Pages

Sunday, October 07, 2012

SBM 1.0

Salam...

dikesempatan ini update la sekejap...
countdown mannnn...
2 days to go...
huu....

Jubah dan topi grad tu dah pun amek jumaat lepas...
seronok dapat jumpa semua kawan2 ...
masing2 sudah pun mula bekerja...
betul la kata iklan mmu tu...
lebih 90% graduan mmu dpt kerja dlm masa 6 bulan..
jangan kata 6 bulan,sebelum grad pun dah ramai yg start dunia pekerjaan..
tp tu atas rezeki masing2...tak semua dpt kerja awal atau bersesuai dgn course masing2...
tp suasana kat MMU Cyber time amek jubah tu serius ramai !!!
beratur Ya Allah, panjang....
kalah LRT Putra panjangnyer...
tp aku xyah beratur pjg2...hahaha...ada trick ma...menyelit sana menyelit sini...aku dpt dulu drpd member2 aku yg beratur tu..it's not jahat potong line org...
haha..diorg je tak ikut arahan...sape suruh tak dgr briefing...
dlm briefing ada sebut masuk je mana2 counter...
so xpayah beratur sbnrnya,sbb kaunter bukak byk...org yg memandai beratur..
time aku berjalan tgk2 kaunter, ada staff berckp ngn geng2 diorg..."asal diorg beratur kat sini je,kita ada buka 1 lg"
haaa....kat situ aku tau yg bdk2 ni misunderstanding,mane taknyer time briefing sume budak2 kuar beratur awal2...lain kali 'bertindak mengikut arahan !!!'*suara saiful apek hahahaha....
settle semua sesi bergambar dgn member2 engine...maklum la,nnt aku lonely ranger...ramai kawan yg kenal sume grad hari lain...aku sorg2 je nnt,member2 rapat kebykannya xberkesempatan tuk convo sekali...hurm...

With bdk2 engine...afiq,k.ada,k.izaty...sorg lagi pemain import dari timur tengah...hehe... jgn mareee..
Gambar paling aku suka dlm byk2 gmbr...huhuhu...happy sampai terbang...




Haaa...ni part yg kena ngn topik..
SBM...keesokan hari selepas amek jubah di MMU...
SBM tu ape?? SBM tu Seminar Baitul Muslim...
organize by One Heart Creative Solution....
sebuah seminar yg bagus kepada semua....
aku rasa beruntung dapat pergi seminar ni walaupun xde geng...
tak disangka gak yg aku tekad nk gi...sekala kalu xde geng aku malas nk gi...
maybe sebab ada persoalan dlm kepala aku tak terjwb n aku nk cari jawapan tu melalui
menghadiri seminar macam ni...dan ini gak salah satu usaha aku tuk mencari ilmu dalam aspek membina keluarga...Insya Allah...

Panelist2 dia pun bkn calang2...ni pun salah satu reason kenapa aku nk sgt dtg seminar ni...
Antara topik yg dibincangkan :

Pengurusan Hati : Ustaz Paahrol Md Juoi

Ni part basic la org kata...byk diceritakan mcm mana nk dptkan kasih sayang sebenarnya...semua tu bermula dgn hati kita..


Cari Jodoh : Langkah 1,2,3 : Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman

haaa...sape tak kenal Ust ni kan..amat terkenal...dibincangkan perihal langkah2 tuk mencari jodoh mengikut syara' atau jalan yang betul...banyak gak langkah yg didedahkan 1 per 1...aku amat tertarik dgn isu fitnah istikharah...alhamdulilah.


Sebelum Aku Bernikah : Hilal Asyraf

slot ini best...mula2 Hilal bermula dgn serius...betul la kata dia soal kawen ni bukan boleh buat main2...ni soal kehidupan kita yang membawa kita ke jalan syurga.Insya Allah.Di ceritakan tentang fenomena cinta islamik ni...wabak yg boleh kata membiak skrg ni....diceritakan jugak pengalaman dia bercinta sampai la ke jinjang pelamin 2 bulan lepas....mmg best r dgr dia bercerita...exclusive la sikitkan..sbb dia cerita pengalaman dia mcm mana berjumpa dgn isterinya skrg ni...cabaran2 dia kena hadapi...siap sindir2 fenomena skrg ni tu yg xleh bla tu..

Fulus Oh Fulus : Tuan Afyan Mat Rawi

membicarakan soal pengurusan duit kita...dlm byk2 part...ni part best waktu tu...diceritakan step2 tuk menyimpan duit...tapi seriusly syg,masa diberikan kat dia sgt2 terhad sbb slot2 sebelum ni byk drag masa...
aku kalu bleh nk tau huraian2 point2 dia sekali...tp tak kesempatan...mmg menarik bab ni..tmbh2 dgn keadaan zaman ni, kos sara tinggi, byk nk guna duit ,semua menda mahal...



Sharing Moment : IM Jabbar & isteri, Ust Fatimah Syarha & Suami , Tuan Amin Idris (Moderater)

Ni la event yg aku tunggu2...ada buku nukilan Ust Fatimah Syarha yg aku baca membawa aku ke seminar ni...mcm xpercaya wooo dpt jumpa semua panel dgn mata kepala sendiri....slot ni mmg santai...best giler...
tambah ngn gelagat moderater(pengacara TV Alhijrah) yg kelakar....mmg dia pandai mengendalikan forum...jadi hidup forum tersebut...masing2 menceritakan kisah macam mana mereka dari bujang smpi ke ber'BM'...ada sorg lagi panelist,lupa lak nama dia...seorg businessman berjaya,kawin seawal umur 21 tahun..hebat..!

Forum : Kau dan Aku berbeza : Ustaz A. Ubaidillah Alias & Ustazah Isfadiah Mohd Dasuki,Tuan Amin Idris(Moderater)

Forum ni pun best gak...menceritakan pasal perbezaan laki dan perempuan dan bagaimana nk cater masalah perbezaan antara pasangan tersebut,ape yg perlu kita lakukan dsb. Yang menariknya kisah Ustazah Isfadiah, sbb dia berkawen dgn org dia x kenal. Amek masa sampai 3 tahun tuk mengecapi kebahagian mcm skrg ni. Dalam masa 3 tahun tu,mcm2 beliau hadapi dan beliau menceritakan bagaimana beliau berusaha tuk mengecapi kemanisan berumahtangga tu.Memandangkan dia pakar dalam psikologi,jd cerita dia menjadi sgt menarik bagaimana cara dia uruskan semua tu. Macam tu gak ngn Ust Ubaidillah,menghadapi masalah ngn isteri yg keluarganya belah isteri dominant adik beradik laki,so bleh tau la mcm mana sikap perempuan bila ramai laki kan...si perempuan yg byk senyap,pendam & dh terbiasa dgn style layanan laki tgk2 dpt suami yg romantik,jadi ssh disitu...tp ust berjaya atasi semua tu,dikongsikan bagaimana cara dia buat. Nice r.

Begitu la semua slot2 yg ada kat SBM ni...overall mmg best r...puas hati...bonusnya lagi berpeluang berjumpa dgn Ally Iskandar & isterinya kat situ !!.Dpt berselisih dgn mereka kat sebelah pun dh cukup happy kowt!!. Mana tak nyer aku tgk si Allay ni dari dia mula mengacara smpi la dh jadi otai...so agak suka dgn gaya dia mengacara n konfiden level dia bila handle satu2 event. Nmpk gaya mcm sang isteri ingin pergi ke SBM ni dan dia temankan isterinya ke situ...dpt jumpa Ustzh Fatimah Syarha & Suami pun dh buat aku teruja (tu mmg one of purpose aku dtg,nk tgk live..huhu)


huhuhu..aku xreti nk mengulas ler...sori r...otak ngh blank sbnrnya,so huraian pun xde sgt...nk berkongsi,tp ntah la knp kepala blank nk tulis ape...so tulis ikut sedap tgn je...huhu...masa pun singkat nk berblogging skrg ni...esok dh start bergerak ke cyber...so ni je la masa yg ada...nk upload gmbr pun mana yg smpt je la...TILL THEN,SEE YAA.






0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...