Pages

Friday, July 30, 2010

Sirih Pulang ke Gagang


Salam

alhamdulilah skrg sudah selamat sampai ke Temerloh..
balik kejap...tak tau la knp balik...maybe memenuhi permintaan tersirat family...
org lain dah nak dtg melaka,kita baru nk balik hometown..hahaha..
terbalik lak...takpe la....layan jer....balik2 tgk,"aik tinggi dah adik aku rupanya"...hahaha...benda biasa aku terpikir kalu sampai umah...

sebelum berangkat,aku sempat berjumpa dengan Sir Muslim,Pengajar bg short course Ethical Hacking aku....jarang sebenarnya aku nk nak jumpa lec(jarang ke?? rasanya langsung xpernah especially nk tyer bnda2 pasal subjek) agak segan,tp ngn Sir ni aku rasa selesa...tak tau kenapa...
bila jenguk biliknya di FET,tgk2 ada bdk lain gak...aku cam,dia ni satu kelas ngn aku gak...konpem tyer pasal subjek ni gak...

tanpa melengahkan masa aku bertanya la apekebenda yg aku blur...so,Sir mainkanlah peranan dia...agak teruja aku bila aku tgk ape yg dijelaskan sume benda yg aku baru belajar....means subjek sem ni....macam Data Comm & OS...baru aku nmpk aplikasi Data Comm dlm Hacking environment...penting giler menda2 ni...kalu tak faham ni,kita takkan tau mcm mane computer mangsa respon pada kita...sgt takjub...walaupun masih byk benda lagi aku tak tau...naik segan aku bila dia tyer istilah ni,tau ke tak?? aku ckp xtau...tak pernah dgr pun...so dia terang la....

dia pun ada bg pendapat,tak leh nak salahkan pelajar sepenuhnya,kekdg lecturer hanya baca buku dan baca slide shj...so pemahaman tu tak smpi kat student n student tak nmpk aplikasinyer...tp nk salahkan lecturer pun tak leh gak...aku agak setuju dgn pandangan dia...xleh nk wat ape....
siap kasi kata perangsang...."kekdg bila kita tau benda yg kita tak belajar lagi ada bagusnya,mmg blur mula2...tp nnt bila smpi masa lec ajar benda tu,sekurg-kurg kita tau ape benda tu,mmg r mula2 blur,takpe amek masa..."
"benda ni pun bukan nya amek masa 1 hari or 1 tahun tuk master sume...byk benda lagi perlu tahu n kena selalu update..."

huhu...tu la kata2 drpd sir utk memotivasikan murid2nya...rasanya dlm group CEH tu,aku seorg je melayu n aku rasa mcm byk lagi tak tau...ye r,ramai yg join ni pun yg dah ada pemahaman dlm benda2 basic ni(atas drpd Gamma year)...no wonder la bila Sir terang,diorg terus paham...
hurmmmm

xper2...slow2...tak lama lagi ada pertandingan i-Hack di UITM,harap2 dpt join tuk tgk suasana kat sana...mcm best jer...hehe...TILL THEN SEE YAA

bleh tgk kat website ni : http://fskm.uitm.edu.my/ihack2010/

p/s: tak sangka Sir pun ada darah pendekar...wah2...no wonder ada chemistry....hahahaha....

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...