Friday, September 16, 2011

Satria - The Warriors of 7 Elements

Salam...

sikit update pasal tajuk diatas...
tajuk ape tu??
haa...ni la anime jepun berdasarkan Hikayat Hang Tuah.Dengan kata lain,kartun Pendekar 5 sahabat ni dh ditukar jadi animasi 2d...menarik kan?? huhu

Ia adalah hasil kerjasama syarikat animasi yang terkenal jepun iaitu Gonzo Studio bersama dengan syarikat animasi malaysia iaitu Funcel Studio.Anime ini bakal berada di pasaran pada Tahun 2012 akan datang.

Bawah ni aku sertakan gambar sketch watak2 tuk anime Satria ni :

Sedikit detail disertakan dibwh:

The Japanese anime studio Gonzo has signed a deal with the Malaysian animation studio Funcel and Malaysia's National Film Development Corporation to produce an adventure animation series called Satria - The Warriors of the 7 Elements for Fall 2012. The 26 24-minute episodes will combine Southeast Asian history with fiction. The animated series is aimed at children nine to 14 years old. Hiroyuki Kitakubo (Blood: The Last Vampire) is directing.

Kitakubo posted a rough sketch of the main character from his current project on his Twitter account on Saturday. According to Kitakubo's deprecating description, this character is "Han Towa," a hero in Malaysian legends.


p/s : tak sabar lak aku nk tunggu citer ni....macam mana la aksi2 pendekar2 ni...ada gaya naruto kah?? xmungkin tu ninja...aku nk tgk mcm mana anime ni bersilat...haha

2 celoteh:

kazeo k-zo said...

salam admin. triler siri anime ni dah pun ada di youtube. taip je satria the worrior of 7 elementme ni dah pun ada di youtube. taip je satria the worrior of 7 element

Aizuddin said...

yeke ??
thx alot sbb inform..
huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...