Pages

Tuesday, November 01, 2011

Berpeluang bertemu Ust.Azhar Idrus

Salam..

hurm..
ni nak citer peristiwa sabtu lepas...
hujung minggu lepas,
Ust Azhar Idrus yg skang tgh popular di Youtube dtg ke Melaka utk menyebarkan dakwahnya..
ceramah la senang citer...

so,aku dan member2 lain takkan nk tinggalkan peluang mcm ni kan..
dpt dgr live ceramah dia tu...
dulu aku penah gi ceramah Beliau kat Shah Alam,tp tak dpt bertemu dgn dia..
kali ni,member2 1 rumah plan siap2...
rasanya 2 minggu awal kot...
kami dh plan akan gi ke tpt tu selepas asar...
so,aku pun siap sedia r,hari sabtu petang sudah pun di'book'
sume tawaran2 akan direject serta merta...*pap* bunyi cop mohor...

so lepas Asar, Aku,Nazir,Izzwan,Zakwan,member Nazir...
siap2 pakai baju Melayu sume,
bertolak ke Sungai Udang...
perjalanan pun dh amek masa 45 min plus xtau lg mane tpt dia ceramah tu...
tu yg tolak awal tu...
Hari sabtu punya,di Baitul Qurra'...
tpt ni bersebelahan dgn Payasum...
jumpa la kan setelah merujuk dgn Google Maps...
Baitul Qurra' ni adalah sekolah pondok di Sungai Udang...
mmg ada pondok2 lama r sbg asrama bdk2 ni...

ape2pun kami antara yg paling awal sampai !!
huhu...
pukul 6 ptg kami dh ada kat situ...
hanya kami & krew ceramah shj..
yg lain x sampai lg...
hooo...mmg excited r kami...
masing2 xsabar nak masuk tpt dia cermah tu...xnk duk luar...

haaa...tgk muka excited masing2...Izzwan r paling excited !! haha
menunggu r kami ngn penuh sabar...walaupun lama...
xpe,nak jmpe ust punyer pasal..kami sanggup...
selesai Solat Maghrib berjemaah,
kami dh nmpk kelibat Ust Azhar xlama kemudian...
ape 1st impression aku??
rasa cam lain je muka dia...berseri r muka dia...
seriusly...masuk je dia,pakat2 rebut nk cari tpt duduk...
aku selit2 je r...dpt r antara yg depan...


haaa...itu dia...org yg kita tunggu2....
Ceramah yg disampaikan kali ni,bertajuk Org yg berilmu & Org yg Jahil...
serius best ! dan tak dinafikan jugak aku tersentap gak ngn ape yg dismpikan...
rasa mcm kena marah je ngn dia....
byk point yg dia tekankan...
kelakar tu jgn citer la...mmg tu la org selalu nmpk pasal beliau..
tp yg menarik bg aku,dlm kelakar dia tu ada point...
and guess what,part cerita2 kelakar tu yg kami igt n point yg dihighlight tu mmg dpt...!
cara nk igt point tu,ngn lawak jenaka beliau la..
kekdg aku terfikir gak,cam ne dia leh imagine situasi tu...kreatif..!


Zoom ckit...adoi...ngape la aku nyer handset bkn galaxy S2...x clear !

Apepun msg nk dismpikan antaranya,kita ni selalu di 'mind set'kan yg pembelajaran ilmu agama/sek pondok ni tak menjamin masa depan...ssh nk makan...bahkan kita terlalu tumpu pada akademik smpi yg ilmu agama ni diketepikan...benda2 fardu ain kita xtau...benda2 fardu kifayah ? xyah ckp la...
byk yg disindir pasal pilih menantu r...
1 yg aku rasa bleh kita fikir2kan...ada org2 ckp,bleh cari makan ke duk ngaji sekolah pondok tu??
ape yg ust ckp,bdk tu ngaji kitab Allah...kitab Pencipta tu sendiri...so masakan Pencipta tu xnk bg makan(rezeki) kat dia...event kalu kita ni,org keje or duduk bwh kita...tak ke kita ni utamakan kebajikan org bwh kita berbanding org2 sekeliling...so cam tu la...

byk lagi input2 Beliau sharekan ngn kami...ada jugak persoalan aku yg selama ni x terjwb,terungkai disitu...
terima kasih kerana beri kesedaran kpd kami..
selesai je ceramah tu, kami solat Isyak berjemaah...walaupun Ust dlm keadaan x sihat,
Beliau tetap nk bersolat ramai2 sekali...
n bila time abis n bersalaman tu...jgn ckp r berapa ramai yg serbu kat dia...
aku pun salah seorg...time aku nk salam tu,bodyguard beliau dh nk tarik dia tuk ke bilik berehat...
tp ape2 yg beliau ckp..."nanti jap,berabih salam dulu..." gitu sekali...walaupun xsihat...ye r,bdn tgh lemah org ramai kerumun...mesti r rimaskan...tp dia still teruskan...
Apepun,kami semua PUAS HATI...!! sgt2 puas hati...

tuk kuliah Ust keesokkan tu aku xdpt gi,sbb kena ke KL utk Seminar Kerambit...
housemate aku sume gi...jelez kejap...

Kami PUAS HATI ^_^..kami akan igt ape pesanan2 yg telah dismpikan...

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...