Pages

Sunday, June 12, 2011

4 Bulan suda...

Hurmm....
Salam...

Sekarang selamat kembali Melaka...

hurmm...alhamdulilah berpeluang pulang ke Temerloh...
biasa r...minggu pertama ni tak pack sgt kelas...
tutorial pun xde lg...so ni la peluang aku balik...huhuhu...
tambah2 skang ni Jumaat xde kelas...Khamis la abis smpi tgh hari je...
wah...heaven la kejap....

hampir 4 Bulan aku tak bersua muka ngn family....cuti sem seblum praktikal tu pn 3 hari je sempat duk umah...
tipu r kata tak rindu...atleast mesti ada keinginan nk tgk muka ahli2 keluarga kan...
on the way drive balik ke Temerloh,ada something happen membuatkan aku...erghhh...menyesal sungguh...hurmmm...

ape pun balik kali ni...alhamdulilah dpt jumpa semua...adik2 aku sume dh tinggi2...paras bahu kot...padahal baru nk masuk darjah 6...hurm...masing2 dah besar pjg...dulu kalu pukul x balas kat kita balik...setakat ckp "sakit" je...tp skang...pukul sikit je...amik ko kaki dia balas...!! haha...i like...^_^...

duk rumah kali ni terisi masa lapang ngn menjadi Tukang paip separuh masa,haha...kebetulan sume anak2 dh ada...terus kerah wat tu wat ni....bila pikir2 balik...ada bgs jgk dpt sume 'pendekar'...senang nk wat keje2 keras....tp xde 'srikandi' dlm keluarga pn cam xbes gak...itu rezki masing2...tak payah nk dipersoal....

tu utk separuh masa pertama...separuh masa kedua,aku berjinak2 ngn dunia mobil lak..hurm...actually aku paling xsuka dunia automobil ni...tp apekan daya...nak tak nk...kena involve gak...pergi service,pergi check alignment tayar n pergi basuh....hurm...mcm2...
setiap tu sume ada kos yg tersendiri...fuh...mmg berpeluh gak nk kuarkan duit tuk sume ni...serius...kekdg terasa cam duit kita kuar ngn barang kita nk beli tak sepadan lgsg....kecik tp mahal...huhu...tak pe la...bak kata ayah aku,tuk keselamatan kita n nk pakai tuk long term...so ok r tu...dalam masa 2 hari....cecah RM400 gak r...ish3....

Service jgn tak service...proses penukaran minyak hitam...hurmm

penambahan span kat hub...kasi bunyi hilang,serap haba...aku igt lg si Azu terkejut tgk wayar grounding keta aku...ada byk...hahaha...itu sudah dimodified bang...sume ayah aku punyer keje...dia pakar bab2 modified2 ni...tp tuk enjin keta lama r...

Penambahan span(bkn span nama nyer..haha,aku tibai je)...just nk mengelakkan spring tayar belakang terlalu rapat bila ada penumpang kat belakang,lg2 yg jenis2 berat kan haha...so nnt xde la tayar belakang terlalu rapat ngn body...

Haaa...ni part kritikal....part alignment tayar keta....bila di check,keta ni lari sebyk -1.17 darjah...sepatutnya kena 0 darjah...tp dh lari sikit...ni sbb langgar lubang terlalu kuat...so effect dia kita leh rasa bila bwk keta..bila amek selekoh,keta rasa cam tak stabil(tu pengalaman aku la..mybe ada side effect lain)...kena r tambah chamber lak tuk kebaikan masa dpn...hurmm...1 chamber RM45..hurm...tertelan air liur jap...mak ai...benda kecik je..cam nat skru je pun...haha...harga cam tu sekali...tibai 2 dulu..tuk tayar dpn...lain kali tayar blkg lak..huhu...
so kpd sesape yg mybe nk keselesaan dlm memandu keta sendiri...rajin2 r check alignment tayar keta anda...huhu....haa lg satu...utk sape2 xtau...setiap 10000 milage,kena cross tayar..sbb faham2 kan...kekdg bunga tyr belakang ok lg...tyr depan dh haus..elak r cross...itu r seeloknyer...

hurmm...aku pun ada r usha2 sound system tuk keta kat kedai2 accessories keta...perghh....paling murah pun RM1000 kebwh r...tu full set,kalu yg lebih ummhhp lg,moh cecah RM2000 or lebih....tangguh r dulu menda tu...huhu...walaupun menda tu best,tp tu bukan keperluan asas pun....so ketepikan dulu...
dah keje nnt boleh r pasang...hurmm....


Syukur alhamdulilah...dpt timba ilmu2 baru....byk lg kena belajar pasal keta ni....syukur gak berpeluang bersama ngn family 3 hari ni...mybe sbb dh lama xjumpa sume makanan favorite aku ada sepjg 3 hari ni....huhu...terima kasih umi...berpeluang gak bermain badminton ngn adik2 aku...haha..wat masa ni aku puas main badminton ngn adik aku no 2 ni sorg je....ko pukul cam ne pun dia konpem leh sambut...so puas hati r main ngn dia...x sangka...dulu dia xterer pun main badminton ni,tp leh develop dlm masa 1 tahun je..dh jd terer....terima kasih la pd couch dia yg ajar kt sekolah dulu...huhu...xsia-sia...

esok pagi dah bermula la minggu yg sibuk tuk semua kelab2...dan bermula la jgk kelas + tutor secara rasmi...hurm...harap2 leh bhgikan masa ngn baik la nnt...ok la..TILL THEN,SEE YAA

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...