Pages

Sunday, January 17, 2010

Hurm.....

Salam...

sudah sekian lama agaknya aku x update blog ni...
hari ni tergerak hati aku nk update dek kerana 1 peristiwa...
peristiwa yg menarik perhatian aku....

sebelum tu...sudah 3 hari aku berada di melaka...
balik awal? kenapa?
bosan duk umah....xde kerja lain...TV je memanjang....
dan 1 benda paling aku x suka kalu balik umah....
satu penyakit yg membuatkan aku x selesa duk umah...
penyakit yg menyebabkan satu badan rasa xsedap...RESDUNG...
asal balik je...dtg penyakit ni...menyebabkan satu muka aku sakit...
sakit teramat sgt...semua kerja tak menjadi...x selesa...sgt tak selesa...
sekarang dah sampai terbawak2 ke Melaka dah...makin menjadi-jadi.....
dulu tak de la pulak jd mcm ni...setakat datang bila balik Temerloh jer...bila duk asrama or datang Melaka...Resdung tu hilang...

ahhhh...biarkan benda tu berlalu...tahan je la...
yg nak diceritakan disini...tadi..kawan aku ada ajak aku makan...
n dia nak memperkenalkan aku satu bisness internet ni....
rupanya ramai geng2 diorg kat situ...duk kenalkan bisness ni kat kawan...
sume budak sekitar 18 - 19 tahun..rajin diorg mempromote.
sume berpakaian kemas....siap pakai baju formal lagi...
mula2 kawan aku ni yg terangkan sistem dia...hurmmm aku just dgr jer...
pastu geng2 dia yg lain lak try yakinkan aku bahawa sistem ni bukanlah seperti MLM...
bila aku dengar, mmg sistem dia lain sikit dari MLM...bagi aku...kali pertama aku dgr sistem baru cam ni....agak menguntungkan bagi yg minat bisness....bagi yg ada minat...boleh la try...mcm aku, aku x suka lak bab2 bisness ni...so cuba la cakap macam mane pun...aku tetap tak berapa minat lagi wat mase ni...pintu hati tak terbuka lagi kot...tak mustahil satu hari nnt aku pun turut join....mcm2 diaorang cakap...ayatnyer mmg power...susah nak bidas balik...padahal muda lagi...siap masuk unsur2 rohani....tengah2 diorang terang tu...aku terpikir..."kalau lah budak2 muda ni pendakwah...insya allah...aku boleh gerenti...berkembang Islam..." Diorang ni kebykan nya bukan dari latar belakang yang baik...aku dapat lihat dari style diorg punya dress up...ngn rambutnya macam2 style...tapi bila cakap bab2 nak tolong bangsa dan agama..cair maaa...mcm mengayat girlfriend...tapi aku tgk mmg diorg nak tolong...ada yg cerita sampai nk terkeluar air mata...dia cerita ...yg susahnya nak cari duit bekerja tuk sara diri...dengan adanya bisness ni baru terbuka mata dia mcm mane mak bapak dia susah cari duit...sbb bisness ni kalu kita tak usaha takkan dapat incomenye...tak mcm MLM...tu kata dia r...dan skang..sume fees U dia bayar sendiri...tu la hasilnya...skang dia turun padang tuk bantu kawan2 dia...mmg nampak team work diorg kat situ...saling bantu membantu tuk cari rakan baru dalam bidang bisness ni....

tapi citer macam mane pun...hati aku tak bergerak sedikit pun...tak tau kenapa...bila aku imagine balik tadi...seorang seorang otai bisness ni try aku...tak berkesan jugak lor...maybe bukan hari ni...sedar2 4 jam aku di terangkan macam2 pasal menda ni...hahahahaha...aku rasa buang air liur diorang jer...tengok la macam mane...terlalu banyak orang cerita aku pasal bisness2 ni...so aku x tau mane satu nak pilih...for sure paling berat tuk setiap org adalah MODAL nyer...tapi sampai sekarang aku pikir...kalaulah budak ni ada ilmu agama yg mantap dan sebar2kan dengan gaya macam ni...fuhh tak leh bayangkan...diorg selalu bagi example yg senang kita nampak...n nampak sgt diorg banyak membaca tentang bisness2 ni....aku kagum dgn diorg...umur lebih muda dari aku....soft skill diorg....perghhh...mantap....

TILL THEN, SEE YAA....

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...