Pages

Saturday, March 20, 2010

Berakhir tuk minggu ni...

Salam..

berdasarkan post sebelum ni [ '-_-!!']

huhu...minggu yang agak serabai sikit...

mane taknyer 3 midterm berderet...mengalahkan Final jer...

hurmmm..sanggup balik awak dari cuti midterm awal...semata-mata nak prepare tuk ari2 ni...

tapi...kita hanya merancang...yang menentukan hanyalah Allah...balik2 je ke Melawis 6...penyakit resdung aku masih melekat kat hidung..sekalanya berlaku time kat umah Temerloh jer....sgt tak selesa...sampai darah2 ape cer....huhu..biar la...buat dunno suda...skang dah elok...bila dah elok...dtg la pulak demam..ye r..cuaca tak menentu kan...tak leh nk wat ape....tak selesa lagi...last2 studynyer sikit jer....

tapi cuba la selagi boleh...ada masa byk lagikan waktu tu...

penyeksaan nyer bermula pada hari selasa...huhuhu...esoknyer tu dgr ada Quiz Machine Architecture & Midterm Physical Security...wah....2 sekali...machine..!! Quiz...adui...aku tak nak peristiwa pd Quiz 1 berlaku lagi..bak kata Adnan Sempit "I don't want banana fruit two times..!!" hahaha.....gigih mengulangkaji machine sampai physical Security tak diambil berat sgt..pasal sudah khatam time cuti midterm tu...last2 esoknyer(rabu)...Quiz cancel tunda minggu depan...what!! redha je la....kena fokus Physical Security yg 3 jam lagi sebelum midterm....haih...
jadi time midterm tu....habis sume yg dibaca lupa...senang citer kurang memuaslah wkt tu...sadis2....terigt lak peribahasa "Yang dikejar tak dapat,yang dikendong berciciran" tp ni bkn kira berciciran dah ni....ni dah kira berterrabur lintang pukang dah...

tak pe la...teruskan lah tuk perjuangan midterm ke-2...Cyber Law....time ni la demam yg aku kebah dulu sekejap...datang balik....wahhh...cabaran2.....tak mengadap buku pun...byk tido ada la...rehatkan diri...kalu nghadap buku pun...otak dah tepu pun....tapi nasib baik la midterm Cyber law ni special..sbb ape? sbb dia open book test..tp lg sedap panggil open 'toyol' test a.k.a midterm yg bleh bawa 'toyol' bertauliah.... nak tau kenapa? cuba tgk gambar ni...
ni adalah sehelai kertas kecik yg telah diberi oleh lecturer kami dalam 2 minggu sebelum midterm....kertas tu dah ada nama kita...so tugas kami...tulis la ape yg kami nk tulis kat kertas ni ,notes2 cyber law ke defination2 ke ikut la ape2 pasal cyber law kat situ..dan chpter yg masuk midterm adalah dari chapter 1 - 5 shj...so..bertungkus lumus la aku kuarkan isi yg mane2 patut n gigih mengkecilkan tulisan aku tuk memuatkan dalam 'toyol kecik' ni...huhu..dan pada tarikh yg ditentukan oleh lecturer,kami submit balik kat lec...n beliau akan letak pada meja yg bernombor..nombor tu boleh rujuk pada pintu hall wkt hari tersebut......so waktu midterm Cyber Law aku mmg depend sepenuhnya kat 'toyol' aku ni memandangkan kesihatan tak mengizinkan...alhamdulilah...'toyol' ni membantu....hahahaha

akhir sekali.....midterm Machine architecture...!!!! subjek killer bagi aku....agak susah aku nak faham subjek ni...mengenai process2 yg berlaku dalam processor tu...adoi...sakit kepala....tapi nak tak nak...force diri...kena fahamkan gak....alhamdulilah bleh la faham sikit....tu pun kena amik masa sampai seminggu...bila time midterm tu...Allah je tau...hurmm..bleh tahan susah kalu tak tau konsep kira2 n tak hafal teori2....alhamdulilah..ada la jugak yg target masuk sikit...walaupun 1..tu pun kira bagus dah...huhuhu...tapi tgh2 jawab midterm ni...kami 'dihiburkan' gelagat2 sir Andrew....adui....duk tersenyum je tgk gurau senda dia ngn student2 dia...bising je hall tu dgn suara dia walaupun sedang jwb midterm.....Sir Andrew ni seorg yg amat strict tapi still peramah bg aku...banding lagi satu tu(lec aku)..mcm tak peramah sgt...tp layan jer.....owh lagi satu...asalnya midterm Machine ni pukul 7-9 mlm..!!!
ada ke patut dia wat waktu tu....haih..aku n beberapa kawan lain minta lanjutkan masa..tapi still tak leh....tp wat jugak lagi rayuan..huhu...alhamdulilah...maybe lecturer terdetik dlm hati tuk tukar masa ke pukul 8-10 mlm...syukur sgt2...


Dan akhirnya...kesemua telah ku tempuhinya....redha je la ngn ape yg aku akan dapat nnt...usaha pun dah usaha dah kan....tak kisah la....layan jer...


p/s: menunggu minggu depan yg maybe lebih mencabar....tambahan assignment kena antar isnin ni...2 hari je masa tuk menyiapkannya!!! waaa!!!

pp/s: minggu ni jugak baru la dapat tawaran(invitation) aktiviti2 utk silat ...mandi minyak la..persembahan la...dgn midtermnyer....sori la kepada yang saya tolak tawaran tu...atas sebab kengkangan masa...kalu saya terima jawabnya saya jugak yg kena handle...so tak sempat...utk yg terdekat ni saya mohon maaf sgt2...tak sempat nk arrage benda ni....dan saya mohon maaf jugak kat ahli2...mane tau ada yg nak rasa wat persembahan kan...tp masih tak berpeluang lagi..tak pe...insya allah ada rezeki lain hari....


0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...