Pages

Thursday, October 08, 2009

Selesai dengan perasaan hiba..

!!First Day Exam!!

Salam....

haaaaa.....alhamdulilah...
petang tadi paper last....
sebelum citer pasal paper last....

aku nk review sume paper2 aku yg lepas....

dalam byk2 sem....wat mase ni Sem ni paling mencabar la....
tak penah2 aku dapat exam 4 hari direct n pada mula2 minggu lak tu...
kalu minggu ke-2 exam tak pe la jgk kan....ada la jgk masa tuk study...
ni baru abis raya...dgn x sempat sentuh bukunya....bukak2 cuti terus exam ....
pergh...satu cabaran yg getir wat aku....

Exam-exam aku ialah :

1) Technical Communication :
utk yg ni aku still ok lagi....nasib baik sempat study...
ada la jgk keyakinan diri walaupun x byk mane pun...
walaupun time dlm exam tu ada jgk lupa susunan format...
ada jugak tak dpt jwb sbb xde dlm online notes....
maybe ada kat slide...tak ambek perhatian, ni la akibatnyer...hohoho

2)Mathematical Technique I :
waktu mlm sblm exam ni...fikiran aku melayang....ntah ke mana la....negara mane dah aku jelajah melayan kelayangan otak aku...bila aku tgk soklan past year je...otak blank....tu nasib baik blank tak cram.....tak tau mcm mane nk mula....byk lagi konsep math aku x faham...time exam tu aku jawab je la selagi boleh...mane yg aku faham aku jwb..mane yg tak tau cuba jgk kasi tau....hampa jgk la sikit....

3)Digital System :
haaa...ni la paper yg aku agak gerun sikit....sbb dari mula smpi la abis tak paham satu habuk pun...byk masa aku tumpu ke paper ni.......wkt exam tu
fuhhhhh
byk soklan past year kowt...
ada yg bub!...sejibon kuar kat dlm paper sama mcm past year final....
alhamdulilah ada la yg boleh buat sbb dah cuba fahamkan time jwb past year..
tapi frustnya bila ada mcm grey-code n partial apende ntah yg aku kosongkan...
sedangkan aku ada terpandang kat note pasal benda tu beberapa kali...
tp hati aku x nk baca...just pandang 2 3 kali je...rasa rugi lak tak cuba fahamkan benda tu..
dah la x sempat jwb soklan akhir wkt tu...masa dah tamat...tettttt....
tak sempat aku nk lukis logic diagram....hilang 4 markah x silap aku...
hadoiyai...
tapi still kecut2 hidung lagi mengenangkan ape yg aku jwb wkt tu....tgk org sebelah(aby) lain jwpn dia ngn aku(tgk pakar menjelingkan..hahaha)...
tp aku just pikir dia jwb soklan no lain kot....tp bila abis masa...aku tgk dia
punyer la senyum happy...sbb byk past year yg kuar n dia buat past year...
beruntung r dia...aku tgk jgk past year tp x buat sume sbb byk aku x tau n aku xtau nk refer kat sape...
harap sgt ada geng utk selalu wat discussion.....
satu hari nnt....

4)Database system :
ya Allah...paper ni aku nyesal giler.....sbb terlalu tumpukan digital, yg ni tertinggal...so mlm tu struggle jgk la.....exam nyer pagi....yg digital ni ptg...so masa gap tu singkat,lagipun otak wkt tu dah letih tp paksa jgk tuk masuk n masuk n masuk....kena target je soklan agak2 yg mane kuar berdasarkan past year.....last2 time exam...ape yg aku target x kuar...ape term2 yg aku igt lupa...ya allah..ape la nk jadi...dah r coursework subjek ni agak2 kureng.....mmg tawakal la aku...sedangkan topik2nya xde la susah....tp disebabkan terlalu tumpu digital, database disisihkan....hmmm jgn wat cam aku tau...huhuhuhu....sedey bila mengenangkannya....

5)Computer Programming I:
waaaahhhh...subjek ni la yg aku kecut sekali...susah kot...byk blur....sampai chpter 6 je aku dah mula blur...xleh gi...bak kata omputeh yg ditranslate melayu...'cannot think further anymore ah'....susah programming ni...sgt susah...tyer bebdk engine yg amek programming cam ne exam diorg....serupa jgk...diorg ckp diorg jwb merapu jew.....2 x 5 je la kita....nk wat cam ne...mmg programming susah...tp belum CP II lagi tu..ni baru CP I..kata kak Erma...masih byk lagi subjek2 killer ...tak gitu?? ni kena prepare dari segi rohani n jasmani ni...time exam tu aku pakai jwb je la ape yg aku tau...

6)Chinese For Begineers :
haaaa...ni la last paper aku.....dalam byk2 paper....paper ni la aku study dgn happy...mane tak nyer...bila kita hafal character cina tu n try baca tanpa pen yi(sebutan roman)....n dpt baca sebijik2....pueh hati beb.....sangat enjoy studynyer....padahal seorg2 jgk studynyer....tp smpi chpter 5 je aku larat hafal character2 nyer....tajuk lepas tu dah tak leh hafal dah...otak dah stuck...malangnya...time exam...byk character2 yg tajuk2 belah2 akhir tu ada kuar jgk...tp ok la...sbb chpter 1-5 basic..so bila hafal basic yg akhir2 tu boleh la sikit2....tapi part wat ayat tu aku byk lupa cara nk tulis character cina tu lak...tu pun satu hal...kena hafal jgk cara nk tulis...hmmm...alhamdulilah la jwb je la ape yg ada dlm otak....


overall kebykkan nye aku agak hampa jgk la walaupun dah merdeka...tapi aku dah usaha semampu boleh....kepada kwn2 kat luar sana...terutama yg junior ke or senior ke....aku citer ni bukan ape...just jgn contohi aku...study last minute walaupun tu la tabiat org Melayu kebykannya....dan buat la semampu boleh...byk la berdoa kepada Allah....moga2 Dia sentiasa tolong kita dalam kesusahan...byk2kan tawakal....jgn tawakal tp tak usaha...usaha dulu semampu boleh....TILL THEN,SEE YAA..!!!

!!Last Day Exam!!

p/s:abis exam kena pikir pasal perkara2 berkaitan tournament Silat Gayong ke UM lak....9-13 oct ni...tp serah kpd mrk la uruskan..kasi diorg rasa lak kan....n then bla2
baru balik Meeting + training...n ape lagi tido time...!!!

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...