Pages

Sunday, December 19, 2010

Ujian Kenaikan Bengkung 2010

Salam...
hurmm...

adeh..adeh...adeh.....
sakit2 badan skang...agak2 boleh listkan ape yg sakitnyer...
hahaha..
ayuh kita try listkan...
  • bibir berdarah
  • gigi ada patah cket...haha..serpihan je (kena tumbuk kt muka)
  • pergelangan tgn kanan terseliuh sikit
  • calar balar sini sana
  • bahu macam sakit2...
  • pinggang pun sakit2..
  • keting kanan bengkak
  • tumit kanan agak sakit
  • kaki kanan ada luka sikit..
haaa...kenapa leh jadi cam ni?? ni sume gara2 ujian kenaikan bengkung tuk silat,semalam...
tak ku sangka begini jadi nyer...haha...takpelah,ni kira adat r sakit2 cam ni...kalu x,bukan silat la namanyer ye dak??

so nak dijadikan citer,kami semalam masing2 kena test r...utk naik ke bengkung seterusnya...
kali ni sikit je org,sbb yang lain tu ada masalah tersendiri..ada tak sedia,ada takde partner,ada yg demam,ada yg injurd tak sembuh2 lagi...so 6 org je la yg sanggup teruskan...ikutkan aku pun nk tarik diri sbb minggu depan dah bz giler...tak sempat nk ulangkaji ni...mmg betul r terbukti skang ni...bila sakit2 bdn,sume benda jadi malas r ckit...adoi....balik semula ke citer td...
kali ni kami buat ujian di Masjid Tanah...pejabat silat gayong Melaka...aku igt kat umah Dato' Mail...sedap sikit situ luas....kat pejabat ni psiko sikit pasal ada simen n ruang rumput tu sikit...

Kami diuji oleh Cikgu Khairul...hahaha...rasanya masing2 tau mcm mane marking dia...sgt strict...chances tuk pass tu sgt la tipis macam ape yg berlaku kat budak2 tahun lepas....huhu..asalnya Cikgu Mail sendiri...tapi apekan daya...dia ada hal yg tak leh nk elak...
so,minta tolg cikgu Khairul la...kesian dia terpaksa rushing ckit dari N.Sembilan ke Melaka...tuk jd penilai kami...terima kasih byk2 la cikgu...jasamu amat kami kenang....

Cikgu Khairul jadi penilai kami hari tersebut..terima kasih cikgu..

so dalam lepas asar,kami dinilai...Calon-calonnya adalah *suara latar anugerah bintang skrin*---> Mubarak(1),Najib(2),Riz(1),Chu(2),Paan(3) & Aku(1)....masing2 mula la beraksi...haha...overall agak tak bagus r...byk benda kena perbaiki...suara xde,gerakan tak mantap,lupa buah sini sana...huhu...normal r...rasa takut tu ada....untuk nak naik ke PUTIH (Mub & Najib)...just kena igt Bunga tanjung,Golongan 10,asas elakan(3),Kunci Mati(3),Combat(3),Pentas(3) & mengambur[lompat 3 org]...Tahniah r sbb dapat laksanakan sume2 ni...so diorg cepat je settle

seterusnya,utk naik ke HIJAU lak(Riz,Chu,Paan),untuk aku,aku rasa diorg perform ok...masing2 igt buah...cuma kena mantapkan sikit je...dari segi gerakan....diorg lak kena buat => Golongan 21,Combat(7),Kunci Mati(7),Pentas(7),Mengambur(5 org),lompat rukuk(3 org),Cengkam blkg(3 org) & Bertempur(or sparring)...haaa...kat sini peranan aku bermula...aku diminta utk jadi sparring partner tuk ketiga-tiga malaun ini....first aku kena sparring ngn riz,bdk ni berat 80kg keatas...masak aku...agak masak gak r aku kena tibai...nak simpan tenaga tuk part aku nnt...second,aku kena sparring ngn Chu...hoho...agresif sial budak ni...hahaha...kecut aku nk masuk...dia punya naik seyh...jgn main2...zaaat!!!!!...hahahaa beratnya lak sekitar 90kg kot...hahaha...third,aku kena sparring Paan lak...ni berat dlm 50kg..so ok lg r...lebih kurg aku je...takpe,ni aku layan..tp dia punya sepakan perghh...sakit shial...3 kali target keting aku....tu smpi bengkak tu...lepas sepak,gi sepak lg kat situ...tak dan nk recover...

ni pendekar2 pelangi putih tgh diuji...diorg tgh buat golongan 21

at last,abis gak sume...belum lagi aku diuji, dah penat dowh...mane taknyer kena tibai ngn 3 org ikut turn...rehat pun x sempat...hadoi la...tu pun aku simpan sikit tenaga tu aku perform part aku....untuk mengambur diorg,aku rasa takde hal la...sume leh kata lepas walaupun ada r kena halangan sikit2....tp utk lompat 5 org...tu kira ok r....

so bila lepas je part seksaan diorg...tiba la pulak seksaan aku....blank pala otak aku jap...untuk naik MERAH pulak kena buat => Golongan 31,Kunci Mati(14),Combat(14),Pentas 2(7),Mengambur(7),Cengkam blkg(5),lompat Rukuk(5),lompat dahan(paras bahu),lompat batang,mcm berdiri r(paras kepala),Flying kick paras kepala & ada org rukuk sebelum target tu,Lompat gelung & last sekali Sparing 3 lwn 1...aku r 1 tu...yg 3 tu bdk2 putih ni...haha...

so,part aku,aku rasa worst r...ada byk silap...lagi2 part kunci mati & Combat...kepala otak aku blank dek kerana dah jadi 'bahan' tuk budak2 putih ni...siot jer...tenaga pun dah kurg...yang aku xleh lupa bila kena sparing ngn 3 org ni...pergh...sayur aku dowh...teruk kena tibai...bdk2 dtg 3 serentak...lg2 si Chu...haha...last ada la tragedi 'zaaapppp!!' berlaku....sori chu,tak sengaja...haha...ni baru lawan budak2 putih...sepatutnya aku kena lwn bdk2 merah...tp xde org...so amek je putih jd bahan sparring...kat sini baru sedar,igt senang ke nk lwn org...kita kekdg tak tau ape dia nk wat...sparring 3 lwn 1 ni tak interesting sgt pasal kami ni just terdedah ngn olahraga,so cara kami lebih kpd olahraga...sparring ni patutnya yg mcm pendekar lwn2 tu...bebas...boleh je nak wat ape2...kalu olahraga..ada peraturan dia...so kami tak well inform pasal cam ne bertempur gaya pendekar ni...rupa2nya ada byk teknik2 yg leh wat musuh pening..kami just guna tumbuk tendang...tu je..padahal ada byk lagi...ish3...rasa cam nak wat lagi sekali je...

so bila abis sparring tu,abis la part aku...hadoi...penat gak r...bahagian lompatan lak,bagi aku...tak perfect r...maybe aku rasa mcm tak cukup ruang tuk aku speed dari jauh...ruangnyer terhad...tak puas hati gak part tu...byk kena halangan...aku yakin patutnya aku leh wat lagi jauh kalu ruang lagi luas...ni nk lari pun tak cukup ruang...1 lg,henjut atas simen...haha..sakit kaki aku...takde impulsive force lgsung...ok la...enough membebel...kita tgk gambar2 lak...

Sparring ngn Riz,tgk gmbr ke-2 aku disepak !!!huhu

Sparring ngn Chu !! aggresif shial...haha...harimau berantai mane yg terlepas ni !!

Sparring ngn Paan...si Kaki yg keras gedabak !! gambar pertama(aku kena tumbuk kat perut..huhu) nice paan ...

part aku senyap jap...lama gak r...otak tgh blank n amek nafas...try nk fokus tp susah pasal dah penat sikit...

ni time aku buat kunci mati ...huhu

part aku buat kombat...ni kombat 12...selayang pandang...
ni aku kunci ke combat ek?? haha..pasal ada 2 3 gerak starting dia sama...tak dpt trace la pulak

amek nafas jap...fuuhhhhh


start pentas....pentas ni macam bertempur ala2 pendekar...tapi dirancang r..ada silibus dia...senang citer...pentas ni adalah cara nak bukak kunci mati...ada kesinabungan ngn silibus kunci mati...part ni stamina kena kuat sikit..cepat letih menda alah ni

fuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....amek nafas lagi....minta nyawa wei...hahaha

ni tgh buat golongan 31...ada 31 gerakan semuanya...

tiba masa tuk Lompatan lak...ikutkan 7 org,tp tak cukup sorg,so tambah la baldi kat depan tu...huhu,jadi r 7 org...kita tgk,aku lepas ke tak...

alhamdulilah...lepas...tapi gayanyer tak lawa...huhu...kaki tak lurus...

ni lak cengkam belakang anak kambing(halangan tu)...chu jadi base tpt aku cengkam...pastu kena lipat kat atas tu...huhu...
ni lak,rukuk...lompat seramai 5 org...landing lak slek sikit...bahu jatuh dulu...

ni lak,Lompat DAHAN....paras bahu....kena sikit part ni...

ni lak Lompat Batang...so,Riz jadi batang tu...dia kena tunduk kepala sikit...hadoiyai...ni kaki la yg tak angkat tinggi sikit...

ni lompat gelung....kalu ada ape lagi sedap ni...haha,dah macam ilmu bercantum dlm citer dragon ball lak aku tgk....rizhu(RIZ + CHU)

Alhamdulilah...yg ni ok sikit...

ni r,halangan aku seterusnya...seorg jd tpt target,seorg lagi kena rukuk...so aku kena buat flying kick..

haaa...ni la flying kick aku...

part sparring 3 lwn 1....seram seyh..90kg,52kg,8+kg...aku?? 50kg...mmg mati r aku !!!


antara aksi2 ketika bertempur...haha...last2 2 org kasi aku chance...

abis suda,ujian...tutup gelanggang...

ada nmpk muka penat tak?? haha

TAHNIAH KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT ATAUPUN TAK ^_^

p/s: setelah 2 tahun aku termiss ujian kenaikan bengkung ni...alhamdulilah kali ni sempat gak buat...walaupun mulanya nak tarik diri atas sebab2 ke'busy'an yg akn melanda esok...

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...