Pages

Sunday, July 18, 2010

XciCEHrian

Salam...

huhu...update time,
saje je tunggu hari ni...update ape yg berlaku minggu ni lak...
satu kejadian yg aku tak leh lupa berlaku sewkt kelas OOP berakhir selasa malam lepas...
waktu aku nk balik umah...otw tu nmpk ramai org kat tgh jalan...
dalam hati "ni konpem xcident"...so gi la jenguk2..
ape la yg ramai sgt...tgk2..."ooo,no wonder la,3 keta xcident"
duk tgk2 lagi...."eh,tu abg fadhil....dia xcident ke??"
just teruskan melihat nk pastikan betul ke dia xcident...
keta yg terlibat kelisa(blkg),kancil(tengah),Viva(depan)....
tgk2 ada seorg pompuan tunjuk ke arah aku....dalam hati"eh,apasal lak tetbe tunjuk kat aku nih??aku terlibat ke...baru sampai kowt"...rupa2nya yang terlibat tu Kak Syuhada cyber...
la...aku tak cam la pasal sebelum ni dia pakai purdah....Kak Syu ni kira senior yg pernah aku berkerjasama dalam 1 2 prog..tak pasal2 Abg Fadhil panggil....huhuhu...kena back up Kak Syu rupanya...ye la...dia seorg pompuan.. takut jadi ape2....almaklumla...time ni la cina2 tarik keta amek kesempatan....nk dpt duit...over semcm je...dah mcm polis trafik lak diorg nih....duk bagi kad,cakap tu cakap ni....si Akak ni dah la dlm terkejut lagi....yg lain duk tekan2 dia...pressure dia...kesian aku tgk....dah la keta akak ni keta kancil(tengah)....abis rosak keta...sampai bhgn pintu pemandu tak leh bukak,tayar kiri blkg bengkok xleh pusing dah....teruk sgt tgk...tapi alhamdulilah Kak Syu ok....sgt2 bersyukur...dgr citer keta blkg laju sgt....lampu isyarat baru hijau dan kelisa ni tak perlahankan keta....BOMM...terus langgar blkg keta....kancil tersempit tgh2...laju kelisa ni sampai after impact ngn keta kancil tu,kelisa tu terkebelakang balik...waahhh..laju semcm tu....aku duk la situ teman sekejap sementara sume settle...kat sini aku dpt la tgk suasana cam ne bila keta excident n ape yg patut kita buat....kena tenang,kalu tak senang kena tipu....

keta bhgn depan....

bahagian belakang kancil

keta kelisa(keta belakang sekali)..teruk kan?

haaa..tu la jarak keta tu teranjak keblkg...agak jauh la jgk....mujur pemandu2 tak de ape2...

ape pun....anda sebagai pemandu,jarakkan ruang antara kereta anda dengan kereta depan...biar la jauh sikit...lebih selamat....kalu dah pakar tu lain citer la kan....tp kalu silap langkah,kita terlanggar org depan,kita ckp la alasan cam ne pun,kita yg salah pasal tak jaga jarak....hati-hati yer...^_^

yaaaaa.....2 Test sudah pun berlalu....pun ada benda yg tak leh lupa gak....menyebabkan aku malu...huhu....Data Comm....kepada sume!!! igt nama lec anda....kalu tak abis lah...hahaha...
jgn jadi mcm aku..!! pepandai tukar nama lec...dah elok2 mak bapak lec ni kasi nama...suka-suki je kita tukar nama dia lak...ahakz....hahaha, tp lec Data Comm mmg sporting r...nasib baik dia cool je...siap cakap "suka-suka je tukar nama yek"...hahaha....dah nama sedap sgt,aku tmbhkan lagi sedapnyer...hahahah....kuar test dengan kepala terngiang-ngiang peristiwa tu...

yaaaa....ada lagi....ari ni mcm biasa la...Kelas C.E.H utk kali ke-2....waahhh...kali ni lagi mencabar....sgt2 menguji ketahanan minda anda...once kamu tertinggal je...sampai abis ke kelas anda akan tertinggal...sgt laju....mmg tension...dgn istilah2 yg aku tak pernah dgr,tak tau ape definasi nyer....Lec pakai terang jer...aku naik blur kuasa 2 dah....part aku start tertinggal adalah Password Cracking...!!! waahh...dah la part best tu...siot je...Virtual Box punyer pasal la nih...hish...org dah dpt crack password,kita terkebil2 cari nk dptkan code dia...sampai ke sudah x dpt....tp menda ni menyebabkan aku tak puas hati sgt2....org lain dpt,ngape aku tak dpt...mane bleh!!!haha...tp smpi skang still tak dpt...cit..susah benda ni...better kena abis Gamma baru amek...at least dah bljr mcm2 istilah.....Insya Allah ,dlm midterm break ni ada course Ethical Hacking for free tak silapnyer...tak tau lak maklumat lanjut pasal tu...tp ape yg pasti,yg terdekat ada pertandingan i-Hack & Computer Forensic...menarik2...nak timba pengalaman drpd situ...tp tgk la dulu cam ne...tp sume ke"stress"an tu hilang bila Sir Muslim(Lec yg mengajar) tumpangkan balik umah (^_^)...tak penah2 aku merasa cikgu yg mengajar hntr ke umah...dpt la gak beberapa info drpd dia...berkongsi jgk masalah yg aku hadapi,ape reply yg aku dpt,puas hati...^_^...lec yg sgt baik...semangat lak aku nk try lagi ape yg aku x capai td...terima kasih sir atas ilmu2 yg diajar,sikap low profile dia yg aku suka...Low profile <- benda yg aku selalu nk keep maintain since sekolah lg...hehehe....

sesampai umah,Afiq ajak gi pasar malam b'dekatan....masing-masing teringin makan durian...hah!! ape lagi...on terus....balik2 wah,melantak terus....
lama kot tak makan durian...rindu sgt2.....3 biji aku tibai...panas badan....hahaha...peduli r....


yum3...

p/s:tajuk entry adalah gabungan ape2 yg diceitakan diatas...huhuhu

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...