Pages

Wednesday, October 12, 2011

9999

Salam...

hurm...
berpeluang untuk update jugak kali ni...
dah seminggu cuti...berbaki lebih kurg 5 or 6 hari je lagi cuti sem aku...
malang tul,xberpeluang langsung tuk jumpa member2...
kita cuti,diorg baru start sem kan...
hurm...bosan r mcm ni je gayanyer...
takpe la,nak wat cam ne kan..
hurm...sabtu ahad baru ni aku balik ke kampung...
ni la tujuan aku balik cuti ni...haha...
jadi driver tuk ayah aku...
kebetulan pulak kg tu ada renovate sikit,so nk balik n tgk2 keadaan kat situ..
sambil tu ambil kesempatan amek nenek gi mengurut...
biasa r,bila sampai tua ni sakit lutut tu semua org dpt...
cuma nenek aku ni kritikal ckit...sampai xbleh jalan...boleh mengesot je...
so aku n ayah aku hantar dia ke umah sepupu ayah aku...sbb umah tukang urut tu dekat ngn umah sepupu ayah aku tu...merasa la aku jd driver tuk atuk n nenek aku ni..huhu..teruja diorg tgk cucu dia bleh bwk keta...dulu duk marah aku main or buat bising kat umah kg tu...skang dh bwk keta dh...

ape yg menarik bg aku bila sementara tunggu tukang urut tu smpi ke umah pak sepupu aku ni,diorg borak2 kat kwsn dapur...dpt aku rasa suasana org2 tua ni berborak...kebetulan lak rupanya jiran2 kat situ sume waris(saudara2 aku gak..sume mak/pak sepupu aku...)..sume dtg ke umah tu bila nmpk keta xkenal dtg n tgk mak sedara & pak sedara diorg smpi(nenek & atuk aku r tu) kira cam jd port berkumpul r...byk yg aku dgr drpd citer2 diorg ni...maklum la sume lingkungan 60 - 80-an...ape yg aku nmpk dlm style perbualan diorg,diorg x igt nama,tp igt anak sape n ape hubungan persaudaraan antara anak tu ngn anak ni...huuu...mmg kuat ingatan diorg...mcm2 r diorg citer...kenyang duk situ,sambil2 mengeteh la katakan...
tp aku bleh conclude ape topik2 yg diorg story mory ni...diorg berharap sgt ngn kasih syg anak kpd diorg...kalu bleh byk la...tp sikit pun jadi la...diorg nk anak diorg kasih mcm mana diorg kasih kan kat kita...tp hakikatnya anak2 ngn dunia mereka masing2...ngn keluarga baru mrk masing2...tak lyn dh mak bpk mrk ni....tu yg byk terjadi...menda ni boleh terjadi pada anda & jugak aku....so sentiasa igt2 la kpd mrk yg membesarkan kita tanpa meminta dibalas 1 sen pun malah kasi lg duit kalu kita xde duit...

selesai hal2 kat kg....balik ke Temerloh ler...ape lg,misi seterusnya la tuk aku....servis miss viva ku la...dh cukup mileages dah...huhuhu...10 000 km...dh siap mandi2 kan dia setelah penat berjalan jauh kan...gi la ke perodua service centre...tukar la ape2 yg patut...huhu...kembali baru tuk sementara....huhu!

sambil2 drive dari Kota Bharu ke Temerloh,sempat lagi snap...haha..nice number

yeaahhh...10k suda...excited lebih r ko ni...haha..menda biasa je pun

ok la...tu je pun nk update...duk umah duk makan je la memanjang...hajat nk menaikkan berat badan ni..tp nmpk gaya,makan byk mane pun sama je...mkn byk,kuar pun byk...wahaha...so jadinya sama je...esok nk servis tayar lak...hurmm...TILL THEN,SEE YAA...

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...