Pages

Sunday, June 17, 2012

Selesai part pertama:TMpoint Mentakab

Salam...

TMPoint Mentakab  ^_^


alhamdulilah..minggu yg ditunggu sudah pun lepas...
kini berakhir sudah training aku kat TMpoint..
terima kasih kpd semua staff yg raikan kedtgn aku sbg warga TMpoint sementara...

byk jugak aku dpt...
byk yg aku belajar...
byk yg aku lihat...
byk jugak yg aku fhm...

tentang persekitaran bekerja dgn customer ni..
bkn senang nk memuaskan hati para pelanggan..
yg kena tempiasnya adalah barisan hadapan syarikat TM...
tak lain tak bukan TMpoint la kan...
walaupun hakikatnya bukan la salah TMpoint 100%...

kena hargai services yg diorg sediakan kepada kita...
kekdg tu bkn diaorg mintak pun tuk service jd lambat..
byk possibility boleh terjadi yg menyebabkan lambat tu...

minggu ni aku berpeluang tuk duk kat barisan kaunter lak...
merasa mcm mana layan customer...
mmg mcm2 yg diorg tyer...
tp disebabkan aku byk taktau or xtau nk tolg mcm mana...
so aku pass kan ke abg2 & akak2 yg cekap lg mahir..(aku puji nk bodek je ni...hahaha)
3 hari je pun melayan karenah customer..tu pun aku dh jd mcm sshnya nk layan..
maybe jiwa aku tak kena ngn style keje lyn customer face to face kot...
aku suka wat kerja blkg tabir je...huhuhu...
tp rasa puas bila kita dpt tolg customer tu sbnrnya...xckp la xbest...best sebenarnya...
tp jadi xbest bila ko xtau sgt detail2 yg dia tyer...ye r as budak baru kan...
bila ditanya...nak sgt tolg,tp xtau cam ne nk tolg...so pass kpd berkenaan...tak ke rasa mcm menyusahkan org kalu mcm tu....

rasa 1 kepuasan bila dpt tolg diorg...
mcm kat Mentakab ni ramai yg tua2..
so diorg tak berapa aware pasal teknologi ni...
kalau buat aduan kat TM100 pun kekdg ada yg tak tau...
so berbekalkan pengalaman calling2 TM100 n selok belok no report dsb time praktikal kat Melaka dulu...
aku tolong r pak cik,mak cik,nenek & atuk ni...
tu je la yg aku mampu...mana yg aku fhm,aku terang kat diorg ape sepatutnya diorg wat slps call TM100 tu...bila dh terang sejelas-jelasnya...bg yg berumur ni,dia akan rasa dihargai...
saat diorg pegang tgn aku ucapkan terima kasih tu,Allah je tau nikmat dpt tolg org tu mcm mana...
muka puas kat mrk terpacar jelas...kena la ngn slogan TM baru ni: "Service with Heart"...*poyo kejap..haha*..

tapi pengalaman yg aku xleh lupa bila jumpa customer yg bisu...
perghh..itu kali pertama bg aku tgk mcm mana nk layan diorg..
kebetulan hari tu ada staff TMpoint baru masuk..dia dh ada pengalaman berkerja selama 2 tahun di TMPoint KL...so jauh lebih expert la dari kami2 ni...dia dh biasa kerja dgn cepat...
tgk mcm mana dia promote ngn sepasang customer yg bisu ni...
melalui buku & pen...tulis je kat buku...masing2 berbalas2 disitu...
nak je aku try apply bahasa isyarat ngn diorg..ape yg aku bljr la ckit2...
tp time tu aku lupa lak ape yg aku belajar kat youtube selama ni...hahaha...
tp aku fhm sikit2 ape yg diorg ckp sesama diorg...geram aku...nk belajar bahasa isyarat ngn lebih serius la lepas ni !! bak kata akak baru tu,time dia berkomunikasi tu baru sikit je...kat KL dulu penah karang sampai 2 muka surat penuh tuk promote pasal streamyx sahaja...interesting kan??? huhu...

Special thank kepada semua warga TMpoint : En,Sharizol,abg Asyraf,abg Fadzli,kak Asiah,Kak Jah,Kak Aida,Kak Alia,Kak Sue,Kak Azie,Kak Ita (skema sikit...haha)

duk sana kena behave sikit...tak leh tunjuk perangai sebenar...hahaha...nnt kena tolak markah baru tau...heh heh heh....tunjuk baik je keje....

Time ni majlis Hari jadi yg dibuat tuk raikan sape lahir bulan 1-6...aku xtermasuk r..pasal pendtg asing...haha
Itu dia...!! Kak Aida,'Mama',Acap,Kak Alia,Kak Asiah
sempat nk posing..aku punya la nk snap gmbr natural...diorg gi posing lak...bajet cute r belaka ni...termasuk bos sekali..haha

Ni hari last aku kat TMpoint...tak sangka lak aku,ada perjumpaan jap sebelum balik..haha..thx!!
Me with my sempoi Boss....


p/s: Insya Allah,saya tak lupakan mereka2 disini...jgn la sangka saya tak bertegur sapa2 kat fb or mana2 saya dh lupakan anda sume...still dlm ingatan..insya allah..sy cuba buat perubahan sikit nnt...hargai staff barisan hadapan ni...mereka cuba sedaya upaya tuk bagi service yg terbaik kpd pelanggan sebenarnya...



0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...