Pages

Saturday, August 06, 2011

Minggu yg mengerikan berakhir sekjp

Salam...

setelah seminggu ni...
berakhir semua tuk minggu ni...
sgt letih...
dengan semua benda yg aku lalui minggu ni...

Kita start ngn ari Selasa...imbau semula...

ada Midterm Network and Security Management....
hurm...terima kasih la kpd Miss Fathin sbb bg mcq...
tp....
mcq r susah...sbb markah 1 or 0 jer...
dah r 20 soklan n 20 mrkh tu la coursework anda...
bab kata sorg kwn aku....malas nyer style...
bkn sy kata ek miss...huhuh....
tp ia mmg memudahkan sikit r...
pasal aku xstudy lg tuk subjek ni..
kan mcm aku mention dulu,duk umah xjd ape....
akhir sekali,hurm byk yg frust sbnrnya...doi la...

lepas midterm,terawih jap....terus ke meeting Silat Gayong...
sori r xdpt gi meeting lg 1...nk maklum pun ada kat kampus 1 hari suntuk...
kedit pun xde nk gtau...huuhu(opss ni selalu berlaku)
ape pun,meeting malam tu ok r...progress sume cepat...tgk r sape direkter dia...
Mubarak...haha...terserlah leadership dia...honestly ko lg better drpd aku...
ni baru first time beb...so.....nak lg tak next time?? hahaha! byk projek tuk ko aku sediakan..nak?? haha

ada gaya Mahathir sain x?? hahaha....lawak lak aku time ni...bkn sng org nk minta sain kita kan...haha!

Imbau lak hari Rabu....
hurm....terima kasih kpd tutor kami yg tinggi lampai...Sir Rouzbeh...
sbb cancelkan lab...
so aku ada masa tuk sediakan surat tuk company...
pasal petang tu aku kena gi ke company tuk assignment Network n Security Management ni...
so sempat study sikit je tuk midterm esoknya...(study ke??aku rasa x)
so ptg tu,after kelas Applied Crypto...
prepare r gi sana....

Allah permudahkan kerja kami....
bos En.Amran ada kat situ..mula2 setakat tunggu kat luar...
segan nak masuk ofis...tgk2 En.Amran kuar duk lepak2 kat luar...alang2 terus r jumpa...
pastu L2 Faizol n Abg Aidid smpi....
haa...dan molek...terus r kami bincang...
xleh bla ape yg big boss ni ckp..."saya rasa kamu boleh jwb sendiri soklan2 ni..kan kamu dh kerja kat sini...mcm ni la,kamu isi sendiri,kami cop je la..." sempoi mcm dulu gak...
aku mcm...alamak,aku bkn tau sume sbnrnya....tu yg nak diorg jwb...
pastu,Faizol tyer tu tyer ni...aku mcm ssh gak nak menjwb...sbb bkn terer sgt bab networking ni...
si Mub n Hasbi mcm sopan lak time tu kan...haha..senyap je...back up gak aku sikit2...huhu...
ok,aku pun cerita balik ape yg assignment ni nak...
lepas aku mention pasal aku kena propose solution tuk network mrk...
aku rasa ini menarik perhatian big boss....
so drpd dia yg rileks2 td,terus amek pensil n terangkan kami topology network syarikat mrk...
boss terus ckp ape masalah yg akan timbul....
n 1 solution yg boleh dibuat...
so,dia nak kami try propose lg solution2 lain....
nnt dia nak solution tu,...padahal solution tu tuk assignment kami je...xperlu suggest kat company solution kami....hurm...nmpk gaya dia berminat...
so,Insya Allah kami cuba...

tp ape yg menarik bila aku nk amek sain n cop company,masuk r ofis jap...
wau...pack siot...ramai muka2 baru...2 org bdk intern UTeM yg aku dgr2 citer tu,
akhirnya ketemu jugak face to face,bleh tahan...berseri gak ofis ada staff pompuan kan...haha...ada la 2 3 pekerja baru...
n jumpa ngn Abg Yazeed ^_^....huhu...lama xjmpe...sejak jd Ayah baru ni...bertambah nur dimuka...tak sempat nk berborak pjg dgn dia ...tgk pun duk ajar staff baru kat situ..so,tak nak ganggu r...apepun2,terima kasih atas kerjasama pihak IPCore sbb tolong kami dlm proses assignment ni....aku lak gi silap ckp kan time bincang pasal asgmnt tu...so diorg tunggu masa je la ni...set je masa tuk minggu dpn or 2 minggu dpn...ada rezki dpt r tu ek...haha..


Imbau pulak Khamis lepas...

hurm...ini yg paling gerun sekali dlm byk2 hari...
pagi tu aku ada midterm Computer Security....
so study je la mana mampu....
hurm...tgk soklan...perghhhh....frust gak...
knp la yg selalu aku biarkan topic tu,yg tu lak masuk dlm miterm....
sume mcm tu...so ape lg yg boleh buat....APE PUN XBOLEH...huhuhu....
blur la aku dlm tu terkial-kial....
settle tu,aku study terus tuk midterm mlm tu,System Analysis And Design...xsentuh ape lg menda nyer...
so lps exam tu baru r sentuh....tambah lak ngn meeting mengejut bdk2 silat ni buat kan....kadar kesentuhan notes2 tu berkurg r sikit tuk 1 jam lebih...xpe la kan...
output tuk exam...sgt2 x memberangsangkan...byk lubang...mcm biasa r,ada yg aku pndg remeh,yg tu masuk...
tp ape yg bestnya,senang faham subjek ni...interm of teori....dari segi kira2 ke or diagram2 tu xbrp mana r...tp teori tu mmg sng fhm sbb menda yg kita dah alami dan tambahan pulak kita sdg alami menda tu...
mcm buat program jugak la menda2 ni....so just ajar kita step2 yg betul tuk merangka sesebuah projek...tu jer....

settle 2 menda alah ni,haaa....otak pun dh penat..hari tu midterm hari tu baru nk study..so otak aku rasa mcm dh guna 100% dah...hahaha....tp xberhenti smpi situ...
abih tu,"berbuka kejap" pastu buat fyp pulak...esoknya nk kena jmpe Dr.Lau...
so aku punyer progress sgt2 slow sbb buzy sejak 2 menjak ni...
so kena gak buat...atleast kita ada menda dah settle...
so stay up la smpi ke sudah....
berdenyut kepala dibuatnya...pastu ada 2 3 masalah prog...buatkan huuuu...rileks jap...pastu smbg balik...masalah2 tu bdk2 ni bleh settle...kasi diorg lak fikir solution sendiri...
tp yg 1 ni aku settlekan...alhamdulilah...settle mlm tu gak...kami akan cuba ubah sume tu...segala kelemahan kami akan perbaiki...terima kasih utk sume tu...

Jumaat pulak...


so tiba la masa pagi tu tuk FYP Meeting....menarik lak meeting kali ni...sume student Dr.Lau ada...4 org sumenya...baru bersua muka ngn semua...
selalunya ber-2 or ber-3 jer...
byk gak tips2 Dr.Lau beri kat kami...terima kasih...
aku akan try siapkan mana2 yg tak settle lg tu...
btw,tarikh presentation FYP 1 dah pun kami tau...huhu...tgh2 antara week 13 & week 14...
alhamdulilah...dh kena start laju dh fyp ni...setelah sebulan gak berhenti...

ptg,meeting tuk SAD....hurm ok la...walaupun kekdg fikir ada point2 yg tak perlu fikir...tp mybe point2 membantu dlm menjwb soklan tuk presentation nnt...
dan bg aku 1 perbincangan yg menarik...mcm nk buat betul pulak kan....
walaupun byk masa guna...tp aku rasa output or objektif meeting kali ni tercapai malah dh 1 langkah kedepan drpd objektif meeting tu...ok la tu...


itu la serba sikit....tu tak kira aktiviti malam lg tu..xpe la..haha...Alhamdulilah walaupun penat,diberi kekuatan tuk bergiat cergas n cerdas,hilang pening dek krna bergerak sana sini...aku pikir kalu penat ni konpem ssh nk kuar idea or whatsoever,sng citer pemikiran tu terbatas sbb letih tp sebaliknya lak tp pening2 tu biasa r...lg2 tuk hari khamis n jumaat tu....huhu...

so ari ni,aku nk rileks2...berjalan sikit ari ni...esok mula balik tugas2 tertangguh...huhu...asgnmnt applied?? huhu...dah settlekan dh...tinggal suruh diorg compile je la...ape nk jd...jadi je la...huhu



best rentak n suara yg diorg wat tuk lagu Superman, lagu Mr.Simple pun smart gak dance diorg

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...