Pages

Tuesday, January 17, 2012

Presentation FYP 2 selesai !!

Salam...

Tanggal 16/1/2012...
semua bebanan aku selama 2 sem selesai...
sekarang aku bleh tarik nafas lega...
lega sangat2...terasa ringan je kepala ni...

boleh la kot aku share sikit ape yg kami hadapi pg tarikh tu...
Alhamdulilah,aku tak dilemparkan perasaan gementar or gelabah tuk hadapi presentation kali ni..
boleh kata first time aku rasa cam tu kot...
mungkin aku dpt konfiden sbb sistem yg aku buat dh boleh puaskan hati supervisor..
seawal 8.30 pg aku gi amek shahrul...
kena gi awal pasal nak ngankut mesin touch screen yg Dr.Lau kasi kat dia...
sampai2 semua xde lagi..sunyi je fakulti...
haha...excited sgt ke ape smpi awal...
siap kena tunggu jap lab tuk buka...
tujuan dtg awal juz nk jmpe supervisor nk ckp device yg dia kasi x berfungsi...
so xleh nk demo guna mesin tu...
jmpe dia gtau...terus dia kuarkan komputer screnn besar yg bleh touch screen punya..
mmg dia nk suruh present dlm bentuk tu...
so si Shahrul kena la configure balik sistem dia...
sbb lain mesin lain cara nk configure...
so dia amek masa sikit...bdk2 lain pun duk tuk prepare fyp diorg...
yg aku dh settle sume pasal aku dh bwk sume barang...setup aku sekjp je...
tup2 Dr.Lau suruh aku present dulu....Mr.Hanifa pun suruh aku dulu...
waaahhh...1st presenter dlm group tu...

Aku present je la....biar la berterabur BI aku...yg penting diorg faham ape yg aku tunjuk...
tp ape yg aku nmpk Mr.Hanifa tak berapa tahu pasal Augmented Reality ni...
tak ramai yg well inform pasal ni...buktinya,dia google kat pc depan dia...
maybe nk tyer soklan berdasarkan tu r..
aku tunjuk je la sistem aku...Flash Card AR sistem aku....alhamdulilah...
semua ok...diorg puas hati...Mr.Hanifa pun just tanya 1 soalan je...
simple je...syukur aku bleh deliver ape yg jwpn dia nk tu...
komen Mr.Hanifa?? "Ok, very Good,next"...tu je...
tp tu pun dh memadai tuk menyenangkan hati aku...Dr.Lau pun nmpk cam puas hati...

next,Shahrul lak...so dia present depan skrin touch skrin yg Dr.Lau baru kasi dia....
nmpk cool kot bila guna menda tu...nnt aku akan selitkan video...tp tuk entry akan datang...
dia pun setakt komen yg simple2...sesi presentation kami sgt2 la simple...org pun xdtg tgk...
tak mcm sesi presentation yg aku gi sebelum ni...sume dekat 40 min present...kami 10 min je present..pastu siap...simple giler...yg lagi sempoi nyer, Panel & Supervisor yg gi ke tempat student..means kat tpt duduk diorg...disebabkan skrin depan xleh nk tayang oleh projekter...(aku je yg boleh,nasib baik...lab tu mmg ada mslh sikit part tu..bila nk upgarde?? =.=") tak payah tunjuk slide pun...setakt tunjuk application je...slide tu sikit2 je...mmg sempoi...aku xsempat nk snap gmbr...kalu tgk mcm discussion antara lecture n student je...xde gaya present depan judge pun...duduk sebelah2 mcm borak je...mmg terbaik r..

Selesai tu,seorg lagi anak buah Dr.Lau present..ni member kami la...foreigner student Abdullah...kami tolg dia setup tuk touch screen monitor tu...pastu settle tu,dia lak present...dia punyer just biasa2 je la...tp nmpk ok gak r..useful jgk...

dalam kelam kabut duk kehulur kehilir gi kat student tu,Dr.Lau ada dtg cuit aku...ckp jumpa dia nnt...
tak kisah la bila2...after CNY...test kat skrin besar n kamera high-tech dia...sbb aku nyer just low class webcam..so intensity light tak berapa bagus...n ada something yg dia nk kasi task kat aku...aku wonder ape dia...aku setakat ckp ok je...2 3 kali gak la duk ckp aku menda yg sama...hahaha...


Selesai je semua presentation,aku ada ckp pasal buat report versi hardcover lak...so dia check on the spot ape kesalahan2 yg panel take note...alhamdulilah,aku & Shahrul xde salah...senang citer xde komen pasal kesalahan...menda ni memudahkan kami tuk print hardcover nnt...takde dh nk kena ubah2 mcm bdk2 lain...huhu...suka hati...selepas sume komen dia dh kasi, dia bercerita la pjg lebar pasal FYP ni memandangkan pak arab tyer berapa gred boleh dpt...ape yg dia boleh gerenti semua LULUS...CONFIRM !! dia ckp sendiri...tp tuk  dpt A,dia ckp sgt susah nk dpt skrg ni..FYP skrg dh xmcm dulu...senang dpt A..kali ni byk tapisan...kalu yg dpt gred A tu biasanya akan kena present lagi sekali oleh 1 komuniti ni tuk mengesahkan dia layak tak dpt A...kalu xlayak,gred tu diturunkan...susah nk dpt A...kalu yg dpt A,mmg dokumentation & application dia mantap r...aku mmg tak mengharap r nk dpt A kalu kena present lg sekali...biar dpt B pun...huhuhu...lama gak dia bercerita ngn dia...byk ckp gak dia ni rupanya...hehehe,jgn marah~~

Settle semua tu,aku duk ulang alik print borang n minta sign borang Hardcover Final Report...selesai tu...boleh wat hardcover dh lepas ni...Boucer buku pun dh amek...so mmg selesai sume urusan...bersyukur sgt2...sori r pada yg nak member2 nk tgk presentation aku....haha...sengaja xnk gtau...segan aku...aku gtau pun sejam sebelum presentation kat blog n twitter...tp mmg org tak alert pun pasal tu...so terlepas disitu..
hurm...pjg sgt lak aku membebel..Insya Allah aku akan post video mane project yg aku rakam..(2 je pun)..next entry...kali ni just karangan je...huhu


p/s: sedap je telinga bila Lecture igt nama kita...bila mintak tolg dia sebut nama kita...fuh...nikmat...haha...dh la jarang lec nk igt nama aku...bkn jarang mmg xde lgsg...huhu...ada yg igt muka,tp nama siap tertukar lg nama aku ngn org lain...haha..sory Mr.Digital Watermark...tak penah betul bila teka nama aku...hurm...


0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...