Wednesday, August 25, 2010

Sedikit peng'release' stress..


Menteri di pameran lukisan

Suatu hari seorang menteri di sebuah negara Ntahdimanantah , dijemput untuk merasmikan satu pameran lukisan-lukisan.
Dah la buta seni, terlupa pulak bawa cermin mata maka terpaksa dia bawa pemandunya mengiring beliau.
Menteri : “Wah, lukisan ini bagus. Gambar ikannya benar-benar hidup.”
Pemandu: “Shttt… Jangan kuat-kuat Datuk. Itu gambar buaya.”
Kemudian mereka berpindah ke lukisan lain.
Menteri: “Gambar gajah ni nampak benar- benar kuat.”
Pemandu: “Shttt… jangan kuat-kuat Datuk. Itu gambar kambing.”
Menteri tu kemudian menahan diri memberi komen sampai ia tiba pada satu sudut ruang pameran dia berkata:
“Wah, kagumnya..Lukisan Gorila nya nampak betul-betul hidup.!”
Pemandunya terdiam kejap dan berkata:
“Pssttt…. Jangan kuat-kuat Datuk. Itu cermin!”

Alasan Ajoi
Ada seorang pelajar yang sangat malas ke sekolah. Sebut saja namanya Ajoi. Ketika dia datang, guru dia bertanya
Guru : “Ajoi, kenapa kamu tak datang ke sekolah semalam?”
Ajoi : “Saya tak datang kerana hujan, Cikgu.”
Guru : “Oooo, kalau hujan tidak berhenti selama 1 bulan, macamana Ajoi ?”
Ajoi :” Kalau hujan tak berhenti sebulan – banjir besar la cikgu..”

Wanita curang
Seorang wanita curang kpd suaminya dan bercinta doktor gigi.
Doktor : “Sayang, sudah masanya kita tidak boleh berjumpa lagi, kalau tidak suami You tau perhubungan kita”
Wanita : “Rilek sayang, suami i tu bodoh. Buktinya sudah 6 bulan kita berjumpa tapi dia tidak pernah curiga kalau I sering bagi alasan pergi ke klinik gigi nih”
Doktor : “Iya sayang, tapi sekarang gigi You tinggal satu”

Doa Pemburu & Singa
Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
Pemburu: “Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.”
Singa: “Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…


Ujian darah
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Lias terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.
Lias : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Lias : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah
terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Lias menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Lias : Saya datang untuk ujian air kencing…

______________________________________


just selingan jer....Happy2 selalu & jgn lupa beramal (^_^)

p/s: pagi tadi terserempak ngn senior silat...perkataan pertama yg disebut "Hai,hidup lagi ko? Aku igt dah kena 'tambat' dah"...Aku just jwb "owh,tu jin saya je yg kena tambat....saya exception"...kami berdua tersenyum bersahaja...lama tak ketemu tuk training sekali...cara kami bergurau agak kasar,so kpd kwn2 lain kekdg aku tersilap tune bergurau kasar ngn korg harap maaf yek...ngn bdk2 silat gurau aku agak kasar sikit...kpd bdk2 silat...aku mohon maaf gak kalu terkasar bahasa(mmg pun kan)...setiap apa kata2 aku ngn korg sume,selalu nyer merapu je..xde yg serius..

p/s 2 : harap isu yg berlaku semlm habis dengan aman...amin

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...