Pages

Wednesday, February 01, 2012

Family Outing (FO)


Salam...

terbuka pulak hati nk update ringan2 ni..
kali ni sesaje nk kongsi something lebih kpd hiburan...
tp aku tau,sume dh tau pasal menda ni...
Family Outing..
sape xtau kan...aku je antara yg lambat tau...
asalnya aku ni xlayan langsung citer2 korea...
tp dihasut oleh member aku sorg ni...
dia mmg layan korea jepun sume bagai tu...
even citer2 klasik...lg la dia suka...
so dia ada copy tuk semua citer ni...
dia citer la sedikit sebyk pasal menda ni...ajak aku tgk lak tu...
so aku x tertarik mana pun(bkn mudah aku ni nk tertarik kat something)
tp dia suruh try tgk 14ep dulu..dia kasi la kat aku..
mula2 xnk..tp layan la dulu kehendak dia...
last2 aku terjebak jugak !!!
how it can be???!! how ?? how ??
3 hari abis sume 14 ep tu tak silap...terus gi umah dia mintak selebihnya sambil menyalahkan dia..
"ni sume salah ko r ni,dgn2 aku sekali ketagih tgk citer ni" -> dialog ni x abis2 aku ulang sambil tgn tekan right click-copy n past citer F.O

Begitu la asal usul aku bergaul ngn Variety Show Korea ni...haih...
citer ni basically best...sgt best...mesti tonton...
sekumpulan artis2 terkenal korea berkumpul 2 minggu sekali tuk kuar drpd bandar Seoul tu
tuk bercuti di luar,duduk rumah atuk/nenek pd satu2 kampung tu...trip 2 Hari 1 Malam r...so dlm wkt tu diorg diberi tugas oleh atuk2 nenek2 ni..diorg selesaikannya & diselang seli dgn games...
pada aku citer ni best sbb bonding antara mereka yg diorg create...mcm family betul..
menyebabkan aku rasa,mcm aku nk join jgk boleh?? hadoi...
kelakar tu jgn citer r...mmg kelakar...

byk gak episode kegemaran aku...
ada episode yg paling sedih -> wkt Park Ye Jin & Lee Chun Hee kuar FO
ada episode2 yg kelakar giler -> wkt Junki dtg(SA dance) , Won Hee dtg(kebangkitan lelaki sbb diorg ni takut ngn pompuan - Hyori), wkt Lee Kyung Shil (kebangkitan JaeSuk sbb dia asyik kena buli ngn golongan2 penyanyi,dia pelawak)
ada episode cute2 gitu -> wkt Tiffany (SNSD) & Nicole(Kara) dtg...adoi comel nyer diorg nyer gelagat...bkn dr muka,tp gelagat..
byk lagi r keletah2 diorg yg buatkan aku geli hati..huhu..

ni aku nk tunjuk gambar2 artis tetap yg terlibat dlm FO:

Yoo Jae Suk...selaku MC tuk program ni...tanpa dia...aku rasa tak berseri FO ni...mmg pandai buat lawak n pandai lead org tuk berckp...kalu dh pandai buat tu,konpem2 la dia suka berckp...mmg tak berenti dia ni berckp...even smpi nk tidur pun mulut tak berenti lg...haihh...happening r dia ni...paling best time hari kebangkitan dia r...penyanyi sume xleh wat ape pasal senior dia dtg..haha..sbb sblm ep tu, senior penyanyi dtg...buli pelawak(Jae suk r)..dia xleh wat ape..bila senior dia pulak dtg,abis sume penyanyi kena kutuk...serius best ep tu...dia sgt peramah...ngn semua org...ngn family jgn kata r...mmg baik...sanggup berkorban tuk Family dia ni..
Lee Hyori...Penyanyi terkenal di korea...sape tak kenal dia xtau r(kat korea r)...kira penah jd no.1 r di hati peminat...skrg ni kurg sikit la pasal umur pun dah lanjut...tp still kuat lg pengaruh dia sbg senior dlm kalangan2 penyanyi2 muda korea...aku suka karakter yg dibawa oleh dia dlm FO ni...lincah,nakal,periang....tak mcm personaliti penyanyi la..lain terus...mmg penuhi karateria aku la..haha..part nakal n x gedik tu..pandai memasak lak tu...cuma kuat mengarah org gak dia ni..haha...best ep bila guest senior perempuan dtg...hilang terus kuasa dia nk kuasai laki2...dia la turut je ape yg disuruh..selalunya dia yg suruh,org lawan je,dia lwn balik...dia ni rapat giler ngn Jae suk..dpt gelaran Nation Sibling...seriusly rapat...
Yoon Jong Shin...Penyanyi & Komposer lagu kat korea...popular ngn mudah sakitnya...pasal dia paling tua dlm FO ni...senang sakit r sng citer...paling kesian r sikit dlm kalangan mereka...selalu kuar suara "ehhh" dia tu versi org mcm lemah je...tu membuatkan dia mcm lemah je(selalu je time dia kuar background music kesian)...tp dia ada anak yg comel sgt...huhu..penah kuar kat FO time terima call drpd pihak FO..dia tgh main ngn anak dia..comel kowt!! lg satu dia kelakar bab buat scene seram2...bkn dia buat...tp ntah r..bila dia wat 1 style tu sume takut sbb huduhnya muka dia wkt tu...terus kuar background music seram...
Kang Daesung...sape tak kenal dia ni kat Korea kan...popular ngn band dia..BIG BANG..akhir tahun lepas kumpalan Big Bang adalah band no.1 kat korea...tak silap aku...ada baca kat newspaper...merupakan ahli yg paling muda kat dlm FO...wkt tu dia umur 20 tahun...sgt serasi ngn Jaesuk & mereka popular ngn gelaran Dumb & Dumber..disebbkan kebodohan diorg dr segi nk wat decision...terus dpt gelaran tu...ada scene time bilang berapa kali tuang air dlm periuk nk msk ramen tuk 8/9 org...normally org letak je air brp sesedap hati..ni diorg siap sukat air pakai botol 550ml lg..kalu 9 org, means 9 kali...dah tu boleh lupa pulak diaorg kira brp kali..pastu buat lg sekali...adoi...terserlah kesengalan disitu..byk lg scene yg lebih kurg mcm tu..byk nyer part nk menentukan something r...ssh nk wat keputusan..pastu 2-2 ni pun penakut...terutamanya Daesung r..sume menda takut...n dia agak rapat ngn Hyori r..mcm kakak adik je aku tgk...
Kim Sooro...antara yg bwk penyeri dlm games tuk FO ni...dia merupakan pelakon kat Korea...lebih specific lg part2 martial art stunt ni dia r master nyer...dapat gelaran "Game Devil" pasal setiap games yg diadakan..mesti dia yg menang...jarang dia kalah...walaupun umur dia kedua tertua dlm Family...tp dia still kuat...popular ngn scene Stepmother Kim gak..pasal dia suka marah2/ mengarah Lee Chun Hee....pasal Chun Hee ni junior dia wkt kat sekolah dulu..mmg normal r senior buli junior kan....haha...tp mmg kelakar r gak...tp paling aku xtahan ngn dia ni bila dia wat "Matrik gags"...dia akan ckp something yg ssh org nk fhm n mcm berpuitis sikit r.(ni dr segi kefhman aku r)...so family ni mcm lmbt sikit nk tangkap or kekdg tu xfhm pun ape yg dia ckp...so ape yg family2 ni buat...dia mengelak ...mcm elak peluru...serius tu aku gelak sakan...smpikan guest sekali pun join...walaupun asalnya dia tak tau pun menda tu...faham sediri kot...kekdg dia ni jd ngade2 mcm bdk2...tp tu lepas Chun Hee kuar dr FO...dh xde sape dia nk buli la kot...tp ape2 pun yg dia buat...kalu bercakap tu..expression muka tu...pergh..paling xleh bla r...mimik muka dia tu...ntah la nk ckp cam ne...tp kelakar...
Kim Jong Kook...seorg penyanyi kat korea...kuar sezaman ngn Hyori...tp berehat lama lepas tu...tumpu pada pembinaan badan dia kot...tp mmg dia punyer badan muscle nyer jgn ckp r...tp boleh kata hrap muscle je besar...tp takut ngn Hyori & Yejin...tunduk je bila kena arah mcm2..tp ngn laki...sekali tenung,sume family laki takut...dia ni masuk time ep 19 xsilap...baru masuk jd ahli tetap...best gak dia ni...tp byk malu2 sikit r...dlm games pun dia x memberangsangkan sgt...bila guest pilih dia je sume family akan kata guest tu dh silap besar dh...walaupun gaya mcm tough tp dlm game kantoi...haha..tu r family lebih faham mcm mana...selalu berkelahi ngn Hyori...tp kekadang romantik...tp ape yg aku nmpk bergaduh je selalu...selau jgk di skandalkan oleh family ngn Yejin & Hyori...so jd cam cinta 3 segi la...fake skandal gitu...
Lee Chun Hee...one of my faverite...huhu...kelakar kowt dia ni...terkenal dengan sifat clumsy dia...asyik kena suruh wat tu wat ni...n dia x membantah sikit pun follow je...lg satu selalu kena buli ngn Kim Sooro...so dpt la gelaran Chunderella...walaupun tgk cam tu, dia byk gak kelebihan..dari segi skill yg berlesen..mcm diving...tp malangnyer lepas setahun,dia terpaksa kuar drpd FO sbb jadual dia yg ketat menyebabkan xleh nk teruskan rakaman FO...mmg sedih r part ep dia nk bla tu...sume family ckp..haih ni la last time tgk Chun Hee mcm tu...sbb mmg selalu buat hal la...aku start ep dia kuar...tak layan mane dh..layan ep yg dia je yg ada...
Park Ye Jin...seorg pelakon drama...ni sorg lg yg aku minat...dia ni tak serupa ngn rupa n perangai la...mcm seorg yg manja/gedik r..tp bila kenal betul...dia totally lain...tak takut pun ngn binatang...bila dia pegang je pisau,dia cekap dari segi semua aspek potong memotong...walaupun baru 1st time...dapat gelaran Sweet Savage Lady Yejin...sbb dia ganas sikit perangainyer...bunyi je mcm gedik tp ganaz...i like !! dia lawa bila perkenakan baju sejuk pastu pakai tutup telinga...tp tu la...mmg diakui oleh family,kalu dia xde,mmg xleh r nk makan ayam or ikan ...pasal dia la sorg yg berani pegang sume tu hidup2...ep yg awal ada scene yg dia tangkap ayam...sume terkejut kowt wkt tu...mmg selamber je..siap boleh mintak maaf dulu time tangkap tu...part ketuk kepala ikan pun lawak gak..sbb tak tahan tgk geng2 laki ni nk ketuk pun takut...dia ngn spontan nyer dtg mencelah n ketuk ngn pisau..haha sume family menjerit2 tgk kekejaman yg berlaku...hahaha...tu la 1 menda pasal dia ni dlm FO,sume menda dia wat walaupun 1st time,sume menjadi...dia pun pesaing sengit Hyori..sbb Hyori ni kasar dia lak ganaz...mmg molek r bila bertembung dlm game...dasyat r..lagi2 part game yg gantung tgn kat palang pastu jatuhkan org guna kaki tu...dia mmg ganaz r...like...hilang seri bila dia tinggalkan FO setahun lepas tu sbb jadual yg ketat...nama dia naik lepas join FO ni...sbb ramai xsangka perangai sebenarnya mcm tu...
Park Hae Jin & Park Si Yeon....2 ni penganti kpd Chun He ngn Park Hae Jin...walaupun tak kelakar mana diorg ni senyap je,xpandai borak mane...tp still bawa keceriaan dlm FO ni...Si Yeon ni setengah jalan jgk sbb dia tak sihat...sakit belakang mcm tu...so dpt join sekejap je..pastu xde dah dia...
Antara guest2 sepanjang Family Outing Season 1

 Walaupun aku dh khatam citer ni..still lagi ulang2 tgk..n still gelak gelagat diorg ni...pasni target citer lain lak...RUNNING MAN pulak...ramai org ckp best...n aku pun dh layan sikit2..tp tak layan betul2 lg..pasal Final Exam dh xlama dh ni...so tahan dulu...episode2 RM sume dh ada,kwn aku download smpi yg latest skang ni...tp aku maleh amek lg..kang tak pasal2 aku ketagih mcm FO lak...so abis final exam..cuti sem bakal dipenuhi ngn RUNNING MAN pulak...hahaha...ok la..tu je nk bercerita sikit,TILL THEN SEE YA..

1 celoteh:

nini said...

yeah.....fo sangat best.....memang selalu tgk klu nak release tension...=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...