Pages

Saturday, October 20, 2012

Belajar drpd pengalaman

Salam...

Hehe...sesaje nk update blog sambil layan bola atm vs kelate,
Tgh seri 2-2 skrg ni...
Hurm....minggu ni minggu byk yg aku bljr serba sedikit
Dgn perihal kerja aku....
Yes,betul aku dh 2 bulan keje...
Tp dlm jgka masa tu aku masih blur lg....byk benda yg aku xnmpk....
Minggu ni baru aku nmpk ckit...
Mana taknyer,baru je abis grad...
Dtg keje...ada meeting menunggu n ada 'task sampingan'
Juga menunggu...task sampingan ni la mslhnya...
Dtg kat aku last minit,dr segi dokumennyer...dr segi maklumannya awal lg dh diinform kpd aku...
So bila bg kat aku yg serba xtau ni...byk benda la aku kena wat..
Wkt ni dh xde guide sgt mcm bdk2 praktikal dh...hhhuuu..
Tu yg seksa tu...aku kena monitor vendor buat installation di site....tu la tugas aku wkt tu...

Dgn aku xtau sgt procedure, redah je la...*ada dh pendedahan sikit pasal step2 kalu nk gi site ni...cuma x detail*
Ari pertama ke cyberjaya...main gamble je cari mana tm cyberjaya....of course ngn adanya gps..aku smpi hahaha...(kalu x haram la aku nk smpi sana)....
Di situ la bljr guane nk wat work permit tuk masuk ke site ngn complete!! Yg aku wat x complete...mana la aku tau kena dpt sain 2 pihak lg...adoi....mmg x lepas nk masuk r...security x kasi...nk settle tu punyer r ssh psl melibatkan tpt2 lain...
Siap sempat menuntut jap ilmu ngn org incharge kat situ *sng citer kena dgr org tu bersyarah la ckit....
Alhamdulilah....Allah permudahkan urusan aku...seriusly...tanpa pertolongan Dia...aku mgkn terpaksa kena gi merantau tpt lain tuk dptkn sain...fuhhh..syukur sgt2...
Dalam proses installation pun aku bljr byk menda...ada menda yg aku pakai redah je buat..mean atas decision aku....padahal menda tu salah...mcm alih barang unit lain...huhu....segan rasanya...

Hari seterusnya ke jalan semarak...kat tpt tu pun aku bljr gak la ckit...huhuhu...kelam kelibut sikit time nk bwk masuk vendor tu...dan malu gak aku kt situ...hahahaha..malu ngn vendor...kalu aku tau method masuk kat site mcm tu..xde r diorg tunggu lama...
Hadoiii...Sini gak bljr step baru ape kena wat lps installation...alhamdulilah.. 

Seterusnya ke cyberjaya lg sekali...kali ni lancar...siap settle install awal lg tu...heh heh heh...

Last sekali kat kelana jaya...duh...disbbkan kena follow schedule...kena siapkan ari tu gak...ari jumaat...nk masuk site ni punyer r ketat...byk songeh tul...padahal surat aku dh wat complete dh beb...*bljr dr peristiwa kat cyber..haha*
Still ssh nk lepas...kali ni lg mencbr...sbb installation melibatkan 5 tingkat...so secara xlgsg melibatkan ofis2 org lain...ooo..seriud leceh...nk kena deal ngn byk org...dan aku xtau sgt benda tu perlu buat...so menjd mslh bila kami nk wat kerja lps working hour n melibatkan ofis org...

Alhamdulilah,Allah permudahkan lagi setiap masalah yg timbul kat site tu...sgt2 bersyukur...bila dtg je mslh...rasa mcm xde solution dh(org baru,biasa r pikir mcm tu..xtau mana nk refer)
Bila kita mohon ngn Dia...Insya Allah,Allah aku turunkan pertolongan utk kita...ada je solution yg dtg tanpa kita expect..

Selesai la tugas aku minggu ni...penat tp byk yg aku belajar based on pengalaman sndiri...masih byk benda yg aku kena bljr lg..ni baru 1 benda....kawan2 doakan lah aku semoga tabah harungi dunia baru ni...aku xkuat mana nk face menda2 gini...(mybe mood student tu ada lg kot...hahaha)



P/s: berborak ngn housemate...dia ceritakan pasal seorg ust yg penah menyewa disini....bg khutbah dsbnya...tp kat umah,solat ntah kemana....membuatkn aku terpikir....nauzibilah...Sshnya nk cari laki yg jaga solatnya...ssh pd zmn skrg...peringatan tuk aku...lindungi aku drpd fitnah dunia Ya Allah...

Pp/s: choooow dulu..mau layan detective conan the movie ke 16...huuuwoo


0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...