Pages

Friday, October 21, 2011

Baca,Delta Sem 2



Salam...

terasa lama dh aku tak update blog ni...
mmg sengaja sebenarnya nk tangguh....pasal malas punyer pasal...
sekarang cuti pun dah abis....
apa yg aku buat cuti2 ni...haha...xde ape..
azam tuk try membaca r sikit...
aku agak lemah nk membaca2 ni...
tengok buku tebal je...hah! letak tepi lu....buat menda lain lu...
cam tu ler..
so try la kan...
memandangkan mood tgh ada 2 minggu lepas..dan kebetulan lak
bulan Oktober ni bulan membacakan...haha! *ye la tu...
so buku ape yg aku dh baca??

buku ni mengisahkan tentang bagaimana muaalaf masuk Islam...kebykan yg dicerita dalam ni org2 yg terkenal...diceritakan bagaimana mereka dpt hidayah,ape yg diorg rasa setelah msuk Islam...apa cabaran2 yg diaorg terpaksa tempuh, apa peristiwa atau asbab yg menyebabkan mereka cenderung tuk mengenal Islam..digalakan anda semua baca buku ni...byk manfaat dia...thx to empunya buku sbb kasi pinjam...hehe..sumber gambar

haaaa...buku ni aku try baca gak...try la try...pasal buku ni tebal...haha..tp sbb tajuk dia interesting,tu yg gagahkan diri gak nk baca...walaupun xbyk mane pun aku baca...tp baca r gak sikit2...huhu...lg2 ni BI,lagi la semangat tu tak brp nk ada..ape2 pun buku ni memenuhi kehendak aku...simple n compact with info...takde la ayat dia pjg lebar sgt...kecuali part2 yg kritikal....


Buku ni x ditinggalkan gak...wahaha...ni wajib 1 bulan mesti kena baca...walaupun dh baca on9...haha

aik?? buku ni pun nk khatam?? haha...A B C kowt...nk mengenal huruf balik ke?? haha..ni tuk fyp aku...huhu...ada sejarah time aku beli buku ni...amoi amoi...haha 


Ni pun sama...fyp purposes...huhu...

hurm...selesai part tu...skrg ni pasal Sem baru lak...huhu...
cam ne ngn result korg?? naik or turun or lulus???
ape2 pun bersyukur la ngn ape yg dpt...
pada yg kena supp,gud luck la....pada yg menurun tu bab kata omputih
there always be a next time...*ntah ye ntah tidak aku ckp ni...
pada yg meningkat...alhamdulilah...

sekarang ni,dah seminggu kelas...
wat masa ni ok la...cuma takut tak terbwk je...
bila pikir2 balik,akan affect result aku nnt...
so nk tak nak aku kena rajin sikit sem ni,
sume menda aku kena cuci tgn dh skang ni...
tapi kan....huaaa sedih...pasal xleh nk cuci tgn sgt...adoi...
ibarat bleh cuci tgn tp xleh sabun sekali...haha...ada gak saki baki tu...duhh...
huhu...harap2 bleh catch up nnt...
dalam byk2 tahun aku kat MMU..
sem kali ni adalah paling mencabar aku...aku rasa r...ramal je...xtau r cam ne lg..

dah r,nk membebel pjg,lappy ada prob...tiba2 je jd slow...nk update pun ssh...hurm...TILL THEN,SEE YAA...

hurm...setelah 2 minggu cuti...miru ni masih setia lg di rumah Melawis 6 ni...aku expect dia akan balik tpt asal dia...tp sesampai aku dirumah...dia dh cam keta aku...n nak minta makanan...bermanja2...haha..senyum je la aku...ko dh cam segala2nya...dh jd makin alert...pantang kami ni kuar je...dia mesti bangun n gi kat org tu..nk mintak mknn...event td aku nk pakai seluar pun dia dh tau aku nk kuar...aduh...sgt cerdik dan pd masa yg sama malas!! ish2...

Yang paling aku tertarik sekali kucing ni...dulu punyer la takut nk dtg dekat...tp skrg,dh pandai bersuara...dh pandai nk mintak makanan....kalu dulu curi2 mknan miru...skrg,sejak aku bg dia jgk sikit..dh pandai mintak...dn dia pun dh duduk kat Melawis skng..tp tak berani dekat ngn kami..just berlegar2 kat dpn umah...selalu nyer xde...ni skang dh tido sini dh..haha..tp part aku suka kucing ni bila dia menyorok drpd kami...time dia intai tu r comel !! kuar kepala slow2 kat celah2 mane2 r...kalu letak mknan,kena letak dulu...tunggu kami dh setapak langkah kebelakang,baru la dia dtg mkn,kami dtg dekat dia lari...pastu dtg balik...terus lekat nama kucing penakut..harap je jantan...










0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...