Pages

Monday, March 08, 2010

Cuti ini

Salam...

sedar tak sedar..sudah abis hujung minggu...

ape yg buat kat umah Temerloh ni?

haha

rehat2 jap sehari dua(harapnyer la)....
tgk movie ckit...mane taknyer laptop sendiri graphic card rosak,nak tgk movie tuk kualiti gmbr best mmg tak masyuk r.....so bila balik umah...PC ada,sound system pun ada....ape lagi....first movie adalah AVATAR...second adalah Percy Jackson and the Olympians :The Lightning Theif...komen...2-2 movie mmg gempak...tp dalam2 gempak tu sebenarnya ada diselitkan 'something'..tu kalu yg menonton tu perasan la maksud disebaliknya....

hurmmm....sudah lama tak pulang ke rumah...kali ni terbuka hati nak balik...tetbe je rasa nak balik so...balik je r....so ari ni kebetulan pd hari sabtu hari tu adik aku telepon suruh anta barang kat asrama dia...adalah rezeki melawat dia di asrama....pagi ahad lepas pekan sehari, gi la dulu ke kedai spec...sebab ape? ada r... baiki2 spec adik2 ni..ada yg dah senget ada yg skru longgar...hehe..mcm2..lepas selesai kesemua urusan2 tu...baru la pergi ke sekolah asrama adik aku ni...bkn jauh mane pun dekat jer....kalu fly asrama boleh sampai ke umah kalu berlari rasanya...ape2 pun suda lama tak drive keta di sini...suda rasa pick up keta ni lagi meningkat...ape yg ayah aku modified lagi ngn keta ni pun aku xtau...biarkan dgn hobi dia la...yg penting keta laju...hahaha bak kata adik aku "abe ni kalu bawak keta sokmo laju"....lama kot tak merasa....

sesampai ke asramanya....SK Seri Tualang...uuuhhh..dah ada yg tmbh tpt...bagus2....berjumpa la ngn adik aku ni,Zuyyin...borak2 la kami sekeluarga...dia lebey kurang mcm aku byk senyap drpd b'ckp..tak mcm 2 lagi adik aku yg kecik tu....bercakap je keje...mcm2 nak citer....mcm2 nak tanya....aku naik malas dah nk layan...kalu aku jwb ,lagi la dia nk tyer...tp tu la proses pembelajaran yg bagus....hurmmmm.....baru aku tau budak seorg ni sgt aktif bersukan...sebelum ni just dgr2 tak layan je...hahaha....budak Zuyyin ni dah jd bdk wanted dlm sukan dah...hurmm mmg no wonder r...dia olahragawan sejak dr sekolah rendah lagi....olahraga dia byk bolot...dari lari pecut,lompat kijang,lompat tinggi....hurm..bola sepak pun mcm tu jgk...dah msuk list dah...badminton pun cikgu dia dah nk masuk nama dlm list.....isk3...sama jgk ngn si kembar 2 org ni...dgr citer dari maknyer(mak aku la) dpt emas dlm lari pecut 100 meter wkt hari sukan....korang ber-3 mmg opposite ngn aku...aku tak aktif waktu sekolah dulu....mane taknyer...gi permilihan tuk sukan ke ape ke...time pemilihan or training aku ponteng....ke mane lagi kalu tak ke cybercafe...hahaha....pernah dulu kena bg warning ngn cikgu pasal tak dtg training kriket..hahaha pasal gi cc...hahaha mmg dr dulu asyik nk melawan je...huhu...cuma aku,dr kecik dah didedahkan dgn Komputer & Martial Art,seawal umur 10 tahun dah berkecimpung ngn graphic2 ni & martial Art...suka main Print Artist(slh satu software yg mcm MS Office yg ada graphic2 ni) masih aku igt lagi kat tpt belajar komputer tu aku je student yg paling muda kat situ(IT Base / MUAFAKAT)..yg lain sume bdk2 IPT or lepasan SPM...time tu IT baru nk dikenali oleh masyarakat Malaysia..Alhamdulilah..sebelum darjah 6 aku dah khatam sume benda yg ditawarkan kat situ....huhu...& dgr citer adik aku pun masuk Silat...ini sudah bagus...cuma tak sama ngn aku..tak kisah lah..belajar je...ilmu persilatan ni luas....boleh aku tau sikit2 ape yg best silat dia nnt...

tak pelah....masing2 ada kelebihan masing2...tp aku still tak jumpa mane kelebihan aku...huhu...
ape2 pun...aku harap dia dpt bahagikan masa ngn elok r....jadi lebih baik dari aku...kalu dia cemerlang kat koko n pembelajaran...mmg bagus...sangat bagus...harap2 cam tu la...

aku,Alif,Zuyyin,Arib...ni kali ke-2 kot seumur hidup tgkp gmbr ber-4...tak penah2 tngkp gmbr sekali...tetbe lak nk bergambar....hurmmm....

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...