Pages

Thursday, February 24, 2011

Strongest Women


Salam...

huuuu...tepat kul 5.15 pagi aku dah sampai ke Temerloh dgn selamat...
sampai awal...expect pukul 6 smpai...
tapi kul 5 lebey lak sampai...
almaklum la bas rempit...
aku tutup mata pun dpt rasa bas tu speed....
risau pun ada...mane tau dpt 'naik' bas terbang free kan...
tak sempat la nak tgk V.E.X aku...haha....

balik tu,semangat jalan kaki drpd stesen bas ke rumah...taknak gerak family drpd tido punyer pasal...
tp tu niat sampingan je...haha...
mmg niat aku nk jalan tgh2 malam ni...
my hobby sejak kaki ni berpijak kat MMU...aku suka jalan malam sorg2...
just ada 2 possibility je,tenang & bahaya...tu je..haha...
tapi peduli ape aku....jumpa anjing ke penagih dadah ke bdk2 lepak ke...aku xpeduli pun...
kita tak kacau dia,dia tak kacau kita sudah...settle...kalu mengacau baru r kita buka langkah(double meaning disini..hahaha)

sampai2 rumah wah...aku dah nampak V.E.X dari jauh...lama gak aku duk perhati dia...
takpe la...biarkan...masuk dulu jumpa family...lama tak ketemu...
sume masih nyenyak dibuai mimpi....
so,dipendekkan citer lega la hati ni bila sampai umah...

setelah 2 hari 1 malam kat kelantan...melawat moyang n nenek...alhamdulilah...mereka sihat2 saja...moyang ku or senang aku panggil mok,dah semakin sihat...cuma tak leh berjalan lagi...setakat mengesut je...maybe impak drpd jatuh la kot...tp aku suka tgk muka terkejut dia pagi aku smpi tu...pasal dia xtau aku sampai bila..huhu...melayan dia r jwbnya...bercerita panjang dia...jarang dia cam ni...selalunya mok ni senyap orgnyer...tp kali ni kuat dia bercerita...lepaskan rindu gamaknya...maklumla kan...aku ni balik umah Temerloh pun jarang2 ni kan balik Kota Bharu...lagi la berjarang-jarang...hahaha....tengok selera makan dia pun bertambah...tak macam time dia mula2 jatuh sakit...nak abiskan nasi tu pun susah...sekarang ni siap menambah lagi...huhu...syabas beteh...!!

aku tertarik part mane dia cerita time dia muda2 dulu...ternyata dia ni masih kuat lagi...tak nyanyuk pada usianya,masih ingat sume peristiwa2 dulu...dapat aku dgr cerita pasal suaminya...susah nak dgr pasal ni...wkt dia sihat,dia tak byk bercerita...banyak senyap pasal citer dulu2....kali ni aku dpt dgr sendiri...mcm org2 lain dulu2 jugak...dia mengalami hidup susah...nak menyara nenek aku,mak aku pak long aku.... sbg ibu tunggal...bkn senang nak survive...ape yg ada,yg tu dia guna tuk dptkan duit tuk sara sekeluarga...seorang yg sgt jimat...mmg nmpk r sampai skrg...masih guna style dulu..simpan duit bawah katil...huhu...penah dulu bwk kuar sume,amek ko sume duit lama...haha..aku simpan lagi duit2 lama tu...punyer r merayu ngn mak n ayah aku nk duit2 tu...suruh jgn tukar duit tu ngn bank...huhu..mane yg tak mampu,aku tangkap gambar je la buat kenangan...sbb cara nk duit tu drpd mak aku,aku kena tukar ngn duit aku...huhu...kalu RM10 lama ngn RM 10 baru...sbb tu amanah yg diberi kpd mak aku tuk tukar duit tu...so amount xleh lari ngn asal....huhu...sedey ada yg tak dpt nk tukar...aku mane r ada duit byk sgt...ape2 pun...dialah WANITA TERKUAT PERNAH AKU KENAL..xde sape lagi penah tandingi dia wat masa ni dimata aku,ada byk lg cerita yg aku rasa xpayah la nk memanjangkan lagi entry ni huhu...dia juga mak ke-2 bagi aku...dia la jaga aku lepas lahir selama mak aku dalam pantang...huhu..aku paling xleh lupa time dia kena buatan org...struggle antara hidup n mati...Alhamdulilah,Allah bagi peluang lagi tuk kami bersama lagi ngn dia...tp seriously aku xleh lupa...

::gambar waktu raya dulu::

so xjd masalah bagi kita tuk ziarah dia or luangkan masa tuk dia sekejap...walaupun xdpt nk balas ngn ape yg dia dh korbankan...huhu...pada anak2 diluar sana...hargailah ibubapa or datuk nenek or sedara mara anda...kita tak tau pengorbanan mereka...maybe ada sedara jauh/dekat kita yg beri duit or korbankan something tuk kita...kita tak tau...sentiasa appreciate ape yg diaorg buat...sedikit peringatan yg tak seberapa drpd hamba yg hina ni...huhu...

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...