Thursday, November 19, 2009

Muhibbah Dinner 09...

Salam....

Semalam ada Muhibbah Dinner utk 2009...
aku pun tak lepaskan peluang utk turut serta...
sesaje je join tuk tau cam ne persekitaran...
tak penah rasa lagi gi dinner2 ni....tahun lepas sume annual dinner terlepas....
kecuali Silat la(mmg r takkan terlepas lak yg tu)
Kali ni aku dapat meja depan sekali...no nyer 01-07....
haaa...meja no 1 dan bernomborkan ejen James Bond punyer protege(pasal tak cukup 1 lagi kosong)..dek kerana nombor pun mcm ejen rahsia so pakaian pun kena la biasa2...mane leh gempak2 nnt org susupek..eh suspek....perkenakan Baju Melayu Hitam suda....sampai2 sana aku gi cari comitee silat aku tuk kasi barang sikit...n solat maghrib.....lepas solat,lepak2 kat luar jap..duk tgk si Adik Aidil kita berhias....mmg kalah pendekar lain la.....mmg terbaik dari ladang(sbb ape? haa tu org yg tgk dia dress up akan paham ape mksd aku)mmg macam HANG KEBUN bagi aku(bkn kutuk ek)...tp ok r....kreatif dan berani mempamerkan sesuatu lain dari yg lain.....

Bila dah tiba masa,aku pun masuk dan mencari meja aku...cari2...tup depan sekali blkg meja VIP...dan kat meja tu sume pompuan..!!! argghhh...tak de laki ke....wkt tu smpi tu ada 4 org...2 wakil anak yatim(boleh panggil akak dh pun) dan 2 org warga emas....manis2 sume...hahaha...so aku je la laki situ...bak kata nenek tu "tak pe nak,jadi nenek punyer la ni"..hahaha... aku jwb" boleh aje,nenek muda lagi ape" ...kata nenek"hish, nenek dah umur 65 taun nak.."..aku jwb"tak pe...ada lagi ayu nyer"hahaha...duk melayan mereka...sejurus kemudian dtg la lagi 2 org dari wakil kelab lain...cina...satu dari CLS dan satu dari Archery club....mereka tak byk cakap....so aku n 2 org akak dari Payasum tu yg memeriahkan suasana....duk melayan 2 org warga emas ni....tak sangka aku dpt berkenalan ngn warga emas yg sporting...bercerita je memanjang...dan syok jgk mendengarnya...mmg tak berapa layan la sgt performence kat depan tu...duk cerita pasal memasak, kebun ,buah....kehidupan kat umah2 org2 tua.....macam2 diceritakan...tp yg bestnya dapat belajar istilah2 baru dari nenek2 ni...haha tak leh bla....bg aku,diorg lagi hebat mengarut dr bebdk muda....bergelak ketawa saje sepjg duduk ngn nenek ni...mulutnya pun x tapis sgt...paham2 la kan...aku seorg je laki lain pompuan..aku igtkan yg pompuan dah malu2 dh...rupanya layan je...biasa r org tua kena layan mcm kita layan bdk kecik gak...

Si nenek ni duk menunggu tuk makan..dari belum VIP masuk lagi....haha...aku duk melayan dia suruh sabar..."sabar nek, kejap lagi org besar datang kita makan r".....dan aku pepandai r tukar topik kpd benda lain...mcm tyer dia "nek,waktu siang nek wat ape?" nenek tu jawab "melengkar"...aku "huh???! melengkar(mcm ular)" nenek ckp "yer,lepas zohor,lepas sembahyang,nenek melengkar...melengkar lengkar lengkar...masuk asar...lepas asar..nenek melengkar lengkar lengkar..." aku pun sampuk "jatuh katil....."tergelak sume...just tuk memeriahkan suasana..."haha...nenek sambung lengkar lagi lar"...sian jgk r..sbb takde ape diorg nak wat....duk tido & makan jer....pastu masuk la citer waktu dulu2.."nenek dulu ada tanam tu tanam ni...tp skang takde dah la..dah tinggal"...aku dgr pun kesian.. n terus tukar topik..aku x nk jd suasana sedih lak..."nenek tanam ape kat kebun?"..bercerita la lagi.....satu benda yg aku igt smpi skrg ape yg dia ckp "nenek dulu pun wat rumah jgk(mksdnye mcm tukang kayu r),nenek dulu org susah...sume keje nenek wat..."..aku ngn kak2 dr payasum tu serentak cakap "woooooooooo.."...hahaha hebat giler....bila tiba masa makan..makan la kami...diorg ni tak nak makan ayam...sebab ape? sebab dah jemu....sana asyik mkn ayam je...aku pun pujuk ckit"takpe2 tak nak ayam,daging ada...kat sana tak hidang makanan daging sgt kan..? ni r peluang nak abis kan daging..balon sume nek..."...spjg makan tu..aku ada acah kat nenek tu...sempat dia siku aku...mujur tak kuat...aku gelak2 jer....tp nk ckp acah tak jgk sbnrnya....aku salah dengar...aku bagi la lauk daging rendang kat dia..aku tyer"nek nak daging ni tak?" nek tu dgn tgk mkn mulut penuh ckp "nak"..aku x brp dgr..mcm tak nk je...time aku nak letak balik mknan tu nenek ckp "nak! la" sambil menyiku aku...."ohhh yeer2...nah...ha"..balas aku....scene yg tak leh lupa...time nk pisah tu...adui...rasa cam sedih pun ada gak...salam dia cium tangan sume...n sempat dia pesan "kalu anak datang cheng(tpt diorg),tyer la org sekeliling nama nek..jumpa la nnt..nama nenek SA'AMAH bt BABAK..nenek satu lagi ni..hmmm..lupa binti ape"...balas aku yg masih bersalam tangan dia"ok2"...harap suatu hari nnt..dapat jumpe lagi...ni terasa nak wat program ke umah warga emas ni......

VIP sampai...
Tarian Muhibbah...


Ni la warga malaysia yg duduk di meja 1....(^_^)...nenek Sa'amah yg duk kat sebelah aku ni..satu lagi tu muka cam tak larat dah kan...hmm memang pun..kesian aku tgk...tp byk gak bercerita dia ni..cuma tak clear sgt ape yg dia ckp...kena letak telinga dekat baru la clear...aku tak tau sama ada telinga aku byk tahi telinga atau mmg suara dia slow...hahaha

tgk makanan tu...sejuk dah tu.....bila nk makan ni...hahah
Tarian Saman dari Acheh..sgt smart tariannya...berapa lama la berlatih tu
ni kalu tgk pun dah tau kan...duk berlatih selalu di main hall tu...ni r..hahaha
dalam2 banyak2 gambar aku snap...gambar ni bermakna wat aku...walaupun x clear...gelap...n aku guna vga punyer camera(lupa nk tukar ke 2MP)!!..tapi dalam gmbr ni menunjukkan kami khuysuk mendengar cerita mereka...ada bond la senang kata !!(^_^)..haha

Semua komiti menyanyikan lagu Permata Dunia....

Dan..tinggal la tiket ni sbg kenangan utk aku....tiket aku, akak 2 org tu, 2 org warga emas....

p/s: dalam sesi kami berborak-borak tu ada nenek bgtau...minggu lepas ada 5 org warga emas kat tpt dia meninggal dunia..inalillah....bila aku dgr tu...hmm..tak lama kita hidup ni...maybe satu hari nnt kita juga jadi seperti mereka...dibiarkan oleh anak2 or mcm2 lagi situasi....so hargailah mereka seadanya...sekian....TILL THEN,SEE YAA

4 celoteh:

aPiHaSe said...

hahha....go to the next step...ado makno tu...

Aizuddin said...

hahaha......we must always to look forward...hahahaha....
utk masa akan dtg...hahaha
apo la hok aku merepek ni..haha

.: F@!n :. said...

bajet ko den "bermakna" pic tu...kami tau bermakna apa dia tu ...hahahahahahah...ssyyyhhhhh....keep it up din...hahaha

Aizuddin said...

ko senyap2 sudah....ala kira bermakna 2 in 1 r....
sambil menyelam kita minum milo...
harap dalam ketemu lagi lar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...