Pages

Sunday, May 16, 2010

Me --->@ Putrajaya...

Salam...
huuuuuu.....
belum apew2 lagi aku dah lepas kat Putrajaya..!! hahaha...
org lain tgh menghabiskan paper tak pun melayan karenah sendiri di umah,aku dah sampai situ...huhuhu...diminta tolg jadi wakil belia drpd Melaka....mula2 aku pun tak clear ape benda nk wat...yg tau hanyalah pada hari Sabtu & di Putrajaya....aku terima je la...lgpun aku dah abis exam...luangkan masa yg ada ngn memasang mata kesana kemari....
pukul 9.30 pagi kami bertolak drpd Melaka....aku jd wakil tuk PEMBINA r sng citer....tgk2 aku seorg je student...huhu...bersama 2 engineer Petronas, seorg Lecturer FET MMU...huhuhu...lantak r....semasa perjalanan,aku dpt byk input drpd isu2 yg diperbualkan oleh mereka...just dengar je..nk menyampuk tak tau ape2...hehehe...layanz....

sampai2 di Bangi...bertemu dgn Pembina sana, dan berkumpul disana tuk briefing....mula2 aku expect mcm kerja2 kebajikan....rupanya PEMBINA dpt jemputan drpd pihak Kementerian Belia & Sukan tuk menghadiri HARI BELIA NEGARA 2010 di Putrajaya....owh...baru aku tau(terigt,sebenarnya pernah dpt invitation drpd SRM pasal benda alah ni tp tolak)....objektif mereka2 ni lak...pergi sana dan bergambar sana sini....wah..!! simple giler objektifnya....aku suka...haha...simple n senang nak buat...hahaha..tujuannya lebih kpd marketing sebenarnya....takpe la layan je r.....so bila sampai je di Putrajaya....waaahhhh.....amazing la...bandarnya..lawa...dah membangun lagi...dulu ada gi gak....kali ni nmpk lebih banyak bangunan2 lawa....seni binanya boleh dikatakan unik jugak la...ahhhh...malas la pulak aku nk citer panjang....tgk je r gambar yg tak seberapa ni :



kami dah sampai di PICC(Putrajaya International Convention Centre)..besar giler tpt ni...aku paling jakon tgk eskilater sensor...hahaha...tak pernah tgk la katakan...time takde org tangga ni tak bergerak...bila dtg dekat je.........wow!!! bergerak sendiri...takjub aku sekejap...cuma kena control macho depan orang ramai...hahaha

tempat merokok juga disediakan....dah macam taman bunga dah aku tgk....tempat merokok tu...bukan tpt lain lagi...hehehe

ada persembahan la sementara menunggu waktu perasmian Hari Belia Negara ni....tgk la kejap2...ramai belia2 kat sini...mcm2 persatuan dah aku tgk....mmg 1Malaysia r....bukan tu je...kat sini gak ada 1Singapura...terkejut aku tgk....ada gak ke konsep ni kat Singapore?? hurmmm

haaa....yang ni aku lagi takjub...ada rakaman live drpd RTM....wah..!! ni first time aku tgk dpn mata cam ne prosesnya.....ikutkan hati nk je lalu belakang wartawan tu....tp mane leh...hahaha...

ni kat booth negara China....huhu...betul2 dibelakang lighting man...ke penerbit dia...aku pun tak pasti....yang pasti ape yg aku nk snap dpt....

haa...ni la jejaka2 yg datang dari Melaka....hehe

haaa...masa tuk jalankan 'misi' sebenarnya...bergambar time....!!

selepas selesai 'misi' nyer....

daripada tingkat atas dewan ni....nampak seluruh pemandangan Putrajaya....mmg lawa....ketika ni nak masuk ke dewan utk majlis perasmian....

besarnya dewannya....kapasitinya rasa2nya muat 3+++ kot....

ape yg ditengokkan tu???

owhhh...benda ni rupanya....2 skrin besar dihadapan...yg tak henti2 mem'promote' Hari Belia 2010 ni & aktiviti2 yg dijalankan sekitar Putrajaya spjg 14-16 Mei ni...

dijemput juga adik2 okestra ni....sume lagu2 sayu je....ngantuk aku dibuatnya....ape2 pun persembahan yang sempoi & smart....

ramaikan???

PM kita berucap....dpt term baru drpd ape yg dia ucapkan...hahahaha....lg satu...beliau dah bersetuju utk memperuntukkan sebyk RM 10 juta utk Kementerian Belia dan Sukan khas tuk aktiviti2 utk Belia....harap2 betul la ape yg dijanjikan tu.....

tu la dia...serba sedikit drpd pengembaraanku di Putrajaya....tak sempat nk gi jalan2 kat Jomheboh n sekitar2 tu....ikutkan hati nak je mengembara ke sekitar Karnival Belia kat situ...hehehe...

p/s: btw,dikesempatan ni....aku nak mengucapkan SELAMAT HARI GURU kpd sume guru2 yg telah mengajar aku dari kecil hingga ke sekarang...termasuk la jugak kedua ibubapaku...mereka juga guru kepadaku hingga ke akhir hayat aku.....

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...