Pages

Friday, May 25, 2012

Entry paling comel !! huhu


Salam..

Haaa..kali ni post menda2 comel sikit..
nak buat kenangan la katakan...
post perihal kucing2 yang pernah singgah di Melawis majoritinya...
tapi ada la sesetgh tu xde..atas sebab2 yang x boleh dielakkan..

ni pun sebab tak lama lagi,aku akan meninggalkan bumi melaka..
so buat la post ni sbg penghargaan sbb menghiburkan aku sepjg duk kat Melawis ni...
sedih,berat hati,syg tu ada la jgk...especially kpd miru r..
terima kasih kpd jiran sbb 'pinjamkan' miru kpd umah ni..
haha..kredit kpd mereka...

ni aku sertakan gambar2 mereka2 ni...
biar gambar la yg menceritakan sedikit sebanyak kecomelan masing2..

haa...antara kucing awal yg singgah di Melawis 6 ni...agak comel tapi penakut...tak leh langsung nak sentuh dia..tp kalu bagi mkn,berani pulak...agak lama jgk nk bolehkan dia dtg betul2 dkt dgn kita...

aku suka warna gelap kat bahagian hidung dia...

anak kucing ke-2 penah dtg kat Melawis,yg pertama dh xde...jenis yg bising & xleh duduk diam...


Suka sgt memanjat...kalu bleh nk cium mulut aku kot...dpt duduk atas riba senyap la sekejap..letak je,mula r nk panjat balik...bising pun satu hal..maklum la kecik lagi

haaa..ni 1 hal lagi, suka duk sondol2, cari puting susu gamaknya...sampai ke buntut aku pun ko nk sondol...igt ada puting susu kat situ kot..hahahha *perkataan sondol xbrp sesuai sbnrnya..tp xtau nk describe mcm mana..

serius...xleh duduk diam..bising je memanjang...last2 kucing ni kena buang dgn jiran...tau2 dh xde kat dlm umah...ganggu ketenteraman kot...

Kucing Exam Hall nama diberi oleh aku...aku jumpa dia time study tuk final sem 2 tahun ni...sangat2 lincah...1 exam hall tu kwsn tawanan dia..berlari ke sana...berlari kesini...sgt2 cute..

tgk,comel kan?? skrg bila aku cari balik kat exam hall dah xde...rasanya dh besar kot skrg ni...serius lincah...mmg xleh duduk diam...

time ada dia ni...drpd 2 jam...setgh jam je study...selebihnya just layan karenah dia je...sanggup kwn aku ni gi u center beli mkann khas tuk dia...dia lapar kekdg tu...bwh ni video gelagat dia & aku...huhuhu




haaa....ni tak lain tak bukan miru & seekor kucing hitam...selalu dtg kat umah ni...si miru mmg dh anggap umah aku ni mcm umah dia dh..hitam ni just kekdg je..ni wkt aku xkasi diorg masuk..haha..sesaje test diorg..

struggle miru nak masuk...gilir2 kot diorg ni try nak masuk ikut celah lubang tu..

Hitam ni...terlalu manja...harap je kucing jantan...tp~~ punya la manja...nak bertenggek je keje...lagi2 bila nmpk aku apar sejadah tuk solat...mula r ngade2 nk dtg...tak abis2 nk duk atas riba pastu tido wat mcm aku ni kusyen dia je...org nak solat la !!

aku nk tido...dia dgn tak malunya duduk sandar kat sebelah aku...tido pun nk atas tpt lembut gak...serius dia ni paling byk cekadak...kekdg annoying gak..time aku nk tido mlm2..mula la dtg kt bantal or badan aku..sandar..hish...


 Gelagat2 Tido Miru ^_^

posing paling selalu dia buat...

gaya tido paling otai...

agak cute disini

Suka tido kepala mengadap kat cooler aku...

Tutup muka...selalu time dia mengigau r ni..
aku xtau nk ckp gaya ape lak ni...letih sgt ke ape ni...
Gaya ni pun cute jgk...tak bergerak walaupun dlm keadaan sedar...
Haaa yg ni 1 hal lg...buat laptop dia jadi bantal dia pulak !!! geram aku kekdg tu...takde tpt lain nk tido...
aku rasa dia ni tgh mimpi duk berjemur kat pantai hawaii ni...rileks semcm je...
tak leh tgk ada kosong sikit kat tepi laptop..konpem naik n tido kat area2 tu..
dia pun suka cari tpt2 penjuru n tidur melunjur mcm ni...hurmm
Balik2 umah, tgk ada org gi selimutkan dia ngn baju aku...haha..xlain x bukan keja Ijat vanzente r ni...org paling suka menyakat miru...
Scene time dia tgh nk tangkap tikus (bulatan merah)....dh byk menda dh makan jasa ngn dia ni..lipas jgn ckp la...selalu je lipas...anak tikus dll..
p/s: pedulikan suara2 latar yg kurang sedap tu...sgt menganggu ketenteraman suara2 dlm video ni..haha


Haaa tu la gambar2 yang aku boleh share kat sini...
lepas ni aku akan merindui seekor kucing yg bagi aku sgt bijak...
pandai tp malas !..
sombong bila kenyang,manja bila lapar...huh !!
tp dpt melembutkan hati aku bila aku balik je drpd kampus..
dia akan dtg bermanja dgn aku....duk gesel2 kat kaki...
kereta viva tu sgt2 dia kenal..pantang nmpk viva aku parking kat depan ruang tamu..
dia drpd jauh akan berlari tunggu kat depan pintu bahagian driver...selagi aku x kuar..selagi tu dia akan tunggu...hurm...kita yg letih pun rasa hilang letih tgk gelagat mcm tu...
sangat takut ngn kilat...pantang dgr kucing gaduh kat luar,dia nk join tp jd penonton drpd jauh...
huhu...

Terima kasih kpd jiran...kerana membiarkan dia dtg ke rumah aku...(walaupun mmg all the time kat umah aku pun)...aku xtau nama sebenar dia...tp kami gelarkan dia miru...huhu..xtau la knp...

Lepas ni maybe tak jumpa dah...berpisah la kita tuk selama-lamanya..just entry ni la sbg memori utk aku...

 Ingin Bela Kucing? Klik Sini!

Panduan Menjaga Kucing! Klik Sini!

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...