Pages

Sunday, October 23, 2011

Real Steel

Salam...


Haaa...nak bercerita pasal movie ni lak....
huhu....satu lagi cerita yg berbaloi utk anda semua tgk...
aku tgk citer ni ari jumaat....
disebabkan cerita ni dpt review drpd ramai org..
dan kebykannya ckp best sgt...
terpanggil tuk aku tgk...
dan aku tak sangka citer ni mmg best !!

betul kata seorg reviewer movie ....
this movie is beyond the trailer..
aku igt lagi time aku tgk trailer citer ni time tgk citer Johny English Reborn...
setakat...woo citer robot...n expectation aku n member aku wkt tu biasa je...
mcm movie robot yg lain...kami lebih tertarik ngn Three Musketeers...
sangkaan aku meleset....citer ni mmg best...
boleh kata dia adalah gabungan semua unsur...
action,sci-fi,family,love....plot citer pun ok...x kucar kacir...
anda rasa cam leh ikut je flow citer ni...

citer ni lebih kpd nilai kekeluargaan...
basically si ayah tak menghiraukan apa2 melainkan
keghairahan dia ngn dunia boxing underground...
tp kali ni mengunakan robot sbg medium...
sbb lebih ganas dan boleh wat lebih drpd manusia mampu...
di pertengahan hidup si ayah ni...dtg si anak dlm hidup dia..
pasal hak penjagaan r...si kakak kepada mak bdk ni nk amek dia...
tp setelah deal,si ayah jaga dulu tuk summer...lepas tu baru bg kat kakak ipar dia..sume pun pasal duit...
so sepjg tu r mcm2 citer menarik ditonjolkan...
bila tgk ni aku teringat citer Ben 10...maybe ada yg xfollow citer kartun ni...
tp aku follow...lebih kurg ckit...cuma medium je lain...Ben 10 ni alien,Real Steel ni robot...

tapi ape yg menariknya adalah pengakhiran story ni...
dia ada wat turn over ckit...
nk wat lain drpd yg lain..
dan aku pun x expect ending Liga robot tu mcm tu...
biasanya Hero menangkan...tp ni lain sikit...
tp nilai yg dibawa kat situ..bg aku bagus gak...
msg kemenangan yg dlm citer ni iras2 msg salah satu episod dlm manga Naruto...


Apepun citer ni mmg berbaloi r tgk...BEST !! salah satu citer aku tunggu BlueRay...cepat2 r kuar ek...huhu

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...