Pages

Saturday, October 23, 2010

This is just the beginning...


Salam...
hurmmm...
hari yg dinanti telahpun diharungi...
tapi nasib kali ni tak berapa baik...
diuji ngn kegagalan....
melangkah ke dlm lab,terharu sbb dpt support drpd sume lec yg ada kat situ...
aku mcm tak sangka...
haha...tgh2 jawab,disapa oleh lecture yg mengajar course ni...
"mcm mane bleh jwb x?"...
"bagus,betul tu"...
siap ditolong 2 3 soalan...
tp apekan daya...still tak lepas...
Maybe utk sesape yg nak amek CEH ni...
jgn pandang benda ni remeh...
utk lulus Sijil ni,markah pass dia adalah 70% keatas...bkn 40 or 50....
means korg kena jawab dengan betul 105 drpd 150 soalan...
masa yg diberikana adalah 4 jam...so boleh bayangkan tahap soalannya...
1 soalan,menyebabkan aku fikir sampai 10-15 minit....
dan yg lulus pun tak ramai....tak smpi separuh pun yg lulus...yg mengejutkan aku...yg terer dlm bab2 hacking pun susah nk lulus...
boleh tuk retake exam ni,tp kena bayar la pulak...separuh drpd harga course ni...
mmg aku berfikir panjang pasal ni....ada sedikit perasaan takut tuk amek semula...
ape2 pun aku redha ngn ketentuan NYa...

balik2 gi singgah tgk bdk2 ni training silat....cuba tolong sikit council baru dlm bidang management....byk lagi kucar-kacir n tunggang-langgang....risau gak aku tgk...tp ape yg aku leh letakkan diorg ni sifat trust kat diorg ni...Insya Allah mereka2 ni boleh buat...aku pun dulu mula drpd kosong..bkn kosong,tp negetive lagi...sape2 yg guide aku tu tau cam ne aku try to deny sume2 input pasal kepimpinan ni....

lepas settle tu, ape lagi..balik check result la pulak...huhu...org lain dah tgk,aku je yg tahan nafsu nk tgk result tu...haha...so far,alhamdulilah....still ok walaupun ada sedikit penurunan....kecewa la sikit2....2 kali kecewa hari ni...haha...

Sume yg berlaku hari ni aku terima seadanya....dpt gak kata2 semangat drpd kwn aku yg amek CEH sekali ngn aku....betul ckp dia, jgn pandang sgt sijil tu walaupun penting....yg paling penting ilmu yg ko bljr tu...jgn sbb gagal ni terus berhenti nk belajar...keep explore n learn about this thing....teruskan belajar...

betul kata dia...THIS IS JUST THE BEGINNING,I will explore n learn more n more,this is a promise !!...setiap kecemerlangan datang drpd kegagalan sebelum ni...


p/s: bila anda sume belajar tuk menerima ketentuanNya dengan hati yg terbuka...semua kekecewaan tu berlalu dgn sekelip mata je...yg penting dah usaha,tawakal & berdoa....

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...