Pages

Friday, June 17, 2011

Club Registration Week 2011

Salam...

hurmmm..
akhirnya...boleh pun berehat...
sepjg ari isnin ke ari khamis...kami buzy dgn program yang di 'mention' kat atas...
tuk pengetahuan semua,di MMU ada byk kelab & persatuan...
so disini,kami berpeluang tuk mengasah bakat/soft skill masing2 dgn adanya kelab ni...
bg aku,kat MMU ada sedikit perbezaan berbanding IPT lain...
sbb ni berdasarkan observation aku,tp kalu salah tolg betulkan...
di sini,kami diberi 100% handle kelab tersebut...means dari segi program,pengambilan ahli,budjet kelab & cara nk menguruskan kelab....

ni la suasana booth2 kelab kat MMU...time ni x ramai org lg..wkt tgh kelas lg..tp time pertukaran kelas,fuh,mcm bazar ramadhan la gaya nyer...

so,tuk sesi pembelajaran 2011/2012 ni dah menjd kebiasaan pd minggu ke-2 or ke-3 akan di adakan hari pendaftaran kelab2....untuk pengetahuan semua,kat MMU skrg ada dlm 66 kelab berdaftar(ada 70 lebih sbnrnya,tp ni b'dsrkn yg buka booth minggu ni)...so antara kelab2 ni kena r tarik bdk2 baru ni masuk kelab masing2...kira cam bersaing jgk la...tp nk kata bersaing x jgk...sbb kami mmg galakkan siapa2 tuk involve mane2 kelab kegemaran...so,terpulang pd masing2...walaupun skrg ni event ni dah abis,tp kelab2 masih mengalu-alukan kedtg ahli2 baru...ajak la kwn2....

ni kelab Outrec & kelab MMU Rover(Pengakap)..ada khemah,pastu menara ape ntah tu..haha

ok,tuk aku,aku selalu terlibat ngn kelab Silat Gayong...drpd foundation lg...kelab ni xde r besar sgt...kecik je...pernah menjadi High Committee kat dlm kelab..byk jgk belajar gak cam ne nk manage satu2 organisasi...tp tak r sehebat kelab2 besar...sikit2 je...tuk pengambilan tahun ni...dari segi bilangan tu naik la...tp ape yg membimbangkan aku,sejauh mane masing2 bleh bertahan...sbb tuk kelab ni memerlukan komitmen tuk turun training tiap2 isnin & khamis...beraktiviti...& tuk Hicom kena berorganisasi demi nk naikkan kelab..so 3 in 1 (mcm milo je)...bg aku ,bukan senang...lagi2 kalu kita pun turut aktif dgn kelab2 lain....situ la cabaran besarnya..dengan belajar nyer lagi...

ni lg satu side....booth silat gayong kat belakang Taekwan Do

Semalam dah diadakan training silat tuk buat kali pertama..ramai la jgk...tp tu jd mcm biasa dh bg aku(mula2 je...lepas ni kurang r tu)....ada sesetgh yg xtahan ngn fitness yg diberikan...kekdg warm up je pn...dah mengah mcm berlari kat padang...tuk bdk baru...5 baru org yg dtg,4 laki 1 perempuan...ada yg ada hal & yg lain ada yg masuk tuk diserapkan ke management...sbb maybe dia x mahir dlm bab2 silat..takpe...atleast korg nk timba ilmu jgk kan...nak dijadikan citer,aku lak yg nk kena handle bab2 training...3 bulan aku tak turun beb pasal praktikal..tup2 nk kena ajar bebdk..nasib baik aku ajar yg bebdk baru je...hahaha...tuk pengetahuan semua,aku xpenah pn mangajar2 ni(dlm kelompok besar)...selalu dtg training je...takpe la...Cikgu ada hal,so aku amek alih tuk ari smlm...mcm biasa r,bila ckp kat dpn2 org ni...aku akan mengelabah sikit...ayat2 berterabur...lg2 bila pompuan ada...lg terabur ayat aku...tp ape yg menariknya smlm...konsep 1 Malaysia ada..haha...ada bdk india,cina n melayu...diorg ni mmg minat nk belajar silat...so kami alu-alukan...tuk skrg,aku ajar yg paling basic,cara tumbuk dulu...paling3 basic...so basically,drpd 5, 4 org dh ada basic martial art...2 bdk gayong(melayu),1 bdk karate-do(india),1 bdk silat kampung(melayu)...so mereka senang sikit nk ajar...takpe..slow2...

Ni time persembahan Silat...so-so r...btw,sory Sir Asrul,saya xleh nk concentrate ape yg sir ajar pasal lepas je kelas sir,terus persembahan...hurm...tetbe lak time sblm kelas sir,ada masalah sikit,smpi terbawa-bawa dlm kelas...hurm...sory sir...btw,Applied Crypto mcm best...part break code tu yg best...

nampak muka masing2 semangat...haha..kalu time ajar tu,diorg pandang aku tgh bg example,agak segan r...nak je suruh org lain ajar...tuk permulan selain basic,kami ceritakan la ape masalah2 yg diorg akan hadapi nnt...so nnt diorg akan prepare...cerita ape yg istimewanya silat ni...rahsia2 pergerakan silat tu nnt kami bg...wat masa ni cukup pendedahan secara kasar...nmpk mrk excited...Insya Allah,jdkan la kami sebahagian dlm keluarga anda...Overall latihan abis ngn flow lawa...cuma ada jgk r benda yg aku xsuka jd...takpe aku wat tak kisah dulu...

Settle menda tu,skrg ni aku kena fikir pasal FYP ni...aduh...Isnin ni kena tunjuk progress ni...tp aku xwat mane sgt....dah r sabtu ni ada Ice breaking tuk 1 program ni (bkn silat) kat MMu ni...aku takut x sempat je...pada masa yg sama,aku kena fikir gak ape perancangan sepjg tahun tuk Silat Gayong ni...sepatutnya aku xpayah dah r...tp disebabkan Presiden Baru ni pun fresh lg...mean xpenah join aktiviti2 ni..so dia zero bab2 manage kelab...aku kena ajar r balik mane yg aku tau...dan tolg dia rancang program tuk setahun ni...bila tgk dia,aku terigt kat aku jgk masa tahun Beta dulu...sebijik cam aku means dr segi perangai...so aku xnk dia rasa ape yg aku rasa...drpd kosong tetbe dpt jawatan ni,mcm2 kena buat menyebabkan dia tertekan lg2 bila masalah lain drpd management tercampur aduk....

Aku pun xyakin sebnarnya nk bwk oraganisasi baru ni...memandangkan aku gagal tuk sesi lepas...aku gagal tuk produce seorg yg sentiasa igt akan tanggungjawab nyer...aku penah ditanya oleh Penasihat dulu 1 soalan yg menyebabkan aku terdiam...mmg tertusuk gak..tp aku amek tu sbg cabaran...dan aku sendiri pun masih belajar lg bab2 ni..so utk jd kan sesi kali ni jd extraordinary tu ssh sbb korg bljr drpd org yg biasa...tiada kaliber sbg sorg pemimpin....tp aku cuba mane yg mampu...walaupun hakikatnya aku xtau aku leh cope tak ngn sume ni...

wat masa pelajaran aku......arghh...serabut lak aku pikir pasal tu...hahaha...ye r...mane taknya dalam kelas asyik duk fikir pasal strategi je...abis ape yg Lecturer ajar aku lupa...faham sekejap je...rasa nya semua kelas minggu ni aku xdpt catch up lg...hurm...xtau r aku nk ckp ape...aku xleh wat keje multitasking kot...kekdg bila dtg 2 or 3 benda serentak, otak aku mula r berdenyut...walaupun menda tu simple je...

Kepada Riz, Mai, Nurus, Yati, Nik, Najiah, Sham & Najib....aku nk ucapkan ribuan terima kasih...kerana penat bertungkus lumus tuk hari registration week ni...nampak kesungguhan masing2...aku tau konpem letihkan,siang jaga booth,mlm training tuk persembahan,& kelas lg...hurm...tp alhamdulilah korg tak mengeluh mane pun...haha...mantap2....teruskan usaha anda...

ok la...panjang lak aku membebel....hurm...ari ni xde kelas...bleh tumpu kat FYP kejap...huhu..TILL THEN, SEE YAA

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...