Pages

Tuesday, July 12, 2011

Ice breaking + Performance

Salam...

hurmm...terpanggil tuk update ape yg berlaku minggu lepas...
minggu yg sangat2 busy dengan aktiviti...
Dek kerana ada 2 event dlm 1 minggu...
so busy r memanjang....
ape 2 event tu??
Ice breaking Silat Gayong + performance MMU Olimpik...

Aku mulakan ngn Ice breaking Silat Gayong dulu...
kali ni kami buat konsep santai or jalan2 je r...
tak nak r nak wat berat2 lg...
tp ringan2 pun letih gak....
kami pergi 3 tempat dalam 1 hari...

Tempat pertama : Zoo Melaka...


haha...aku sendiri tak penah lg gi zoo sepanjang duk kat MMU ni...
so aku ada la 'riki' tpt tuk tgk ape yg bleh wat....
so,terima kasih la kpd pihak zoo sbb tolg kami sediakan ape2 yg patut....
basically aku just buat quiz 'simple' je kat situ...
'simple' la sgt kan...aku tgk pun blur ...ape la jwpnnyer...haha
aku just bahagikan beberapa kumpulan n berpecah cari jawapan....
so,sebagai org yg handle aktiviti....
rileks sikit...hahaha...aku suka, aku suka, aku suka...
tak yah susah2 nk pikir nk completekan task...
aku bersama pembantu aku,Mubarak,jalan2 r keliling zoo...
merepek sana...terpegun sini....bincang tu bincang ni.....
rasanya teori baru je yg xkuar aku rasa...haha...

bagi aku, xcukup r 2 jam lebey tuk keliling zoo ni...lain kali kena lebih lagi...
best2...
teruja aku bila harimau betul2 ada kat dpn aku...haha...besar lak tu....
binatang2 yg besar2 ada kat dpn mata...huuuu....seronok ! rasa nk pegang n peluk...huhu...
rasa nak bawak family masuk.(padahal diorg dh masuk dh pun...=.=" aku je yg xde waktu tu)

haaa...diorg dah berpecah...

aku pelik tul...ngn bont** lembu pun korg nk bergambar....hahaha!!

itu dia...cam aku bercakap ngn VIP lak bila tgk gayanyer....haha

Tempat Ke-2 : Kompleks Sukan Batu Berendam

haaa...ke sini lak aku pegi....tuk main badminton !!
lama dah aku tak main badminton (lama r sgt..)
ni lak kali pertama kot aku bwk bdk2 silat ni main badminton...
mula2 aku hanya plan main2 bodo je...
tp ada cadangan buat tournament kan...
so buat je la....
good job kepada Mubarak sbb dpt rangka tuk tournament...
sume possibility kuar....dan guess what??....sume yg dia jangkakan tu...
menjadi...so backup plan ada smpi 3...so lepas kira sume possibility tu...
kami decide tuk guna plan 3...
dan ok r...semua berjalan lancar....
ramai bdk2 silat ni tak reti pukul bola tangkis ni....
takpe2 lepas ni rajin2 r main badminton yek....



Tempat Ketiga : Pantai Puteri


ok,tiba masa tempat terakhir...dalam kul 5.00ptg kami start kemas2 tuk ke Pantai Puteri....aku n Nurus Saadatul kena jadi runner jap tuk amek Si Yat n Muaz...hurmmm alang2 amek terus barang2 BBQ....
sampai di sana dalam lingkungan kul 6.30 ptg....kebetulan sun set lak waktu tu kan....
smpi2 tgk2 bdk2 ni xde lg...aku igtkan runner r yg lmbt smpi...tgk2 kami yg smpi dulu...
rupa2nya diorg sempat berenti kat Klebang makan durian dulu !!!
arghh...geram aku...bkn nk ajak aku sekali...
dah lama aku kempunan durian beb !!!
xpe2...aku akan makan gak nnt...tunggu je...
So,mlm tu kami just lepak2 masak2....
makan2 je r kami....Ayam,Nasi,Air,Hot dog dan jgn dilupakan....COSLOW yg bdk2 laki wat...nak dispecifickan lg : aku,riz,nik & najib....melecet tangan aku potong sayur2 or barang2 yg patut...banyak nk mampus si riz ni beli....nak harapkan pompuan....huh !! korg teranjang2 tumbuk2 je tau kan....hahaha....nak je aku kasi pisau ni suruh korg potong...aku nk tgk sikit korg wat keje umah....belajar2...
Ape2pun...thankz la bagi yg datang....walaupun xla ramai mana sbb masing2 ada hal masing2...Insya allah ada lg program akan dtg...Join la ek...huhu...

setup2 barang sume...ingat sempat r mandi2...penat2 je bawak tuala...hish..

nyum2...tp normal la tuk aku,xlalu mkn kalu handle event...xtau knp...

part ni paling best !!! part penyampaian hadiah !! tuk kuiz kat zoo tu...kumpulan Mr.Pres yg menang...tp menang ape?? haha...!! apple tuk korg...sebiji sorg...!! haha...aku ngn Mubarak gelak sakan...dpt kenakan diorg...haha

haaa...ini lak hadiah tuk tournament badminton....aku n mubarak yg buat tournament ni,kami gak yg menang !! hahaha...smart x ?? haha...sbb kami tau ape hadiah nyer,kami struggle tuk menang...hahaha!! bdk2 bengkek jee...haha...

Malam tu kami pun pulang ke rumah masing2....siap sedia tuk event esok lak
________________________________________________

Ok,ni pasal hari ahad lak.....
kami dpt tawaran drpd pihak MMU Olimpik
tuk buat persembahan penutup MMU Olimpik...
so kami terima la benda ni...
disebabkan menda ni penutup...
kami nk kasi gempak r sikit,xnk org boring kan...
so ,seminggu la kami praktis....
hari2...tiap2 hari sejam kami peruntukkan tuk training persembahan...
curi r sikit petang tu drpd kul 6-7 ptg...
tuk persembahan ni,aku yg incharge....
so mula2 not easy for me to rangka ape yg nk kena buat...
sebab setiap persembahan byk dipertontonkan menda yg sama...
aku nk kasi something yg lain dlm persembahan kali ni...
so dpt ilham tuk buat 3 vs 1 (bersenjata)...
selalunya menda ni xde....
so itu mmg kritikal ckit....
stamina kena ada....

so sape yg jadi mangsa jadi hero dlm babak 3 vs 1 ni..?
aku gak...haha....kenapa aku ckp MANGSA...
sbb aku paling byk kena igt buah....
diorg kena pukul aku je...aku la yg kena elak sana sini....
yg mengah nyer aku...
nak kena igt 9 buah beb !!
stamina mmg kena tinggi kalu nk bertahan smpi 9 buah tu...

Pagi ahad tu kami gather kat kampus tuk buat final rehearsal...
penat badan aku...huuu...Allah je la yg tau...
rehearsal pagi tu saje aku kena buat 3 kali...
letih dia....syokk~~ rasa cam nk baring n terus pengsan je...

ape pun...time persembahan tu,aku bleh kata...
thumbs up !!! jarang dpt buat macam tu...
silap nyer kurang...
Alhamdulilah...lega bila selesai buat persembahan tu....

Tahniah la kepada :
Nik Rizdwan,Riz Fadhlin,Zulkhairi,Farhan,Najib,Shahirah,Mai & Nurus

komitmen yg anda semua bagi tu amat aku hargai...TERIMA KASIH.


p/s: lepas abis semua ni,baru aku sedar kaki aku terseliuh....nak berdiri pun sakit...ntah masa bila aku kena aku pn xtau...tu r org ckp,bila tgh bersilat tu,kita tak sedar pun sakit tu....yup aku mmg akui menda tu....tgh naik 'seykh' org ckp...xrasa ape...

ok la...banyak lagi benda aku kena buat lepas ni...FYP jumaat ni, quiz,assignment & sbgnya....huhu

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...