Pages

Saturday, June 19, 2010

Club Reg week -> penat...


Salam...
lamakan aku tak update blog...
huhuhu...sejak 2 menjak ni agak buzy ckit...
yg paling buzy time minggu ke-2 r...
dah start minggu register kelab dah..kalu dulu2 minggu ke 2 baru start ni minggu ke 2 dah mula...so agak rushing ckit la tuk preparation...tp alhamdulilah sume ahli dah start keje sebelum cuti lagi...jadi boleh kata sume berjalan lancar jgk r...
kali ni lebih kurang 70 kelab di MMU membuka booth....macam2 jenis kelab ada...
kali ni,kami telah menghias board yg diberi dengan begitu lawa sekali...
hahaha....ahad pagi tu sume dah beres...ye r,tak nak buat keje last minute...nanti kelam kabut...
thankz to Najiah...kalu tak de dia...mmg tak berhias la board tu...dlm ramai2,dia je yg terer bab2 hias2 ni...yg lain tangan keras sikit...yg kami geram sikit,board kami sering bertukar2 tempat....puncanya kami tetbe dpt board no 1,sedangkan time cabut undi tu lain...tgk2 ada perubahan dan dah ditetapkan kat layout yg diberi...ok...dpt no 3...tpt kira ok r...tgk2 bila dtg CLC dpt lain lak...dpt agak hulu r...minta tukar r...pastu tukar sana sini last2 dpt r tpt laluan CLC tu..ngn board patahnyer tukar lak board baru time isnin tu..penat2 hias kena cabut balik letak kat board baru..mcm2 cabaran....layan je r...

so,ni la booth kami...huhuhu...penuh ngn senjata2....

so start la menjaga booth....kali ni alhamdulilah ramai sikit kakitangan...kalu tahun lepas aku ada 4 org je yg jaga booth...yg lain lesap dan ada yg gi tournament time tu....agak seksa time tu...pagi2 dah kena gi booth ngn barang2 berat jalan kaki dari rumah...cukup seminggu bengkak bahu aku...hahaha...tu kisah dulu...tp skang tak lagi...aku kasi AJK baru yg uruskan..ringan la ckit...tp ringan2 pun ahli kami bukannya ramai sgt nak tak nak aku kena tolong gak...
isnin tu aku hanya tolong sekejap ,pastikan sume benda dah ada,aku bla tuk uruskan hal laptop aku....nak jadi Acerian la katakan...huhu...igtkan pagi dah boleh settle,rupa-rupanya petang baru leh settle...ceh...so aku proceed ngn jaga booth je la....hari pertama alhamdulilah,memberangsangkan sambutannyer...tp tak tau la berapa lama bebedk ni bertahan...kita tgk je la...

pada malam harinya lak aku dan ahli2 lain ada latihan silat lak...latihan ni khas tuk Demo kami pada hari last registration week tu...time closing ceremony...so mane leh wat cikai2...pasal waktu tu ada VIP...kena wat gempak la....lagipun tak nak la jd mcm tahun lepas...agak tak best performence nyer....kali ni rancang utk lebih strategic n nmpk susun keluar masuk dia...Kak Ain jd sbg manager kami...dia yg menentukan kedudukan sume...so utk first day ni lebih kpd memantapkan yg basic dulu...almaklum la dah lama tak training...


kalau bersilat takde parut tak best la kan..haha...ni dapat time wat latihan pecah genting....gi try pecah mcm belah biskut...takde hentak ape,just nk mcm siat gitu...tgk2 pecahnyer sikit n terpotong di tapak tgn...kah2...boleh tak perasan....tp ape2 pun pecah genting paling best..sume part badan aku try...si sham beli byk...ape lagi balon r...kat part pecah kat kepala la yg sakit sikit...tp ok r...best...sakit la best !![walaupun sesetgh kata statement aku ni gila,tp ok what]..

begitu la hari2 aku....siangnyer jaga booth sampai ke ptg,malamnyer training sampai ke tgh malam....balik2 tak buat ape dah...terus tido rehatkan diri...tumpuan di kelas pun kekdg sedikit terganggu dek kerana memikirkan keadaaan booth ni...waktu ni la leh tgk ragam2 bebdk baru nak masuknyer...dan tak lupa jugak gelagat senior2 tuk menarik perhatian sesiapa je yg lalu lalang tuk mendaftar....aku dgr jugak memcm soklan pedas yg ditanya,jwb je la ape yg patut...kalau tanya pasal perbezaan antara kelab tu,aku rasa better pergi sendiri ke booth tu dan buat perbandingan sendiri...tu rasanya lebih bagus...

diringkaskan cerita,sampai pada hari terakhir reg booth...agak happy pasal dah nk abis,tp rasa nervous pun ada pasal demo dah nak bermula...jam 4.00 ptg dah kena tutup booth n 4.30 ptg bermula la closing ceremony...huhu...time tu la kelam kabut....tp redah je r...
so selesai la sume benda bila kami selesai wat demo tu...

igtkan sume dah abis,mlm tu lak ada first training tuk sem ni...wahhh...penat tak abis lagi dah kena training....wkt ni la aku berkenalan sikit ngn muka baru...ada la 2 3 org yg dtg...yg lain sume dah prepare tuk balik hometown....paling aku igt ,seorg foreigner bernama yusuf...aku igt lagi dia dtg2 kat booth terus dia ckp kat kwn dia dia nk masuk silat...tanpa dgr ape2 penjelasan..."i want to join this martial art"..org macam ni la aku cari..individu tu sendiri yg mencari,bukan kita yg beria-ria ajak dia masuk...so nk dijadikan citer aku la yg kena ajar dia kat aeroart khamis malam tu....susah rupanya ajar org luar pasal silat ni...dari segi term2 dia..nak terang mcm mane nak bentuk tgn kasi lembut,instruction2 nk gerak sana gerak sini...aku dah la tak terer BI...dulu ni keje Abg Nik je...skang tetbe lak beralih kat aku..padahal ada je yg lg terer english dr aku...mmg bebdk ni saje nk kenakan aku...

suka tgk dia bersungguh belajar silat...dapat sikit dia mintak ulang...tmbah 2 langkah dia minta repeat again...dapat lagi 2,repeat lagi....bagi aku benda tu ok je...walaupun lambat sikit banding org2 lain...tgk2 dia dah complete basic yg aku bagi...dah dia boleh igt ngn bagus...ni kira foreigner pertama la berjaya igt sume...yg dulu2 sekejap je...walaupun aku nk ckp english ngn dia terpaksa menung jap pikir ayat kekdg tak jumpa lgsg ayat yg nk ditranslate...tapi dia cuba pahamkan ape yg aku nk smpikan...mengingatkan aku akan Jassim,foreigner pertama aku kenal n classmate aku wkt foundation...yg paling baik la ngn aku,Hajar n Tika..lebih kurang mcm dia sikit...ape la Jassim buat kat kanada skrg yek..hurm....

Jumaatnyer pulak kami telah adakan BBQ Gayong...huhu...start prepare pada pukul 6.30 ptg dan habis pada pukul 11.30 mlm...wahhh...baru perasan ramai sebenarnya ahli....cuma kejap ghaib kejap ada....huhu...malam tu gi minum2 kejap...utk hilangkan penat...

BBQ nite...

ape2 pun...seminggu ni aku sgt enjoy walaupun letih...rasanya yg duduk sekali wat keje ngn aku dah masak ngn telatah aku...lagi2 bila dah sampai tgh2 malam...perangai gila2 tu konpem datang,merepeknyer menjadi-jadi....masing2 terhibur tu dh membuatkan aku pun turut terhibur...


hurm...lepas ni kena fokus balik kepada pelajaran....seminggu ni dah mula nk lost sikit2 dah...harap2 tak lost lagi la.....
fokus !! fokus !!! fokus la !!!!!!







p/s:


BenQ...aku akan merindui mu....

Acer.... mari kita mulakan pengembaraan yg baru...!!

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...