Pages

Friday, July 13, 2012

Begitulah...

Salam...

haaaa...lama dh aku xupdate blog ni...
berabuk dh....
macam2 berlaku sepjg 2 minggu ni...
alhamdulilah,semua pengalaman baru buat aku...
ape yg terjadi...?

rasanya kalau kwn2 aku tu ramai dh yg tau...
minggu lepas adalah minggu aku bermusafir ke tempat org...
sejurus abis je OJT ari jumaat bulan lepas...
terus dpt panggilan untuk interview pada hari isninnya...
so bersama 'elegen la viva' aku,kami berhijrah ke belah pantai barat kejap..
hahaha...sedia maklum la aku ni buta KL...
so 1 ape pun aku xtau...dpt pulak tempat interview kat TM Annexe..
mmg gelabah r aku nk gi sana mcm mana...hahaha

Alhamdulilah,terima kasih kepada kwn aku sorg ni,Fain sbb tolg aku...
bermalam sehari di Bandar Seri Putra,Bangi n then keesokkan baru ke TM...
terima kasih atas segalanya...keesokannya ke pejabat tempat Fain berpraktikal..
terima kasih kepada Boss Fain kerana sudi hantar saya ke TM....Boss mmg terbaik !!!
mcm2 dibincangkan spjg dlm keta dia tu...aku rasa mcm dh cukup dewasa pulak bila
berbicara dgn dia...ape yg dibincangkan isu real life dan dibincangkan secara matang...
hahaha...aku muda lg kot...hahaha...lupakan2...
tapi ape2pun sangat(100x) berterima kasih dgn Boss...sbb hantar saya...hurmm..kalu x,sesat barak la saya...

Ni merupakan interview aku yg pertama dalam hidup aku bab melibatkan kerja...
sebelum ni setakat simulasi etc....
ni kira interview kecil,so pada scholars,kalau anda dapat temuduga kecil ni anda kira bertuah jgk la..
sebab ape?? sebab persaingannya tak besar...
kena jelas tuk student ytm,ada 1 temuduga lepas kita hantar borang abis belajar,tu panggil temuduga besar..
yg ni hanya unit yg panggil anda...so ni temuduga kecil...ni ape yg aku faham la...
untuk temuduga aku ni xramai pun...kalu dlm bahasa arab tu bilangannya org panggil 'jamak'...bukan 'musanna'....yg belajar bahasa arab,faham la kot...hahaha...ntah ape2...
dlm golongan candidates tu,aku la yg paling muda...agak xyakin disitu...
for sure r diorg ni lebih konfiden...sbb aku x...huuuuh~

giliran aku last sekali...so menunggu sorg2 temuduga...haiiiihhhh..lama kot..
bajet start kul 10, pukul 11 dah abis...rupanya lama gak r...
boleh kata candidates sebelum aku 30 min gak setiap org...
selesai sorg,aku tyer r ape2 yg diorg tyer...
1st soklan aku tyer.."dia tanya dalam bahasa inggeris ke??"
bdk tu angguk...hammmmbiikk ko !!!!!
panas dah buntut aku....xleh duduk senang2 dh even sofa dia empuk...
cuak dia jgn citer r...dpn diorg aku tnjk aku gelabah,tp bila staff lalu dpn kami,aku tunjuk cool je...
hahahah...bila turn aku je....fuuuhh...ngucap panjang jugak la...
guess what? aku paling lama dlm tu...hahaha...lebih kurg 40-45 minit gak rasanya...
siap gelak2 dalam tu lagi...aku dh rasa mcm bukan sesi temuduga dh...dh jd mcm sesi sharing moment ngn bdk2 baru je...hahaha....byk benda yg kelakar gk bagi aku dlm tu...
mcm mana aku leh turn suasana tu jd sesi sharing moment tu...rahsia r..kena tyer aku sndiri..kat sini xleh nk reveal la...hahaha...gpun tu hanyalah nasib aku jer...

selesai tu,balik ler ke Bangi...dah kebetulan sehala ke Melaka...
aku decide tuk turun Melaka,nak ambek dokumen habis study aku...
dah minta tolg member aku settlekan...dia dh penah wat time diploma dulu,so sng sikit bila mntk tolg dia..
dh tau selok belok...sepanjang lepak kat Melaka,mati kutu gak aku nk wat ape..
tp menyusun atur plan...hahaha...byk benda aku nk wat terlaksana...
antaranya turun training silat tuk tgk bdk2 baru tuk sesi ni...
Alhamdulilah,peningkatan mendadak buat masa ni...
senang hati aku bila tgk komitmen masing2...nasihatkan aku,bagi yg baru mantapkan seni anda..
tumbuk n tendang tu sumbang lagi...mintak perbaiki sgt2...penting tu...
yang keduanya,aku dpt beli buku yg aku nk sgt2...mencari 1 Temerloh & Mentakab xjumpa2...(padahal kedai buku 2 je kat sini,ckp mcm dh cari 1 negara lak...ckp lebat je lebey)...
buku Kuasa Kepimpinan Al Fateh by Dr.Syaari...tinggal 1 je kat MPH Mydin time tu..mmg nasib baik...heh heh,kalu x, ke Mahkota Parade dh aku time tu..
perkara ke-3,Swimming la!! ape lg....gila meroyan dh aku nk berenang...
plan baik ngn kwn sepengutuk aku...ngn dia je aku kuat mengutuk,ngn org lain salah kutuk je sume touching2...menyampah aku...hahaha..dia kutuk aku,aku kutuk dia...hahaha
dpt berenang di pusat Akuatik tu cukup2 puas hati kowt! skrg dasar kolam dh bersih..! no lumut2 dh...
biru je...berenang ke dasar je keje...hahaha...
lepas berenang, perkara ke-4 , pergi pekena cendol ! kat kubur cina...
ini la tempat yg aku teringin sgt nk pergi sejak aku foundation lg...tp xtau mana tptnya..
last aku kt MMU baru aku dpt singgah sini...sbb ramai senior dulu ckp cendol kat situ paling terbaik sekali...
agak jauh gak tempatnya...xpe la...sanggup...haha...nmpk yg special kat situ cendol pulut...test la,boleh tahan..hurmm...
Perkara ke-5 ni benda biasa je la...just tunaikan janji & demand2 sesetgh org...hahahaha....

Alhamdulilah,result temuduga sudah pun diketahui,surat lapor diri pun dh dpt...
mmg jadi warga KL la lps ni..
so masih mencari rumah sewa berdekatan dgn area2 Menara TM...
sesiapa tahu mana2 bilik kosong tuk disewa,minta tolg roger2 aku...

Dikesempatan ini nak promote sikit....Cool Blog akan dibuka di MMU Melaka...sebar2kan kpd member2...(bagi pelajar MMU MELAKA)
setelah lebih 3 bulan fight tuk dpt tender ni....dpt gak buka di MMU...
Semoga berjaya kepada kwn silat aku tuk uruskan Cool Blog di MMU...
moga2 bisness kalian maju...dah maju,target kat MMU Cyber pulak ek....
maju lagi,kita buka branch kat TM lak! hahahaha....tp ape2pun aku ucapkan tahniah dengan kesungguhan mereka2...mula dia kemukakan idea ni kat aku,aku mcm...ishh biar betul bdk ni...
boleh menjadi ke?? tgk2 berkat usaha dia,kesungguhan dia...dia dh mula mengorak langkah ke 1 dunia baru...anda dh berubah jauh sekali drpd org yg aku kenal 4 tahun lepas..TAHNIAH..


p/s:aku patut bersyukur kehadrat Ilahi dgn kemudahan yg Dia berikan kepada aku utk lalui semua ini...Terima Kasih Ya Allah...terima kasih....aku patut bersyukur bkn merungut dgn ape yg dtg..1 nikmat bkn semua org dpt dgn mudah...kita patut bersyukur...

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...