server tu tau x ape? server tu macam tempat yg buat semua kerja...mcm database pun ada....cth macam web site,web browser tu client dan result yg kita cari tu dapat drpd server...subjek ni interesting r...tp malang nyer aku ni susah nk menghafal...waawawa...khatam 4 5 kali tapi 1 pun x igt...last2 dlm exam wat jwpn sendiri ikut konsep yg aku phm...ntah r betul ke tak...term2 dia sume hilang ntah ke mana...huhu..harap2 ok r...

RESOURCE MANAGEMENT TECHNIQUE - hhuuuu..subjek ni lagi la interesting....kita tau macam mane nk maximize or minimizekan sumber yg kita nak...cth cam ne kita nk dpt harga yg paling murah dgn keuntungan yg bagus...macam mane kita estimate masa ngn kos yg rendah...macam2 r...tp sangat byk method...so kena buat latihan byk tuk mahirkan method2 tu...tu la part yg susah tu...pasal paper ni berturut ngn paper yg keesokannyer....esoknyer tu ada 2 paper lagi..huhu...
susah2...masuk exam,aku pakai jawab je...xpikir betul ke x...dah r coursework aku biasa2 je...mmg susah r nk target tinggi...biasa2 suda

COMPUTER NETWORK - disini aku nk declare...I love U Miss Hiew !!! kamu sgt2 membantu kami...terima kasih atas kebaikan kamu tu...bagi tips kat kami mane yg kuar...aku dpt detect wkt dia kasi dlm kelas,dia belek soklan final tu...tambah keyakinan sikit yg tips tu betul2 kuar...tp aku study gak semua tuk fahamkan konsep,sbb computer network ni pun interesting...last2 minute la kau faham cam ne komputer berinteraksi dlm dunia networking...kenapa tak faham drpd mula2...huhu...tp daya igtan aku x la sekuat mane...so aku jwb tu x expect tinggi pasal ada yg aku lupaaaaa!! huhuhuh....lantak r...atleast dia ringan kan beban aku tuk hadapi paper seterusnya...huhu

DATA STRUCTURE & ALGORITHM - paper ni berlaku time malam,sama hari ngn paper Computer Network....aku harap sgt paper ni keesokan harinyer...pasal xsempat study sume...mmg kelam kabut r...2 3 jam baru aku tau ada chpter aku x baca lg...xpernah tau pun...rupa2nya tu chpter yg maybe aku ter'miss' kelas Mr.Shohel ari tu..pasal Tree diagram...seriusly menyesal rasanya...tp wktu tu terskip bukan sengaja...huhu....part coding lak...adoi la...aku hafal tp LUPA lagi...huhuh...tp rezeki tuhan nak kasi,aku faham cara coding tu 1 1/2 jam sebelum exam...macam mane stack,queue,link list tu kita nk interpret ngn bahasa biasa kita...cam imagine r...nk ckp kat sini pun susah...sbb biasanya aku hafal je coding,tp bila faham konsep,kita leh tulis sendiri ape yg kita nk...so aku tulis la ikut ape yg aku faham...mintak2 r Mr.Shohel lembut sikit marking paper tu...mcm teruk je...huhuh...

ape2pun...aku bersyukur,sebab kali ni aku rasa seronok pasal aku dpt faham ape yg aku belajar....sebelum2 ni aku lebih pada hafal je ape yg dapat...so macam 0 n xguna ko belajar kalu xde pemahaman tu...antara yg susah bagi aku,Machine Architecture & Operating System...mmg susah r nk faham n sampai skang x faham lg...maybe sbb aku xleh imagine kot...style aku belajar,aku lebih kepada visualize something tu dlm kehidupan seharian...wat mase ni yg faham style aku Mubarak r...haha...dia pandai bg example yg mmg aku nmpk ngn jelas ngn bagi cth dari keadaan disekeliling...sbb tu aku suka Miss Hiew mengajar ^_^..sbb cara dia ajar sesuai ngn cara aku belajar...harap2 dia ajar aku lg nnt...bleh r bagi aku contoh2 yg menarik lg...Miss Fathin pun ok...smpi skang aku igt cth yg dia kasi tuk senang igt Client/Sever(cth dia mcm kita order mkanan kat kaunter McD....kita sbg client,org kat kaunter tu sbg middleware dan org kat dapur sbg Server)<- ni org yg bljr subjek tu tau r...hahaha...

setiap org mempunyai cara study masing2...so cari la cara anda sendiri...untuk jumpa cara tu bknnya senang macam ABC,tp perlukan pencarian yg konsisten...aku pun still mencari,cuma buat masa ni,aku jumpa yg sesuai tuk aku...
maybe anda sume dah jumpa cara yg tersendiri bahkan maybe lagi mantap !!

Ape2pun Selamat BERCUTI utk warga MMU...huhu

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...