Pages

Sunday, August 08, 2010

Uplink

Salam...
sekadar sedikit update...
hari ni daripada pagi menunggu berita drpd Sir Muslim...
sama ada aku sempat join i-Hack or tak...
ikut plan aku n dia nk gi lmbt ckit...pasal dia ada hal...
huhuhu...last2 x dpt...kempunan aku nk tgk Pertandingan Hacking tu...
dah la pagi aku tunggu dekat sejam utk meeting assignment group,seorg je dtg...yg lain xdtg..nak bincang pasal Java...xpe la aku wat dek je....so balik la ke umah...
ngn terfikir-fikir ...jadi ke gi i-Hack 2010 ni...huhu...
malam ada bengkel ...nak join menda alah tu...dah r free....

takpe la...balik, nak layan kartun kat tv,satu pun xde...pelik lak aku...sekala ada je kartun tiap2 sabtu pagi...
xpe la...siapkan la plan "vacation 31 ogos",Madam Susan suruh wat...amek ko dpt 2 muka surat penuh...lantak r dia nak kata ape...aku pakai wat je...padahal benda tuk saje2 je...nak tgk kita cam ne organize something sbb kami ada belajar bab management...aku gi ngarut ape ntah kat atas kertas tu...haha...biar la...bukan dia pandang sgt pun...sesaje je tu.....

abis tu,duk pikir lagi pasal tu....xpe la sedapkan hati ngn baca komik Naruto no.65 yg baru aku beli semalam....huhu,korg mesti jemu dak ...asyik pasal kartun je...dah,tu je yg aku minat drpd kecik...aku igt lagi ayah aku ckp time midterm break ari tu.."awok ni dari kecik pah ke besar duk ngadap kartun je...xde menda lain doh.." haha..berimiginasi tu seronok...ngeh2...kartun salah satu medium nyer...balik kpd pasal komik td....
dalam byk2 volume komik naruto yg aku kumpul....volume 65 ni la paling touching sekali...menusuk kalbu...kalu menjiwai tul2 ape yg dibaca leh menangis...waaaa...hahaha...
volume kali ni menceritakan cam mane ibu bapa naruto korbankan nyawa tuk anak mereka yg tercinta...tak sempat mereka berkasih sayang ngn Naruto,baru je dilahirkan terus ada ancaman drpd anasir luar...mereka korbankan nyawa mereka utk anak mereka jgk...kata2 akhir ibunya sebelum mereka mati tu...pergh...dah menunjukkan kasih sayang seorg ibu terhadap anak...penghargaan suami terhadap isteri pun ada....mmg terharu r baca...hahaha...lebih2 lak...

Ptg berjalan-jalan cari makan di pasar malam....tertarik ngn seorg budak kecik seorg ni...comel lagi...dah menolong ayah wat keje...mata ke lain,tp tgn berkerja memasukkan makanan dlm plastik...ayah ckp ada baki 3 ringgit,dia bagi rm 3 kat customer...rajin budak ni,cute pun cute...aku amek wat bini muda kang...hahahaha...just joking...xde la...just tertarik ngn kerajinan dia menolong ayahnya berniaga...

huuu...bila smpi malam ni...konpem la x gi....maybe sir sibuk menguruskan majlis pertunangan adik dia kot...takpe la...aku lepak2 kat umah je la...terpikir lak aku tuk main game Uplink...
aku rasa aku dah start minat nak explore lagi game ni....basically ni bukan game mcm Dota or ape2 la yg ada interface or grapic yg gempak2...ni game simulasi hacking....senang citer game hacking la....mula2 susah gak nak faham,skang dah ok...kita diibarat berkerja bawah satu company dan dapat task drpd mane2 company tu hack something...setiap task ada habuan dia la...menarik gak r...sape2 nak try,bleh la cuba...game simple2 je...wat mase ni aku just tahap newbie...baru setahun jagung...tak dpt gi i-Hack pun xpe la...layan je la game ni....hahaha...lebih kurang gak kan...ada hacking2 gak....

ni sikit screenshot utk game ni....

ni proses nak crack password company(Cyberlink Corp)

Gateway map...kita kena pandai r connect network...supaya susah di'trace' oleh pihak company tu..

antara senarai2 ip address yg dah masuk....ada gak maklumat2 utk selesaikan mission tu...


ok la...sudah larut malam ni,ada yg berminat nak main,try la....TILL THEN ,SEE YAA


p/s: ada lagi satu game simulation in hacking...tp still xdpt nk install...haih...

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...