Pages

Wednesday, June 01, 2011

Officially say bye bye to IPCORE

Salam...

hurm..baru kesempatan update blog...
ikutkan nak update r pasal last day kat ofis kan...
tapi tak sempat la pulak...duk busy buat final report...
tadi baru siap, mmg menguji kemalasan aku tul..haha...bab2 report ni aku malas sikit...buat sikit,berenti jap,sambung buat balik...cam tu la rutin membuat final report ni...mmg amek masa yg lama r nak siapkan...

ok r cukup pasal final report...nak citer pasal last day intern...
actually last day aku hari sabtu...
huhu...
punyer la excited ari tu...nak abis la katakan...
lepas ni xyah la kena bangun pagi sgt tuk gi keje...
xde r rasa cam takut2 kena tembak ngn pihak lain...
takde la kena pakai smart2 lagi...huhu...
tp bila dh 3 bulan ni,pakai baju kemeja dh jadi cam biasa...dulu,bukan main kepayah nak pakai kemeja nyer....

First sekali,ape yang aku nk ckp tuk company ni,terima kasih atas tawaran kerja kat situ...aku ambek byk subjek lak sem depan,tuk amek part time L1 tu susah...bebrp kali sebenarnya diberi tawaran ni,sama ada secara terus terang atau kiasan. aku rasa tak berapa layak lagi r,bandingkan aku ngn trainee lain,diorg lagi hebat...mcm2 diorg tau..even walaupun lepas aku abis pun,aku xleh keje ngn company tu...kena berkhidmat ngn penaja aku dulu...huhu...

"Ko nnt kalu ada masa free,dtg2 r ofis...bleh kita gi minum2","nnt datang la umah" kata2 abg Yazeed untuk hari terakhir..huhu...best berkenalan ngn dia....senyap mula2...tp rupanya...kuat bercerita & know what...kuat berimiginasi jgk rupanya...mmg kena...bila wat lawak merapu je, dia leh sambung lg...mmg best keje satu shif ngn dia...haha...terima kasih sbb sudi layan saya...td baru dpt msg dia haha..."xde korg,rasa lain je ofis ni"...haha..ye r,kami yg bising kat dlm ofis tu...gpun staff kat sana dh kurg..tinggal 2 org je Level 1...mmg sunyi r..

Ini dia abg Yazeed kita...hehe..sori amek gambar kat FB..

Terima kasih jugak pada Supervisor aku....En.Aidid...huhu...boleh kata rapat r gak ngn dia spjg intern ni, selalu kuar minum time2 malam....dia r yg tunjuk kat aku tempat2 makan yg menarik kat Melaka ni...byk sbnrnya, kita je xtau...huhu...dia pun suka bercerita...pun mcm2 story duk habaq kat aku...aku layan je la....pengalaman dia jd salesman keta,pengalaman sepjg duk kat IP Core,mcm2 lagi r...Insya Allah ada masa berjumpa lg...rumah dia pun dh 2 kali aku gi...mmg xde alasan r xleh jmpe dia...huhu...Terima kasih atas tunjuk ajar semasa aku di IPCore..sempoi r ngn dia...



En.Aidid ....hurm...tahniah baru2 ni dpt anak ke-3..baru masuk 2 minggu rasanya...aku sempat gi hospital time org rumah dia baru bersalin...fresh lg babynyer...huhu..

Terima kasih jgk kat Network Engineer kat situ....Nicholas and Azu....Mereka byk ajar kami trainee ni pasal networking ni....aku lebih kpd Azu,sama gak ngn bebdk ni...Nicholas selalu sibuk...kalu ada pun borak2 benda lain je byk...bab2 ajar ni sume Azu je...sbb kami follow dia ke site kalu ada rosak ke ape....tp aku sempat jgk tgk Nicholas configure router...seriusly nmpk kehebatan dia disitu...sekejap je dia wat...kalu ikut telpon pun dia leh kasi solution step by step...ni kan physically....time dia terang drpd basic pasal networking pun hebat gak...detail dia terang...kalu jd lecturer...sure jd lecturer favorite aku...Azu pun ok gak...ye r, dia ni aku kenal drpd MMU lg...time silat,dia bwh aku...time keje skang,aku lak bwh dia... haha..itu la dunia,jgn kita buat jahat kat org...mane tau 1 hari dia jd ketua kita or worst lg jd bakal family kita...abis kita nnt...hehe

L2 : Nicholas & Azu..thanks for everything !!

Aku rasa dah macam acknowledgement Final report aku lak duk main thanks2 ni...hahaha..udah2..
skang citer time Isnin ari tu...ape yg berlaku...
kami kena dtg balik ke ofis tuk settlekan sume hal2 report...nak sain ke ape ke...
so kami ber-4 gather la kat situ...minta sain En.Aidid and sume bagai tu....tp betul la...terasa lenggang ofis tu time kami dtg...
yang paling best adalah time kami sume bersua dengan salah seorg bos kami...En.Amran...nak jumpa Mr.Eric ? hurm..sampai ke sudah tak jumpa...mcm sekali sebulan je masuk ofis...
tp ape yg nak highlight kat sini ucapan last En.Amran la....cam biasa la...ckp terima kasih sume...tyer ape yg aku dpt kat sini....n ape yg dia ckp,collect as many certificate as possible....mcm CCNA,FCNA,CEH or ape2 la...menda ni yg penting dlm keje....dia tak pandang pun degree tu...dia nk org yg tau ape yg dia kena buat...semangat nk belajar yg dia nk...even spm pun dia sanggup amek...asalkan nk belajar...
ni statement dia yg paling aku suka..."I hate scorer, i just want people who responsible, know what to do,know own mistake, mengaku kesalahan sendiri and perbetulkan balik" ni la ayat dia...dia ada pengalaman, amek bdk hebat,tinggi pointer tp bila suruh buat benda, sume xtau...dh kena ajar dia drpd mula...dah rugi masa kat situ...that why En. Amran benci org yg pointer tinggi2 ni...dia nk org yg belajar dan faham ape yg dibelajar...bkn belajr semata-mata nk tinggi pointer....lgsatu, cuba mahirkan pada 1 part je...cari mane kelebihan dlm bhgn teknikal ni,mahirkan menda tu...cth firewall fortigate ni,rasa cam boleh bwk,mahirkan menda tu...konpem org akan cari nnt...

En.Amran ni bekas bos kat TM gak satu ketika dulu...segan lak aku nk tyer dia pasal keje2 dia kat TM dulu...takpe,dia ckp dia nk belanja kami mkn nnt...time tu kot aku tyer...huhuh....apepun aku respek dia sbb dia humble n sempoi gak...cuma dia tak tunjuk kt kami trainee ni...tp dpn2 staff lain mmg nmpk dia punyer kesempoian tu...haha

besar ni je ofis kami...so sume 1 meja...tp ok r

habis je sesi ceramah ke bagai tu,kami pun balik r...tp tak berenti cam tu je...enjoy r...ni last kuar ber-4 kan...aku,Alex,Weiqi & Shahrul tgk Kung Fu Panda 2...bleh tahan r citer nyer...tgk 3D lak tu...huaaaa...amaze aku kat situ...xpenah tgk 3D nyer...haha...best2...

Sambil tunggu KungFu Panda tu,kami minum2 dulu...ni r kali pertama aku gi kedai mewah2 cam ni....Coffea Bean....nmpk sgt aku ni kampungkan....hahaha...Seoul Garden yg selalu bdk2 MMU gi pun aku xpenah jejak lg, ni kan tpt2 mcm Starbuck,Big Apple,Dunkin Donut, dan mcm2 lg r...bak kata kwn aku,aku kena belajar gak gi tpt2 ni...sebulan sekali ke 2bulan sekali ke...haha..tgk r cam ne...

haaa....spec 3D...rosak ni...melayang RM 300 aku nnt...jgn...abis elaun aku nnt...haha

haaa,kan aku ckp aku ni cam kampung ckit kan? xpenah gi tpt2 mewah kan...sini r tpt aku selalu gi tuk kenyangkan perut aku sepjg aku praktikal ni...satu gerai kat sungai putat...murah beb....amek je lauk byk mane...sekali ngn air..jamin tak lebih RM 5...selalunya range dlm RM 3- 4.50 je...ikan,ayam telur,daging,sayur + air...fuuhhh...berbaloi-baloi.....makan kat situ pun rasa cam kat kg...keliling hijau je kan...best...cuma ye r,bergaul ngn org2 tua..sbb situ port2 diorg...yg kerja2 pemandu lori, kerja2 kg...sume amek port kat sini...tp ada je yg kaya mkn sini...murah la kata kan...kul 12 tgh hari konpem lauk dh nak abes...huhu....xtau r lepas ni dpt gi lg ke x...

hurm....panjang r pulak aku membebel ni...xkisah r...kenangan terakhir...so panjang la sikit kan...huhu....lepas ni prepare tuk presentaion lak...takut2...kena speaking..aku sgt la lemah menda2 cam ni...ok r,tido dulu....TILL THEN,SEE YAA....

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...