Pages

Saturday, November 05, 2011

Tertangguh plan..

Salam

Lab 2 a.k.a asgmnt subjek hacking ni selesai ! nyusahkan org tul la...
hurm...
xtau la nk mula cam ne...
tp diringkaskan citer,plan aku musnah !!!
kalau ikutkan plan,aku nk balik hometown khamis,lepas abis lab ethical hacking...
jarang aku nk excited nk balik...
ye r,nk tgk kondisi ayah aku,nk dgr citer2 kelakar dia tuh...
btw,dh janji ngn adik tuk balik...diorg xabis2 tunggu aku balik..
lg2 yg no.2 tu...biasa r,bdk tgh nak meningkat remaja...
byk persoalan dlm benak diorg...lg2 bab2 pelajaran...
byk benda nk ditanya...

tp sumenya hancur dek kerana lab ni...hurm...
lab kali ni kami ditugaskan tuk hack OS lain...(tu general idea)
so,kami just guna virtual machine...kalu guna yg betulnya,
mau abis celaru network lab tu...
tp xkan dpt pasal kami login pc lab tu as guest je..bkn nyer admin...
xleh nk wat yg bkn2...permission limited...

hurm,aku gagal tuk siapkan lab ni pd hari khamis tu...
so tuk dptkan markah...kena siapkan jgk...
walau mcm mana pun...
tgk jadual lab tu,tujuannya tuk masuk bila lab tu xde org..
malangnya sume penuh smpi ke ptg...jumaat la jwbnya..
huhu...lepas kul 11 baru kosong...
merajinkan diri jejakkan kaki di Unix lab pd hari penuh barakah tu(jumaat)...

harapan tinggi je nk siapkan sebelum jumaat...
tp....
komputer....
kenapa ko....
begitu lambat !!!!!!
sume menda lmbt....

asalnya nk kena hack guna Web UI (interface)
tp nk masuk server pun lmbt ...
decide guna console je r...
igtkan boleh r bljr cam ne nk guna interface...(xtercapai gamaknya)
guna la console a.k.a command line...
lebih senang bg aku tp ngn syarat kena tau la command2 dia...
tuk aku,aku dh bljr time CEH dulu...
tp time CEH dulu,tak penah aku betul pun...
sume aku wat salah...siap pakej blur lagi dari pagi smpi ke ptg kelas tu...

disebabkan tu la,aku xnk blur lg kali ni...
seksa beb blur dr pagi smpi ke ptg...
tension,nak nangis,nak menjerit....sume ada...
so kali ni,aku searching2 sana sini...tgk tutorial sikit
tuk preparation....tu pun sikit2 je...
alhamdulilah...dpt buat...terima kasih yg membantu...
tanpa bantuan kalian,aku xdpt buat...walaupun aku dh penah belajar...

Sir Muslim,baru skrg saya faham ape yg sir bebel2kan kat depan time kelas dulu...
baru skrg saya tau cam ne nk guna metasploit...
dulu blur giler2...serius !!
betul kata sir...jgn down sbb byk benda xtau...sbb ia akan menyenangkan kita tuk akan dtg...bila kita bljr benda yg sama gak...slow2..

ok la nk tido...pagi ni akan pulang ke hometown...
harap2 ok la drive dlm keadaan demam ni...
tetbe lak bleh demam lepas abis lab....(padahal tahan lama dh...haha)
ape2pun..selamat bercuti kepada warga2 MMU & IPT2 lain...^_^


0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...