Pages

Sunday, August 21, 2011

Tak semua senang

Salam...

hurm...
nak citer ape lg ek??
haha
xde ape dah...
just nk melakar 1 memori yg berlaku jumaat lepas...

Alhamdulilah, berkat tuhan beri kami berjaya gather ramai2 tuk meraikan insan yg memerlukan sambutan drpd org luar...
aku n batch2 intake aku r sng citer bersama-sama berbuka puasa dgn Nenek Jamilah dan cucunya Sapik....huhu...
kalu ada baca post sebelum ni,aku ada join program Ihya' Ramadhan..
so ada mention pasal rumah no.4...

jadi Nenek n cucu ni ada insan dlm rumah no.4 tu....kami pakat ramai2 tuk berbuka dgn mereka...
bdk2 pompuan xde keje lain dh,masak je la kejenya...tu la keje yg sesuai diberi...beli barang pun diorg gak...haha..kami laki rileks je...bancuh air je la...
so menu2nya...jgn tyer r,bg aku mewah....mcm jamu 35 org jer...haha...xpe la rezeki kami...

hurm...aku nk citer byk pun xreti mana...
tgk je la gmbr2 bwh ni....

Antara juadah2 yg dimasak oleh kaum hawa...uish2...gemok suami korg satu ari nnt..

haaa ni jgn tyer sape buat...mmg terbaik kate koooo....diorg la ckp..aku xmerasa lak..merasa yg xmnjadi je..

haha...tgk jadual wkt budak sapik ni...selalunya aku tgk jadual adik2 aku...tu pn kdg2...

iklan colgate sebentar...erk...colgate or braces??? anda yg tentukan...

bersama ngn "abg lawa"....hurm...bila tgk gmbr ni mcm aku kat mrsm dulu2...pakai baju prep seluar hitam...haha...

bercerita pjg la nenek ni...bagus2...aku pn xde topik mane nk borak sbnrnya...

antara suasana2 masa kami berbuka...

last gambar sebelum balik....huhu...


p/s: hurm...yup xsemua senang mcm kita...dan setiap org mempunyai pahit jerih kehidupan masing2...cuma level kesusahan je yg berbeda...mgkn nenek ni rasa cukup ssh nk membesarkan cucu...mmg xdinafikan jadi ibu/nenek tunggal sgt ssh...sbb aku pun salah seorg drpd tu jgk...cicit kpd moyang tunggal...dia membesarkan anak & cucu serta cicit dia ngn tulang 4 kerat dia...huuuu...rindu nk tgk muka mok...xsabar balik kg...ramadhan kali ni memberi byk erti susah senang kehidupan kpd aku....terima kasih Allah krn memberi nikmat utk memahami situasi mcm ni....

4 celoteh:

.: F@!n :. said...

hahahaha...abg lawa n comel....

Deen said...

tohhh diaaa...dia dah mai dah...hahaha

Adawiyah Ahmad said...

waa...macam menarik j..nenek sempoi la,siap wat peace lagi tu..~:)

Deen said...

haha..yup..nenek ni mudah mesra ngn semua...duk bercerita je pasal perihal dia...takde tpt nk luah agaknya pasal penat lelah dia...kesian gak kekdg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...