Saturday, August 18, 2012

Merindui mu

Credit to rusydee art

Salam...
waaaaa....
dah abis ramadhan dah....
sayang rasa nk tinggalkan kamu...
bulan ni adalah bulan tarbiyah bagi aku...
macam2 benda aku belajar...
mcm2 konflik dalaman yg dialami....
tapi kamu yg membuatkan semangat aku membara utk teruskan semua ni...
hadoi...beratnyer la...
xpe la...jika diizinkan, aku ingin jumpa kamu lagi tahun depan...
jika diberikan umur yg pjg...temukanlah aku dgn dia lg...
dgn semangat baru...dengan api perjuangan yg baru...

tanya diri kita,adakah kita rasa syg nk tinggalkan ramadhan??
atau dah tak sabar2 nak raya??
ataupun tak rasa ape2 pun, biasa2 je...
semua tu berdasarkan ape individu tu buat sepjg sebulan "dating"
dgn bulan ni...
tepuk dada tanya iman...
adakah kita berpuasa kerana adat atau ibadah....
jika kerana adat, berubahlah, berazam tuk buat 1 anjakan paradigma *term ni lama giler x guna!!*
jika kerana ia satu ibadah atau kewajipan, pertingkatkan lg tuk akan dtg...
moga2 kita semua tergolong org2 yg sentiasa dipelihara oleh Allah...Amin...

Kepada semua Muslimin & Muslimat....
Aku dgn rendah diri ingin meminta maaf kepada anda semua..
terutama yg mengenali diri ni...
aku ada byk salah dgn kalian....
maafkan diri ni...
jadi dikesempatan ini, aku nk ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri....
taqabbalallahu minna wa minkum
taqabbalallahu minna wa minkum
taqabbalallahu minna wa minkum


p/s: ^_^

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...