Pages

Friday, September 18, 2009

Balik Rumah...ooo balik kampung...

Salam...

haaa.....
dah lama tak update blog....
almaklum la minggu lepas n minggu ni straight ada test je....
naik serabut kepala otak ni....
mcm final exam lak....
teringin jugak nak senaraikan ape yg telah aku lalui sepjg minggu2 tu...
hmmmm...rewind..!! cheeeiiiiitt....

5 /9/09 - Iftar Gayong D UKM
6/9/ 09 - Belia Masuk Kampung (baru balik dr UKM straight ke prog ni...x sempat tdor huhu)
7/9/ 09 - Iftar Perdana & Midterm Mathematic Technique I
8/9/09 - Written Test utk Computer Programming I(susah giler !!!)
9/9/09 - Listening Test Bahasa Cina(laju bebenor org dlm recording tu ckp),Iftar BE & Main Badminton Bersama BAK
10/9/09 - Computer Replacement Class(ni pun nk tulis ke?! haha)
11/9/09 - Assignment Bahasa Cina kena antar..!!
12/9/09 - Berbuka Puasa bersama ngn YDP Gayong Negeri Melaka(cikgu Ismail)
13/9/09 - Berlatih Persembahan utk Bahasa Cina & Berbuka Puasa bersama Anak-anak Yatim anjuran SRM

Minggu seterusnya..

14/9/09 - Quiz Computer Programming,berlatih tuk presentation Bhsa Cina & berhempas pulas memikirkan coding tuk assigmnt 2 Programming
15/9/09 - Presentation Technical Communication & berlatih tuk presentation Bhsa Cina
16/9/09 - Presentation Bhsa Cina(kena nyanyi dlm bahasa Cina..tahniah sume..9/10 yek siap ada sketsa lg tu haha),submit report tuk programming(Student Recording Detail System) &Replacement class tuk Mathematic Technique I
17/9/09 - Present system depan lec(rasa cm teruk sgt) & Lab Test utk Digital System(rasa cam nk meraung pun ada)
18/9/09 - Balik Kampung !!

haaaa tu la dia jadual aku utk 2 minggu lepas...mmg stress sikit...SEM ni 6 subjek n sume pun susah2...so mmg agak payah tuk aku bahagikan masa....

tp yg nk citer ni time presentation Mandrin,haha...lagu yg dipersembahkan adalah LAU SHU AI DA MI....start drpd ahad lagi kami [aku.mira.nadia.hajar.mohana] berlatih...ye r...nak kasi lancar la katakan...hafal pun x la byk sgt....dulu aku ulang smpi berpuluh-puluh kali lagu ni just nk kasi boleh sebut perkataan dia...belum hafal lagi tu...smpi lenguh mulut aku...haihhh...
tapi alhamdulilah berkat latihan yg konsisten..dpt jgk perform dengan bagus..dlm byk2 kump,kump kami je ada drama sikit...sape hero??? haaa mmg xde org lain dah...aku!!! menangis aku dibuatnya kena jadi jiwang kejap...adoiii...geli aku skjp...karakter yg aku pgg jadi mamat yg suka kat seorg girl ni tapi malu nk ckp...benda ni aku percaya sume org pernah rasa...so senang nk menjiwai watak..cewwwahhhh...hahaha mcm la pelakon layar perak sgt...tp tu la kenangan aku bersama group2 aku yg lain(walaupun kena pgg benda2 love tu..waaa)..utk pengetahuaan group aku..alhamdulilah dpt pujian drpd group2 yg lain sbb perfomence yg different & lakonan yg funny...tahniah atas usaha2 anda sume...CONGRATZ..

abis je tu kena memikirkan pasal tugas assignment programming lak..kena siapkan system...aku mmg x pro dlm benda2 ni....byk aku tertinggal dlm programming...tp nasib baik la ada kawan yg sanggup ajar aku..tu pun aku x paham sepenuhnya lagi...mcm mane la nk jwb final nnt..alhamdulilah siap sumenya....lepas tu lak kena pikir pasal Lab Test...

Pada hari Lab test tu aku hampir2 give up dah...sbb kalu selalunya wkt lab, partner aku yg bhgian design circuit...aku wat jgk tp bila aku wat je mesti result dia fail...tp kalu partner aku wat je ok...so aku takut la time lab test ni sbb kena wat seorg2 dah...bkn ngn partner....first stage kena wat circuit timer dulu...perghh part ni...smpi 4 kali buat cabut, buat cabut...tgk partner aku dah siap dah..yg lain pun kebykan dah buat stage ke-2 dah...mmg dah nk pikir negative dah wkt tu..tp motivasi balik diri dgn berfikiran positive dan yg penting bersabar..berkat drpd tu dengan tak semena-mena nya..stage pertama jadi....terus ngn stage ke-2 yg wayarnya berbelit-belit...yg ni lagi susah...tapi aku wat slow2..mmg slow giler...n lastly...try kat power supply...tup2 menjadi....xde salah pun...pergh...bersyukur sgt2...kat situ aku nmpk hikmah bersabar & berfikiran positive...kalu ikutkan hati dah lama dah aku kuar lab tu...tp sikap yg aku mention td la yg menyebabkan aku stay kat dlm tu....just nk share ngn kwn2,bkn nk kata diri ni bagus sgt.... tapi maybe bleh bagi manfaat pd yg membaca walaupun sedikit...byk2 la bersabar yek dlm menempuhi pelbagai masalah yek..(^_^)..


tgk...berserabutkan circuit aku..tak mcm org lain...lawa je susun...almaklum la...x selalu aku wat....selalunya aku part report n part tgk2 je...hahaha...

After Lab test ni...aku bebas wat sementara...ape lagi ke bandar r....sebelum ni asyik tahan je tgk bebdk umah beli baju or shopping sakan....ye r..diorg dah abis awal2 lagi...tinggal aku je yg berderet task2 yg nk disiapkan....eden sobar je la....aku n bebdk group aku ke bandar tuk jejln selepas menghempas pulas tuk siapkan sume benda ni....aku mmg ada tujuan r..nk beli baju raya kot....org lain sume dah beli wkt cuti midsem dulu...aku x balik wkt tu,so x beli la lg..dah lama x beli bajunyer....so kali ni terlintas lak nk beli....so kami pergi ke MP dulu dengan niat nk berjumpa la ngn aleep, fain n sifi...diorg dah kuar awal2 lagi tuk shopping raya jgk...tgk2 bila kami smpi diorg dah bla sbb sifi nk prepare present drama esoknya...baru plan nk berbuka ramai2...last jejln memenatkan kaki jer penat pun keliling MP jgk kan..kami berbuka kat NEWTOWN bkn part yg makanan Haram yek(Mira ngn selamba lalu situ.... hahaha) tpt Halal nyer n then selepas berbuka n solat..kami pun ke destinasi seterusnya, setelah penat bertawaf utk cari jalan kuar dari Bandar Hilir ni....ke bazar kat MC jgk destinasi kami seterusnya..byk jgk pilihan kat situ...
tp aku dah target awal2 dah nk beli ape n xde la serabut sgt nk pilih yg mane satu...

kat situ ada jgk aku beli utk family2 aku...utk bebdk kembar 2 org ni lak aku x beli...ajak nk beli la mainan tuk diorg ni kat MP...tp tahan la jap takut2 kat bazar MC tu ada mainan yg diorg ni minat...tup2 xde ada kat MP jgk...adui..menyesal aku x beli mainan kat MP tu...tak pe la nnt aku belikan jgk...tp aku nk berterima kasih kat si Nadiah,Mira n Hajar ni....aku x reti beli barang2 pompuan ni...korg la yg tolong aku...aku pilih ni korg kata buruk,..pilih tu korg kata x sesuai..pilih yg ni kata pelik,pilih yg tu kata lagi pelik...mane satu pilihan aku yg lawa aku pun xtau....tp diorg la bagi suggestion yg tu la yg ni la...buat pinau mata aku jer...hahahaha..maklum la selera pompuan ni lain ngn laki ni...payoh tul kalu dah ada bini nnt...haiiihhh....

ni la gmbr yg ditangkap[kumpulan yakult yek] oleh satelite tertutup..tanpa diorg sedar...hahaha....tak jemu ke kak oi....

Sekarang sudah pun balik ke Kampung Kelate ni...smpi je Temerloh,aku singgah jap ke kedai situ...wahhh Temerloh dah banyak berubah la... dalam kul 5.00 ptg aku n family bertolak ke Kelate pulok....lenguh badan ni x abis lagi...btw,terima kasih to Fain yg antar aku ke MC....kali ni aku balik dengan perasaan berdebar....dah lama aku x balik....feeling dia lain mcm....ye r mcm2 dah aku lalui yg menyebabkan aku asyik terpikir nk balik tuk tenangkan pikiran n akhirnya dpt jgk balik selepas bebrp bulan x balik,tu pun skjp je....sebelum ni x pernah pun pikir nk balik...hahaha...selain tu takut jgk berlaku mcm insiden tahun lepas time nk balik raya....hahaha...insiden kejar-mengejar antara keta sewa n bas ke Temerloh...alhamdulilah sempat smpi awal x mcm tahun lepas....yg dulu si Fain terus tertinggal bas,mujur dpt tumpang ngn akak2 kan???? hahaha....masing2 punyer pengalaman balik raya...benda manis tuk dikenang......

p/s : wahhh mcm panjang lak post ni aku rasa... ni la org panggil "qada' post blog"...ok2...aku tutup smpi sini dulu....till then SEE YAA..!!

8 celoteh:

Anonymous said...

ceh~~

manalah ak nk tahu tu tmpt mknan haram..

padanlah ak tgk korg stay je kt luar tu.. lalu aku korg tau...

aduih~~~~~~~~

Deen said...

hahaha....
ntah la...kitaorg tgk org cina tu kasi mcm tunjuk arah...berenti la kejap..
ko yg jalan je...

tu la gejoloh sgt nk makn....hhohoho

Anonymous said...

mane ade..
ak tau kt blakang tu ada jln nk tembus ke tmpt tu..

korg berhenti wat aku suspen je..
haih~~~

xkesah ar..
janji aku dpt berbuka jugak time tu..

Deen said...

tau takpe...
berbuka jgk ko....
kunyah punyer la byk kali...
lebey 44 kali....ke ko nk cover ada makanan lekat celah gigi???..
hahahahaha
btw,sape kwn ko yg berbuka sekali ngn kita aritu??
tak kenal kat aku pun...huahuahua...

Anonymous said...

ceh..xde maknenye aku nk wt cm gitu..

erm.. bkn ak dh kenalkan ke?
owh..lupe..
waktu tu ko ngh sesat cari surau.. ^_^

namenye ayna.. member satu group orientasi ak.. member baik gk la.
org melaka dowh.. hoho

Deen said...

ye la tu xde makne....


owhhh org melaka....hmmm
xpenah nmpk la pulok kat kampus...
xpe2...lain kali jmpe lagi la kot...
huhuhu

Anonymous said...

ko ape yg nmpk kt kmpus?
erm...

insyaAllah ^_^

Deen said...

mksd aku kwn ko la...
xpenah pun nmpk kat kampus...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...